Wat mega lief! Ze houdt erg van bloemen, alle soorten! Voor de rest geen speciale hobby’s. Nogmaals super lief!
Een kennis van mij ligt in het ziekenhuis, ik krijg alleen moeilijk contact met haar familie ( ken haar zelf alleen en heb verder geen contact gegevens van derden). Ik wil haar graag een kaartje sturen of een bloemetje, maar weet iemand of je dan gewoon patient’s naam en het algemene adres van het ziekenhuis kan noteren? En dat zij het dan zelf doorgeven aan patiënt?
NB ze is momenteel zelf niet in staat te appen oid
Ik ben op zoek naar leuke Nederlandse youtubekanalen voor een Italiaans stel (man van 26, vrouw van 28) dat bezig is met Nederlands leren, hebben jullie tips? Ik ken alleen beutyvloggers, die zijn niet leuk. Content creators op andere platforms of programma’s die vanaf het buitenland te bekijken zijn zijn natuurlijk ook welkom!
Het zijn vrienden van mijn schoonzusje die van plan zijn om naar Nederland te emigreren voor volgend jaar. Ze volgen sinds september les op een officiële taalschool, ik zie ze ongeveer eens per week een paar uur voor een biertje, waarbij ik ze help met hun huiswerk en we een praatje maken (zoveel mogelijk in het Nederlands). Gisteren hebben we Taboo gespeeld in het Nederlands! Hun niveau is niet slecht, dus het hoeft niet specifiek voor dummies, maar een beetje goed articuleren is natuurlijk wel een must.
Daan Kayser? Tipte iemand hier laatst ook. Hij is een timmerman en is zijn eigen huis ook aan het verbouwen , maar dan erg mooi in beeld gebracht en hij vertelt er leuk over.
Ziet er superleuk uit, dankje!
Film of serie op Netflix? Ze kunnen dan italiaanse ondertiteling aan zetten. Heb geen concrete tips voor iets nederlands maar zo hou ik m’n talen bij met series in andere taal + nederlandse ondertiteling.
Ik vind dit kanaal vaak hilarisch. Het heet Bart de pau
Maar weetniet of dit precies is wat je zoekt. Want volgens mij upload hij tegenwoordig niet meer maar ben echt stuk gegaan om alle antwoorden.
En de video over wat een washandje is lag ik ook helemaal dubbel om.
Ik vind het zelf wel leuk om bijv totally spies in het Frans te kijken. Misschien dat zij de Nederlandstalige filmpjes wel kunnen kijken in Italië? Of een ander kinderprogramma wat ze heel goed kennen en ook in het Nederlands is.
Wat hebben ze verder voor interesses? En zijn podcast ook een optie?
Ter aanvulling: ik kijk soms ook Franstalige dingen op Netflix en dan gebruik ik vaak een extensie van Chrome dat je dubbele ondertiteling hebt! Helpt bij mij wel om mijn woordenschat uit te breiden, het heet geloof ik Language Reactor.
Dankjewel! De rest ook, goede tips. Ik denk dat het voor podcasts nog te pril is. Ze houden allebei van films (het zijn wel filmsnobs), anime, urbex, andere culturen ontdekken, eten, ze hebben twee katten en doen aan verschillende vechtsporten.
Ik heb net een artikel, die ik gister heb gekocht, geretourneerd in de winkel. De enige opties die ik had was 1. Omruilen voor een ander artikel of 2. Een tegoedbon. Ik vroeg nog of ze niet verplicht zijn om geld terug te geven en zij zeiden van niet. Ik dacht dat dat wel zo was, maar misschien dat iemand hier mij daar meer over kan vertellen?
Ja dit gebruik ik ook graag! Helpt echt goed om talen die je ergens wel wat zeggen maar die je niet machtig bent toch goed te volgen.
Dit, retourneren en geld terug krijgen (zonder dat er een onoplosbaar defect ofzo is) is alleen een recht bij koop op afstand (bijv. online) omdat je dan het product niet hebt kunnen bekijken voor je het kocht.
Ah top! Dan heb ik het gewoon helemaal verkeerd. Dankjewel
Wel echt balen altijd als een winkel geen geld terug geeft
hahaha ik zie nu echt voor me dat mensen nederlands leren van mascha en dan denken dat het normaal is om alles poofy squishy fluffy te noemen enzo. of ze kijken alwin en geven alles ‘een zesje’
Mijn man keek veel Gamemeneer toen hij Nederlands leerde en dacht dus dat West-Fries accent ‘normaal Nederlands’ was. Maar die jongen heeft echt een verschrikkelijk accent.
hahahahahah omg dat is ook wel de kutste stem om van te leren
Haha mijn kind kijkt veel Gamemeneer en al vrij snel zei ik Oh is dit Gamemeneer? En dan kreeg ik als reactie
Hoe weet je dat?!