Durf te vragen #7

Dan zie ik wel losse topics die ik genegeerd heb maar niks van een bepaalde categorie. Maarrr ik denk dat ik een omslachtige manier heb gevonden om het te lezen haha

3 likes

Je kan gewichtjes in de naden vast naaien. En een rokzadel scheelt ook veel.

Edit: ik lees hier iets over klemmetjes/tafelkleedgewichtjes zoiets kan je misschien ook gebruiken. Of van die zwarte papierklemmen

De eerste optie met jarretels is ook wel vet handig en niet moeilijk na te maken

4 likes

Mijn tip: gebruik Google. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn. We weten niet wat voor feest, wat voor formaat, niks.

8 likes

Goh, laat ik dat nou niet geprobeerd hebben.

Ik vraag het hier omdat ik via Google zoveel hits krijg waardoor ik door de bomen het bos niet zie.

Maar bedankt voor je tip :+1:t3:

1 like

Ja maar geef dan iets meer info, dit is toch gewoon luiigheid en niemand kan je helpen want we weten niks. Waarvoor, hoe groot, waar zit je, wat voor locatie, wat zijn de specificaties etc. Sorry nu reageer ik mijn algemene forumergernis op jouw af, maar alles kwam even samen in dit bericht

17 likes

Nee dit is geen luiheid. Ik heb al uitgebreid gezocht en vraag hier om een tip omdat ik te veel resultaten krijg op Google. Het is toch ‘Durf te vragen’.

Als je je ergert aan dergelijke vragen, kun je misschien beter niet meer in dit topic kijken.

2 likes

Ja maar niemand kan deze vraag goed beantwoorden. We hebben iets meer van de 5 w’s nodig.

14 likes

Heeft iemand een tip voor een goeie koekenpan die op een heet inductiefornuis niet kromtrekt? (Ja nu ben ik bang maar ik heb gegoogled en geconsumentenbond en een dure pan gekocht en eh ja meteen krom dus, vandaar de vraag naar ervaringen). Ik zoek zowel een kleiner ei/crepe-bak-pannetje als een ‘echte’ normaal formaat koekenpan.

Ps ik ben echt te ongeduldig om zo’n pan langzaam te laten opwarmen dus misschien zit daar het euvel maar ja er moet toch wel een pan bestaan die mij overleeft.

Mijn pannen voor op inductie komen allemaal van de 365 lijn van ikea, die zijn nog niet kromgetrokken. Maar weet niet of dat exact is wat je zoekt met een koekenpan :slight_smile:

Tomado van action, vind ik de fijnste die ik gehad heb.

2 likes

Ik heb de Memphis koekenpannen van Greenpan en trekken niet krom (bak er ook de lekkerste crĂȘpes in)

2 likes

Zo’n tafelkleedgewichtje lijkt me idd wel wat, dat wil ik ook wel proberen.
Die jarretel is me iets te aanwezig en ik draag ook niet zulke korte jurken, dus dan zit het op of onder mijn knie, haha.

Maar er zijn dus geen mensen bij wie het zomaar goed blijft zitten? Want dat lijk ik wel te zien op straat.

1 like

Gooi je er dan niet koud water in als het nog heet is? Want dat is de enige manier waarop mijn pannen kromtrekken, en ik gebruik al jaren inductie. Verder heb ik pannen van allerlei merken die het altijd prima doen.

3 likes

Dank allen!

Nee dat doe ik niet. Gek, misschien net pech gehad met deze pan dan. Of heb ik een verkeerd concept van krom? Ik vind de pan krom omdat hij wiebelt op de inductie, maar misschien is dat dan normaal en niet per se direct een afschrijver? Ik las ergens dat je een pan niet direct op stand 9 op inductie moet zetten maar dat je geleidelijk moet opwarmen om kromming te voorkomen, dus ik dacht dat t daar mis ging.

2 likes

Textielverf?

2 likes

Ik denk dat lint bedt lastig te verven is. Misschien textielverf, maar pakt dat wel op synthetische stof?
Beter naar een fourniturenwinkel gaan en het lint in de goede kleur kopen.

5 likes

Hmm ik zit nog even te denken maar het ligt bij mij ook heel erg aan de stofsoort. Stugge/zware stoffen blijven best goed op de plek maar van die zwierige losse dunne stofjes veel minder goed. Het zou best kunnen dat je die eerste type stof meer tegen komt. En het ligt aan de wind, welke hoek hoe hard waait die en hoe hard fiets je zelf.

Wat ik wel met zekerheid kan zeggen is dat met een rokzadel fietsen bij mij wel heel goed helpt en ik er veel minder last van heb. Dat is wel echt mijn nummer 1 tip.

1 like

Ik heb Habonne koekenpannen en die zijn echt hufterproof. De aardige dame van de pannenwinkel drukte mij destijds op het hart om die dingen rustig op te warmen, maar dat heb ik nog nooit gedaan. Ik giet geen koud water in een hete pan, maar verder ben ik er niet zuinig op. Na vijf jaar zien ze er nog als nieuw uit, geen kromming te bekennen.

2 likes

Ja ik draag idd alleen dunne jurken, dat klinkt wel logisch. Al zie ik dus in de zomer ook veel vrouwen schijnbaar zonder problemen fietsen. Maar wie weet passen die bovenstaande trucjes wel toe.
Rokzadel wist ik niet dat die nog bestaan, die ga ik onthouden! Eerst ga in die munt en het gewichtje proberen.

2 likes

Ik fiets met lange zwierige rokken idd met munttruc, werkt top! Je maakt daarmee van je rok een soort drollenvangerbroek. En gaat bij mij nooit kreuken, maar ik fiets ook nooit langer dan 30/40 miniten

1 like