Durf te vragen #7

140, anders heb je allemaal losse stof over

8 likes

Ze hadden geen hogere hoezen (matras is idd hoog) dus heb nu inderdaad een 160 meegenomen. Die was er ook nog in het roze :two_hearts:, dus helemaal blij haha.

Ik zal het thuis even uitpakken en passen allemaal.

1 like

Helemaal prima zo! Ik kan volgend weekend in Italië slapen haha.

Samenvatting

11 likes

dit snap ik niet

1.4W=15W?

als op mn lamp staat max. 4.5W kan ik deze dan gebruiken?

Ja, het is een led lamp van 1,4w , geeft licht als een verouderde gloeilamp van 15w, en geeft een lichtopbrengst van 136 lumen. Je lamp kan met led dus meer licht geven met een zwaardere lamp, (tot 4,5w)

3 likes

was hier nooit op gekomen, dankjewel!

2 likes

Ik heb laatst als cadeau Keezen voor 2 gekregen. Vind ik een heel leuk spel om te spelen, maar nog niet met z’n 2en gespeeld nog.

3 likes

Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die weten of je iemand bij een sollcitatie op het volgende mag afwijzen:
Op het CV van een dietist komt naar voren dat diegene bij de scriptie en minor onderzoeken heeft gedaan mbt veganistische voeding. Er wordt op doorgevraagd tijdens het sollicitatiegesprek of diegene daar nog steeds interesse in heeft en of diegene dat kan loslaten bij het werken met ernstig zieke mensen (en dan ook dierlijke producten kan adviseren).
Er wordt door de sollicitant aangegeven dat de interesse er nog steeds is, maar dat diegene daar geen problemen mee heeft dit los te laten en dat blijkt ook uit 2 jaar werkervaring in oa de ouderen zorg (waarbij drinkvoeding, sondevoeding en dierlijke producten door diegene geadviseerd werden).

Het gesprek ging goed en er was een klik, maar uiteindelijk wordt diegene afgewezen omdat “ze vinden dat deze dietist beter in de eerste lijn kan gaan werken zodat diegene plantaardig advies kan gaan geven en zich daar vast veel beter bij voelt” (dus gaan werken in een praktijk waar mensen uit zichzelf naar toe kunnen komen en niet ernstig ziek zijn). Er was namelijk twijfel of deze diëtist het plantaardig advies los kan laten.
Terwijl diegene zelf duidelijk heeft aangegeven zijn of haar persoonlijke overtuiging hierover los kan laten. Werkervaring toont dit ook aan, diegene heeft namelijk al eerder met deze patientengroep gewerkt en zich daarbij aan de opgestelde voedingsrichtlijnen gehouden. Diegene wil daarbij niet in de eerste lijn gaan werken.

Is dit iemand afwijzen op een levensovertuiging? Vooral als diegene zelf aangeeft dat dit niet in de weg zou staan van zijn of haar werken?

Poh en dan zeggen ze dat t geen ruk uitmaakt waar je je scriptie over schrijft. Erg

6 likes

Maar is het een levensovertuiging dan? Een scriptie onderzoek is toch niet je levensovertuiging

Ik vind het in elk geval aan de hand van jouw verhaal niet iemand afwijzen op levensovertuiging maar wel een non reden als hier expliciet naar gevraagd is en het antwoord van de sollicitant past bij de wensen, haha dan zie ik idd geen sterke reden voor afwijzing

9 likes

College voor de rechten van de mens vindt van wel blijkbaar, best vergelijkbare zaak:
Veganisme is een levensovertuiging. De eigenaresse van een eenmanszaak discrimineerde een man op grond van deze levensovertuiging door hem niet te bemiddelen als seniorenhulp. | College voor de Rechten van de Mens.

Of je er iets mee kan (en wil) als die reden niet expliciet is gegeven is een tweede.

3 likes

Ja het is echt bizar, ik vind het niet normaal.

Nee klopt, alleen een scriptie onderzoek niet. Maar diegene is zo goed als veganistisch (eet alleen soms dierlijke producten bij sociale gelegenheden (vegetarisch)). Dus het is wel haar levensstijl. Door het doorvragen kwam dat ook naar voren tijdens het interview.

Ja inderdaad! Dat is wel goed om te weten.

We wilden vooral kijken of ze in dr recht staat dat ze zich behoorlijk gediscrimineerd voelt. Het zou trouwens kunnen dat ze om nog meer aspecten is afgewezen, maar die werden niet verteld. Het enige wat gezegd werd is dat het gesprek en de casus bespreking eigenlijk goed gingen - en tijdens de casus bespreking gaf zij ook dierlijk voedingsadvies. Maar kwam er op neer dat ze dus bang zijn dat ze het niet op dn duur naar dr zin gaat hebben omdat ze tegen haar ethiek werkt (terwijl ze dit al jaren doet en wie zijn zij om dat voor haar te beslissen :exploding_head: te gek voor woorden)

1 like

Mag ze dat effe zelf bepalen? Echt, wat een flauwekul :joy:. Ze hadden dan beter een lulsmoes kunnen gebruiken dat ze iemand hadden gevonden “diE bEteR bIj dE fUncTiE pAsT” of “mEt mEeR wErKerVaRiNg”

4 likes

Ja, er was iets misgegaan denken we want ze zou maandag wat van de organisatie horen, maar ze werd maar niet gebeld. Hele dag gewacht en rond 4 uur maar zelf gebeld. Toen was diegene van de HR die om deze functie ging niet aanwezig (ook zoiets… zo slecht geregeld). Dus met een hele omweg uiteindelijk maar een diëtist gesproken. En ja, die is natuurlijk niet geschoold erin om het mooi te verbloemen en gaf de echte reden weg… Opzicht wel fijn om eens de echte reden te weten van een afwijzing maar hier kan je nou net niks mee :sweat_smile:

2 likes

Maar wat wil je hier uithalen dan? Mensen worden op de meest basale dingen afgewezen en ik denk bij dit verhaal nou niet meteen aan discriminatie. Wss hadden ze toch een twijfel ergens en heb je hen niet genoeg kunnen overtuigen. Jammer maar ik zou je gewoon weer focussen op andere sollicitaties.

11 likes

Het gaat over een vriendin van me, niet over mij. Ik vond het gewoon erg lullig en vroeg me af of je hier mensen op mag afwijzen. Ik denk niet dat zij hier iets mee wil doen, al twijfelde ze wel om met HR contact op te nemen om te vragen of er nog andere redenen zijn waarom ze is afgewezen (om ervan te leren).

3 likes

Weet ze dat jij dit hier deelt?

1 like

ja

2 likes

Ik denk dat het wel mag, maar het bedrijf had het anders moeten verpakken als dat ze toch niet in de functie of bij de visie van het bedrijf past. Of ze hadden hun zorgen uit moeten spreken, zeker gezien de huidige arbeidsmarkt zal het niet altijd makkelijk zijn iemand anders te vinden denk ik.

1 like

Hoe kun je het beste kleding verzenden (via Vinted)?

Ik zag bij Bol.com van die plastic kledingzakken die je ook weleens van H&M krijgt. Maar ik vraag me af dat stevig genoeg is voor kleding.

Deze bijv: