Durf te vragen #7

Weet iemand hier of je een nespresso (essenza mini) ook zonder dat opvangbakje waar je normaal je kopje op zet kunt gebruiken?
We hebben hm net binnen en onze kopjes passen er niet onder. Ik drink altijd koffie verkeerd dus onze mokken zijn niet heel klein, maar ook weer niet bizar groot.

Ik wil het eigenlijk niet testen want dan kan het niet meer retour, misschien heeft een van jullie dit ‘probleem’ ook gehad?

2 likes

Via een bedrijf of particulier? Ik woon in Amerika en ik verzend altijd via Pirate Ship! Het is lastig om precies te zeggen hoeveel het kost omdat het aan vanalles ligt: hoeveel het weegt, dimensies, postcode van de verzender. Je kan die site gebruiken om een quote te krijgen, maar hou er rekening mee dat het via die site goedkoper is dan wanneer je bv rechtstreeks naar UPS of USPS gaat.

2 likes

Ja dat bakje zit toch ook los zodat je die weg kunt halen als je een groter kopje gebruikt?

4 likes

Ik denk het wel maar ik wil het morgen eens nakijken. Twijfel nu wel of je dan ook het reservoir van de lege cups er mee uithaalt maar ik denk dat het apart los kan?

4 likes

Ja dat kan hoor! Dat zit toch los?

1 like

Nee, je schuift dat op de opvangbak voor lege cups. Het zijn twee verschillende onderdelen. :blush:

@Bennielava

3 likes

Ah super, dank jullie wel! Ik had echt even een error toen ik een kopje eronder probeerde te zetten. Ik zie nu idd dat het opvangbakje losgeklikt kan worden, handig!

1 like

Mocht je dat toch onhandig vinden kun je de koffie ook in een kleiner kopje/kannetje zetten en dan overschenken in de kop waarin je de latte drinkt.

1 like

Het was via een bedrijf, dus ik heb gewoon met de ogen dicht betaald haha

3 likes

Oh ja, dan betaal je helaas bijna altijd fucking veel :sob:

1 like

@ufo @GrumpyHarry en @vitaminwater

Ik zou nog een update geven hoe dat etentje was!
Het was heeeel leuk! Ik ga dit zeker vaker doen als ik een tafel zie die me aanspreekt. De host zei dat ze soms wel 50 aanvragen krijgt! Dus het is ook maar de vraag of je gekozen wordt.

De host had ontzettend haar best gedaan en we hadden het ook even over het platform en de kosten enzo en ze zei dat ze er altijd wel boven zit en verlies maakt maar dat voor lief neemt. Er zijn zes flessen natuurwijn doorheen gegaan. Het eten was bij haar ook echt restaurantwaardig. Ze had haar eigen brood gemaakt bv. En er was zooo veel en alles was echt bijzonder. Ze fermenteerde ook bepaalde groentes. Dit was een host die veel moeite stopt in het eten wat niet bij allemaal zo is zei ze (en beaamden ook anderen die dit vaker hadden gedaan).
Ik vond het heel mooi om te horen hoe al die vrouwen hun leven inrichten als bewust kinderloos en waar je dan tegen aanloopt in vriendschappen bv. Vond het heel fijn om in een groep gelijkgestemden te zijn en ook inspirerend om te horen wat ze allemaal doen. Zo is eentje nog een master begonnen in een veld waar ze verder niet in wil werken maar puur voor de lol.

Lang verhaal kort: zeker een aanrader!

109 likes

Wat leuk dat het zo’n positieve ervaring was en dat je hier andere bewust kinderloze mensen hebt ontmoet (gezien je post in het andere topic)!

2 likes

Wat leuk! Via welk platform was dit?

1 like

Wauw wat leuk!!

2 likes

Wat superleuk dit zeg!

2 likes

Heel leuk! En tof ook dat je gelijk een goeie host trof.

1 like

& the table!

1 like

Kan matcha poeder over datum gaan? Mijn moeder heeft nog een potje gevonden maar datum staat best before 2020 :joy: zij zegt kan vgm niet echt over datum gaan maar 4 jaar is wel echt lang.

Ik zit altijd best te knijpen in mee eters en pukkels. Nu wil ik daar mee stoppen en zou graag het aantal dagen bijhouden dat ik hiermee gestopt ben. Zijn er apps waarin je dus kan tellen/dagen bij kan houden als een soort van challenge voor jezelf?

1 like

Ik gebruik de app countdown en dan de widget op mijn homescreen (voor iets anders, maar hij doet hetzelfde als wat jij bedoelt). Tip!

3 likes