Durf te vragen #7

Sorry ze zijn al vergeven.

2 likes

Ik heb ook nog een eerste generatie chromecast liggen, maar die heeft wel voeding nodig, en wordt ook niet meer ondersteund door google, dus hoe goed hij het nog doet weet ik niet.

2 likes

Ik heb een porseleinen bord in 2 stukken laten vallen. Het is onderdeel van een set, dus ik wil hem graag repareren. Heeft iemand tips hoe je dat het handigst kan doen en het liefst dat het ook nog vaatwasser- en magnetronbestendig blijft?

5 likes

Met secondelijm of porseleinlijm. Via google kun je wel vinden welke magnetron- en vaatwasserbestendig zijn, die bestaan inderdaad. (bv van Pattex)

2 likes

Heeft iemand al die nieuwe thin & crispy bodem op van New York pizza en is het wat? Of een van de speciale smaken? Ik moet zo mijn bestelling doorgeven, maar kom er eigenlijk nooit meer en weet nu niet wat lekker is. Ik houd sowieso niet van een dikke bodem.

1 like

Komt de voeding niet uit de usb aansluiting? Moet het echt in een stopcontact?

1 like

Hier heb je nu niks meer aan maar ik vind de Italian style lekker, die is dunner dan de NY style. Die nieuwe extra dunne merk je echt amper iets van in vergelijking met de Italian dus dat is een beetje een mislukking (of het is bij ons gwn fout gegaan, kan ook)

2 likes

O nee ik moet nog bestellen! Ik had gehoopt dat die andere extra crispy zou zijn, maar niet dus.

2 likes

Als je een Starbucksbestelling meekrijgt, zit er een stickertje op met de tijd. Is dat de tijd van bestellen of het overhandigen van je koffie?

1 like

Denk besteltijd, bonnetje wordt afgedrukt en op de beker gedaan zodat de productielijn weet wat er in moet enz

2 likes

Welk donzen dekbed test de consumentenbond als beste koop in 2024?

Wij hebben een nieuwe nodig, maar twijfel hoeveel geld ik er aan ga besteden :sweat_smile: en of het dat waard is. Overige tips ook welkom!

Ik heb vorig jaar een gekocht bij de hema met gerecycled dons, ben er heel blij mee. Lekker warm en licht en knisperig.

1 like

Ik heb net als @Willem een 4-seizoenen van de Hema met gerecycled dons. Ook heel blij mee!

1 like

Consumentenbond test is voor het laatst ge-update in 2021, best getest is Yumeko recycled dons all seasons (€690), beste koop is Hema 4 seizoenen dons (€280).

2 likes

Ik heb 2 laptop tassen die ik van mijn (oude) werk heb gekregen en die ik niet gebruik. De tassen zien er prima uit maar ik doe er verder niets mee. En ik heb ook geen zin om ze op marktplaats of Vinted te zetten (want gedoe met opsturen enz.) ik hoef er geen geld voor maar vind weggooien ook zonde, Kan je dit dan naar de kringloop brengen? Of kunnen ze daar niets mee. Of is een Humanitas box een optie (of wordt dat dan vernietigd, dat zou ik zonde vinden).

1 like

Ja hoor, dat kan prima naar de kringloop. En we hebben ook een weggeeftopic op dit forum, misschien kun je er hier ook iemand blij mee maken.

Eidt: oh ik zie dat je ze niet wilt opsturen, dan is de kringloop het handigst.

1 like

Dat kan prima naar de kringloop idd.
Op sommige plekken heb je ook een stichting of kledingbank (bv de kledingbank of dress for succes) waar mensen met een uitkering of minimuminkomen gratis kleding kunnen krijgen voor een sollicitatiegesprek of als ze beginnen met een nieuwe baan. Ik kan me voorstellen dat die ook wel een goede laptoptas kunnen gebruiken.

3 likes

Ik zag er bij de kringloop laatst zeker 30 liggen dus je zal de enige niet zijn

3 likes

Ik kan je het donzen dekbed van Swiss Sense ook aanraden! Heb even geen prijs paraat maar ik heb toen vergeleken met Hema en dat scheelde niet heel veel qua prijs

1 like

Scholen gebruiken oude apparatuur vaak ook nog wel voor technieklessen, dan met name om uit elkaar te schroeven en binnenkant te bekijken. Zijn ze in mijn ervaring wel blij mee!

3 likes