Durf te vragen #7

In Nederland is het volgens mij geen officiële feestdag. Ik moet als ambtenaar ook gewoon werken.

6 likes

Meestal gewoon open, maar geen koopavond.

Edit: hè ik reageer op de post van @Alchemy , maar zie het plaatje van @Lula

Ja omdat er geen vragen mogen worden gesteld in wjekw

3 likes

Het is wél een officiële feestdag, maar je moet wel gewoon werken haha. Wat dan het voordeel van dat ‘officieel’ is mag Joost weten

2 likes

Naar zn friends in France.

14 likes

Hier in de bible belt zijn ze open, er is alleen geen koopavond.

1 like

Ben ik een zeur?

We wonen in een appartement in Amsterdam. We hebben een gezamenlijk trappenhuis. Nu hebben we nieuwe buren en die gebruiken het trappenhuis voor hun persoonlijke spullen.

Zoals vieze schoenen (waardoor het hele trappenhuis stinkt) en hun racefiets (terwijl iedereen (inclusief ik) hun racefiets in huis zet. In principe wordt de doorgang niet geblokkeerd maar ik vind het wel asociaal.
Als het zomer wordt moet de fiets denk ik sowieso weg want dan kan ik er niet meer door met m’n eigen fiets en daarnaast krijgen we in de zomer een baby en dan kan ik er ook niet meer door met de wagen.
Zal ik er nu al wat van zeggen of pas wanneer het echt een probleem wordt.

In het kader van brandveiligheid moet het waarschijnlijk sowieso een ‘vrij’ pad zijn. Zou kijken of er iemand hier toezicht op houdt en anders zelf aanspreken.

21 likes

Ik zou er nu wat van zeggen want je vindt het al vervelend en het trappenhuis is niet voor persoonlijke spullen (alhoewel als ze hun schoenen naast de deur zetten op een manier dat je er geen last van hebt met de doorgang enzo, afhankelijk van hoe en wat is dat mogelijk iets wat wel zou kunnen. Tenzij er iets in een regelement staat dat dat allemaal niet mag. Zoals ook een kapstok ofzo).
Maar ik zou het vooral zsm vertellen omdat je het nu vervelend vindt en als ik de bewoner was zou ik het heel raar vinden als ik dat pas na een half jaar zou horen dat het niet de bedoeling is.

En van de fiets lijkt het me heel duidelijk dat die de gang blokkeert dus dat kan sowieso niet vanwege brandveiligheid maar de schoenen weet ik niet.

15 likes

Nu

3 likes

Bij ons mag er helemaal niks op de gang ivm brandveiligheid, zelfs geen mat of schoenen. Dus ik zou zeker iets van zeggen

4 likes

Het zijn nieuwe buren. Waarschijnlijk weten ze het niet eens, dus gewoon iets van zeggen
Of is dit (wat hierboven wordt genoemd) geen harde regel bij jullie?

1 like

Benieuwd; hebben ze iets leuks/handig daar te koop wat niet in Belgie te koop is?

Blokker bestaat niet meer in België en heb daar deze koppen gekocht en nog andere spullen voor mijn huis.
Karwei bestaat hier ook niet, wel kwantum en zag ook op insta dat ze leuke spullen hadden. Dus het zal voornamelijk een dagje Outlet shoppen zijn en dan snel even langs die winkels.

4 likes

Je kunt via de website volgens mij voorraad in de winkel checken, weet niet of je dat gedaan hebt? Anders is dat een tip. wij hebben in ons dorp nml nog wel een Blokker maar die heeft vrijwel nooit wat op voorraad als ik iets nodig heb dus ik ben altijd teleurgesteld als ik er weer eens kom.

Ik huur een woning in een appartementen complex van de woningstichting. Nu is al bijna meer dan 2 maanden de lift kapot. De woningstichting heeft geen 1x wat van zich laten horen over wat er precies aan de hand is en hoe en wanneer het gemaakt gaat worden. Ik heb hun zelf al meerdere keren gebeld dan krijg je de klantenservice die maken alleen een melding. Heb ook al meerdere keren contact gehad met het bedrijf dat de lift onderhoud maar daar word ik ook niet veel wijzer van. Gisteren heb ik ook de huurcommissie gebeld maar die kunnen eigenlijk alleen wat opstarten voor huurvermindering maar daar gaat het mij niet om, ik wil gewoon dat de lift gerepareerd word en de woningstichting wat van zich laat horen wat er gaande is. Oh en ik heb ook al een klacht ingediend maar daar is ook nog geen reactie op. Heeft iemand een idee wat nog een stap zou kunnen zijn om te zorgen dat er wat gebeurd?

1 like

Ik heb een kadobon van Dille en Kamille. Maar er is zoveel te koop daar :face_with_spiral_eyes: en verloopt bijna. Iemand recent nog iets gekocht daar waar je blij mee bent?

3 likes

Vriendin van me heeft door veelvuldig melden echt duizenden euro’s terug gehad op een kapotte lift in dr complex.

6 likes

Dingetjes voor in de paastakken, ze hebben leuke boekjes en kinderspeelgoed, de knuffel met een hoofd en hydrofiel eraan is de favoriet van m’n kind, keuken accessoires, theedoeken zijn heel fijn. Ik zou er zelf nu een madeleine vorm of een tafelkleed kopen. En ze hadden een mooie toilettas zag ik pas. En een hele lieve mobiel voor boven een bedje/box met vogeltjes. Droogbloemen koop ik daar ook want blijven lang mooi. Of gewoon iets van olijfolie/bakdingen.

2 likes

Ohh ze hebben ook spul voor kids, ga ik even kijken. Goede tips verder thnx!