Durf te vragen #7

Ik heb het even geluisterd (had het nog niet gehoord) maar volgens mij is het dezelfde melodie of lijkt het in ieder geval op het refrein van Those were the days van Mary Hopkin.

6 likes

Oh mijn god volgens mij is dat hem!

Edit: oh en ook Mein Herr van Cabaret, die klikte ineens ook.

1 like

Luxe probleem; Ik heb in de slaapkamer donkere gordijnen maar heb nog steeds last van het licht dat bij de zijkanten en boven- en onderaan langs het gordijn piept. Ik heb wel meerdere slaapmaskers, maar daar komen mijn wimpers dan weer tegenaan en dat zit niet lekker en ik vind ook die band rond mn hoofd eigenlijk niet chill maar misschien kan ik daar wel overheen komen.

Heeft iemand een tip voor een slaapmasker dat wel lekker zit (als dat bestaat)? Of een andere tip is ook sowieso welkom natuurlijk.

3 likes

https://www.etos.nl/producten/ohropax-slaapmasker-blue-120330901.html

Deze is chill en heeft een bolling waardoor hij je ogen niet plet

2 likes

Ik heb deze pas gekocht en sluit goed af en geen geplette wimpers. Wel een groot ding, dus daar moet je tegen kunnen: Palm CosmeticsĀ® Luxe Slaapmasker - 100% Verduisterend - 3D Ademend Traagschuim -... | bol.com

2 likes

En @zwaardvis en @Oma wow bedankt voor de tips, deze slaapmasker-revolutie is me geheel ontgaan maar het is precies wat ik nodig heb. Dank!!

1 like

Andere tip: ik heb klittenbandjes aan de muur en mn gordijn geplakt. Er zat al tape aan, uit zoā€™n stoffenwinkel. Blijft echt prima zitten

7 likes

Ik wilde even kijken hoe vol het vliegtuig zat zondag maar zie dat 1/3e van de stoelen nog beschikbaar is, 1/3e bezet en 1/3e niet beschikbaar. Waarom zijn er ook (zoveel) stoelen niet beschikbaar, waar zou dat mee te maken hebben?

1 like

Zou het kunnen dat mensen wel geboekt hebben, maar geen stoel gekozen hebben omdat dat geld kost? Dus dat er in werkelijkheid wel meer tickets verkocht zijn, maar nog niet vaststaat waar die mensen zitten?

1 like

Ja maar dan zou je zeggen, als je wel betaald voor een stoel vooraf dat je dan nog wel keus hebt uit alle stoelen waar nog niemand op zit. Want die andere mensen kunnen ze overal nog neerzetten

1 like

Ooh ik las het veel te snel/verkeerd, sorry. Ik zou het ook niet weten dan, ben nu wel benieuwd of daar wel gewoon mensen zitten zondag of dat de plaatsen leeg zijn. Zijn het random plekken of allemaal plekken bij elkaar?

3 likes

Ze spreiden toch ook altijd mensen in het vliegtuig? Iets met gewicht verdelen oid lijkt me.

2 likes

Er is veel te vinden over tuinen hittebestendig maken, maar wat zijn nu goede tips om een balkon hittebestendig te maken?

3 likes

Ik moet zo naar een babyborrel toe. Weet iemand wat je daarvan moet verwachten? Is het meer een soort verjaardag maar ipv feliciteren met de verjaardag feliciteer je met de baby? En dan gewoon een kringetje of staan tafels en ipv taart beschuit met muisjes?

Oh babyborrels verschillen zo ontzettend veel van elkaar. Van heel simpel tot extravagant. Gewoon de nieuwe ouders feliciteren en evt de familie die erbij staat. Cadeau overhandigen en vooral drinken en eten. Bij ons is het altijd zittend en met catering, maar ken kom echt borrel vorm dat je blijft staan en af en toe war hapjes voorbij komen.

Dankjewel dan probeer ik me er niet te veel van voor te stellen, las online ook veel verschillende dingen. Feliciteren ouders en grootouders als die er zijn, cadeau geven en dan even kijken waar je kan zitten/staan en genieten van het eten en drinken.

Komt goed hoop ik haha

Okee misschien een hele gekke vraag, en ik heb geen idee of het mag of dat het verwijderd wordt maar;

Is er hier iemand die in uilenstede woont (campus)?
Ik heb het sterke vermoeden dat mijn vriend vreemdgaat, oa door een foto die gemaakt is op campus 2 minuten nadat hij tegen mij gezegd heeft dat zijn werk uitliep.
Hij blijft ontkennen natuurlijk, maar die foto is daar gemaakt, en zowel zijn oordopjes als telefoon zijn op die locatie geweest.
Ik heb geen idee wat ik hier precies mee hoop te bereiken ook maar goed.

13 likes

Ik ben op zoek naar een drinkfles van ongeveer 700 ml waar de smaak niet in blijft hangen. Een vriendin wil graag een nieuwe fles waar ze aanmaak limonade in kan doen zonder dat die smaak erin trekt. Ze had eerst een doppler maar was ze niet tevreden over. Is een verjaardagscadeau en heb er zelf geen ervaring mee

1 like

Chillys

7 likes