Durf te vragen #7

Je zal ze vast al in de wasmachine hebben gegooid. Maar mijn vriend maakt al zijn sneakers schoon met Jason Mark. En het zijn echt zijn babay’s.

1 like

Als je werkt, kan je eventueel ook kijken wat je arbodienst je aanbiedt. Zal per arbodienst verschillen, maar zijn mogelijk opties van therapie tot bedrijfsmaatschappelijk werk tot lifecoaching. En nee, je hoeft niet ziek te zijn om dit aan te vragen, kan vaak ook via een preventief spreekuur met een bedrijfsarts.

1 like

Nee hoor, hangt niet van het bedrijf af maar van de arbodienst. Veel mensen weten ook niet dat een arbodienst veel meer kan aanbieden dan puur de begeleiding van zieke werknemers. Ik werk bijvoorbeeld bij een van de grootste arbodiensten van Nederland en al deze opties (en meer) bieden wij aan alle werkgevers die bij ons aangesloten zitten. En dan gaat van kleine bedrijven (letterlijk de bakker om de hoek) tot multinationals of overheidsinstanties.

7 likes

Ik heb bij twee bedrijven gewerkt waar ze verschillende (mental) health dingen aanbieden.

Je werk moet altijd een arbodienst inhuren. Die hoeven ze niet standaard te hebben. Toen ik ziek werd, hebben ze dit ook voor het eerst ingehuurd en was compleet nieuw voor hen.

2 likes

Ik bedoelde gewoon kleinere dingetjes, niet groot genoeg om echt een bedrijf in te schakelen. Zoals ik twijfel over m’n baan, wat is beter om te doen in een bepaalde situatie, etc etc. Heb niet echt vrienden om over zulke dingen te sparren. Ben heel erg twijfelaar en chaotisch met beslissingen maken enz. Maar goede informatie verder, wel heel leerzaam.

1 like

Het zal vast een merknaam zijn, maar ik zie jouw vriend en Jason Mark nu gezellig samen schoenen poetsen.

5 likes

Nouja wel als die arbodienst dat aanbiedt.

Hahaha het is een merk ja maar hij ziet het vast als zijn beste vriend :joy:

1 like

Is alleen mijn plaatselijke AH gestopt met de receptkaartjes of is dat overal? De manager hier weet het niet.
Ze zijn er inmiddels al een tijdje niet meer maar ik mis ze nog regelmatig. Ik liep de supermarkt vaak inspiratieloos binnen en zocht dan zo’n kaartje uit. Vond dat heel leuk.
De Allerhande doorbladeren is toch anders.

Edit: en online zoeken ook. Zelfde met digitaal sparen. Ik mis de BELEVING.
Groetjes boomer

10 likes

Je kunt ook kijken naar een ambulant begeleider, misschien is dat wat je bedoelt. Of de POH-GGZ van de huisarts? Via Google kun je wel vinden waar die mee kunnen helpen, dan kun je kijken of dat aansluit bij je vragen.

3 likes

Ik kom niet vaak in de Albert Heijn, maar ik miste ze de laatste keer ook!

1 like

Oh wat grappig om te lezen, ik dacht juist bij die kaarten altijd, wie gebruikt dit nou?? Alles is online voortaan. Maar ook omdat ik dus altijd met een boodschappenlijstje kom :joy:

Heb ze bij die van mij ook al ff niet meer gezien!

3 likes

Ik ook! De mijne heeft ze ook niet meer.

2 likes

Ik ben wel benieuwd waarom mensen nu nog wakker hier :grin:

Op de bank in slaap gevallen en me nu net naar bed gesleept 🫠

3 likes

Thanks voor de tip! Maar zelf draag ik weinig sneakers, dus dan vind ik het iets te duur :sweat_smile:. Het ging mij er meer om dat de ergste vlekken er uit waren.
Ik vind ze schoon genoeg!

12 likes

Ik koop een luchtbed van 135 breed, hoe groot hoeslaken/matrashoes pas daar omheen? 140 of 160. Ik snap dit nooooit. :joy:

140 toch gewoon? Dat is gewoon dezelfde maat. Je dekbed moet groter zijn, je hoeslaken niet. Voor over een luchtbed is het misschien wel handig om een hoog hoeslaken te hebben!

2 likes

Ik zou denk ik wel een grotere nemen zodat ie echt goed er om heen kan.

3 likes