Durf te vragen #7

Zijn de winkels op paasmaandag open in Nederland? Ik zou naar Blokker en Karwei willen gaan.

Meeste winkels zijn dicht.

Edit: woonwinkels zijn wel vaak open en tegenwoordig zie je trouwens steeds vaker dat winkels vanaf 12.00 open zijn op tweede paasdag. Maar verschilt echt per stad ook.

1 like

Nou ligt er inderdaad aan waar. In Rotterdam zijn Blokker en Karwei beide paasdagen open in ieder geval

Dank je, ik zal even bellen voor ik me verplaats.

2 likes

Bij ons in de buurt is alles open! Zeker bouwmarkten en tuincentra, Karwei geeft het per winkel aan op de site. Blokker doet dat volgens mij ook.

2 likes

Ja de meubelboulevards zijn juist open en heel druk altijd

2 likes

Is dit echt of shipping? Op Google vind ik het niet direct. Ik heb wel aangevraagd of ik gevaccineerd ben als kind dus mogelijk is dat het. Maar voor de zekerheid vraag ik het toch even :smile:

4 likes

Zorgmail is in elk geval een legit iets.

3 likes

Zo’n bericht kreeg ik ook toen ik mijn vaccinatiegegevens had opgevraagd, is legit

2 likes

Bedankt!

2 likes

Crossover tussen DTV, “Ik voel me oud” en het topic voor medische vragen, maar heeft iemand tips tegen vermoeide voeten? De afgelopen maanden heb ik er steeds meer last van en vandaag merk ik zelf dat mijn voeten nog moe voelen van gisteren. :smiling_face_with_tear: Ik heb een staand beroep (waarbij ik niet veel loop) en draag volgens mij al prima schoenen. Zijn steunkousen een ding? Heeft iemand tips voor geweldige voetenbadjes, zelfmassages of ervaring met crèmes?

3 likes

Heb je geen steunzolen nodig? Ik bedoel op maat gemaakte, zeker als je veel staat kan dat denk ik veel verlichting geven.

3 likes

Ik vond steunkousen wel heel chill toen ik in de bediening werkte. Merkte echt verschil aan het einde van de dag.

3 likes

Zoals @LaPetiteRobeNoire en @grace ook al zeggen, ik zou eens laten checken of je geen steunzolen nodig hebt. Ik heb de mijne al 20 jaar en 13-jarige Mrs.Fraser vond het verschrikkelijk, want ben toch geen oma, maar ik ben zo blij dat mijn ouders toen niet toegegeven hebben en ik zooltjes heb. Ik kan echt niet meer zonder.

Ik heb ook lang een staand beroep gehad en dat had ik nu kunnen doen zonder die zooltjes. Echt laten checken.

1 like

Inderdaad steunkousen zijn echt top hiervoor zoals @George zegt. Merk je dat het verlichting geeft in je benen als je thuis met je benen omhoog gaan zitten?

Of herken je dit?

2 likes

Ik geloof het wel, ik deed dit toen mijn bed bij een muur stond wel eens en ga het weer proberen! Wat in je screenshot staat herken ik niet, ik voel de vermoeidheid wel echt alleen maar in mijn voeten/voetzolen en heb geen spataderen, huidproblemen of vochtophopingen (voor zover ik weet, misschien kan ik daar eens beter op checken - niks duidelijks, in elk geval).

Goed idee om naar de podotherapeut te gaan! Ik heb anderhalf jaar terug mijn been gebroken en heb het idee dat er sindsdien iets in mijn postuur (als in, hoe ik sta, niet hoe fors ik ben) is veranderd waardoor dit probleem is ontstaan, of zich in elk geval sneller heeft ontwikkeld dan anders was gebeurd. :thinking: In de tussentijd toch maar even op zoek naar steunkousen.

3 likes

Die breuk kan idd het proces wel versnellen. Anders misschien toch ook nog eens met de huisarts bespreken? Misschien dat je wel het e.e.a. vergoed kan krijgen?

1 like

Ja joh, hooguit aangepaste openingstijden van 12-17 ofzo, maar bijna alles open.

2 likes

Zijn de winkels nou dicht op goede vrijdag morgen of niet? Google helpt niet met dat “tijden kunnen afwijken” eh ja daarom zoek ik het op

2 likes

Nee zijn gewoon open

Tenzij je niet in een stad woont dan misschien

1 like