Nou ik mag hopen dat dit plan niet kan ook, mijn gevoel zegt dat daar geen verzekering in trapt
Bedoel je dat je de verzekering van je man wilt beĆ«indigen en een verzekering op jouw naam wilt afsluiten? Wat bedoel je precies met ādan pas ik daarna de namen weer aanā? Ik denk dat je bij de huidige verzekeraar zult moeten checken of je daar überhaupt kunt beĆ«indigen terwijl er nog een claim loopt.
Maar het is niet illegaal, het voelt alleen zo aan
Eigenlijk mag het gewoon, schadevrijejaren gaan per persoon en niet per auto.
Ja daar hoor ik wel goede verhalen over! Moet ik nog eens langs.
Maar ik heb ook wel interesse in een glutenvrij topic!
Je schadevrije jaren staan in een bepaald systeem die alle verzekeraars checken. Als het schadebedrag te overzien is dan adviseert je verzekering om het bedrag te betalen ipv de verhoging te moeten krijgen. Als het bedrag bijvoorbeeld lager is dan het maandelijkse bedrag die je zeker 3 jaar moet betalen dan is dat slimmer.
Als dat het geval is en we betalen dat bedrag en mijn man staat weer op 0 of 1/2 schadevrije jaren dan zou het voordeliger zijn als ik de nieuwe verzekering overzet op zijn naam.
Ik heb de huidige verzekering al gesproken, onze verzekering eindigt deze maand (het valt toevallig net samen) en een nieuw jaar start in mei. Volgens diegene die ik gesproken heb kan het wel, maar ik ga voor de zekerheid nog een keer bellen. Goed punt.
Ok maar ik val over dat namen wisselen, want waarom laat je de nieuwe verzekering niet op jouw naam dan (als dat allemaal legaal is)? Want dan hoef je toch helemaal geen rare constructies te bedenken dan zeg je de huidige verzekering op en jij sluit een nieuwe af, ook weer klaar.
Geld
Tegenwoordig is iedere euro goedkoper fijn meegenomen en met meerdere schadevrije jaren ben je goedkoper uit.
Maar moet de verzekering niet op naam staan van de eigenaar? Of staat hij op jullie beide namen?
Ja dit, want uiteindelijk bouwt haar man toch geen schadevrije jaren op als hij op zijn eigen naam geen verzekering heeft staan? Als ze binnen X aantal jaren een verzekering terug wil wijzigen naar de naam van haar man dan zullen die ook het papier met je schadeverleden opvragen.
Bij haar nieuwe verzkering is ze dan wettelijk verplicht om haar man als tweede bestuurder op te geven maar dan is die nieuwe verzekering niet zo goedkoop meer.
Ik weet niet om wat voor bedrag het gaat en wat voor aanrijding het is, maar soms is het makkelijker om gewoon te betalen ipv het via de verzekering te laten lopen ivm schadevrije jaren. Al helemaal als het een deuk of kras is.
Nee, als je getrouwd bent dan hoeft dat niet. Wij hebben bijv. beide autoās op mijn verzekering staan omdat ik (veel) schadevrije jaren heb en mijn man niet (en die bouwt nu idd ook geen jaren op @Daelyss, maar dat is een afweging die wij gemaakt hebben tov de lagere premie).
@Zoekend ik denk dat ze bedoelt, waarom later weer van naam wisselen als je dan beide 0/weinig schadevrije jaren hebt?
Ja, dus dan moet je de auto ook overschrijven @Zoekend
Maar daar is ongetwijfeld ook een loophole voor
āEr zijn wel enkele uitzonderingen. Bijvoorbeeld bij partners die op hetzelfde adres wonen. Je kunt bij het aanvragen van een autoverzekering ook direct aangeven dat de eigenaar niet de regelmatige bestuurder is. Verzekeraars accepteren in dit soort situaties je aanvraag sneller, omdat de premie wel wordt berekend op basis van de gegevens van de persoon die het meeste rijdt. De premie is altijd gebaseerd op de regelmatige bestuurder. Het is belangrijk aan te geven wie de regelmatige bestuurder is en wie de eigenaar is van de auto.ā
Ja precies
Nee zo was het idd wel, zij weigerde in eerste instantie en heeft nu veel spijt maar begin maar eens te zoeken vind het wel sneu voor haar
Ik heb wel een schrijftoets voor de Rechtspraak gedaan, weet niet of het dezelfde is hoor, maar stuur maar pb!
Weer ff niet welk topic dit hoort maar weet iemand een goed alternatief voor deze sweet chili pindakaas van me kitchen? Lijkt uit de handel, rondje googelen levert nog niks op
Surinaamse pindakaas? Daar zit ook peper door.
Bij de pindakaaswinkel (die van Rotterdam) hadden ze een tijdje terug ook een sweet chilli, weet niet of die nog in het assortiment zit