Durf te vragen #7

Staat er bijna altijd nog op, geen idee waarom eigenlijk haha.

3 likes

Ik zie het er (gelukkig) bijna nooit meer op staan juist!

1 like

Ja en als je ouder bent geworden vind je het ineens leuk om te weten van andere baby’s te weten. Tenmiste ik wel :smile:

11 likes

Dan vraag ik het wel aan de ouders :woman_shrugging:t3:

2 likes

Oh bedoel ook niet dat jij of iemand ander het per se op het kaartje moet plaatsen. Maar vond het wel apart dat ik dat soort dingen ineens interessant vond :sweat_smile:

11 likes

Hebben wij ook gedaan inderdaad! Als iemand het wilde weten vertelde we het gewoon maar vond het op het kaartje niks toevoegen. Zeg het dan liever in het echt

2 likes

Toen mijn kind werd geboren moest ik speciaal vragen of ze de lengte wilden meten want dat was niet meer gebruikelijk (2009), is dat nu wel weer?

Mijn zoontje (2021) is ook niet gemeten maar dat was vooral omdat hij in stuitligging is geboren. De arts heeft wel een schatting gegeven maar het kon me eigenlijk vrij weinig schelen.

2 likes

@PiuPiu Mijn zoontjes van 2021 en 2023 geboren in twee verschillende ziekenhuizen zijn ook niet gemeten, lagen niet in stuit maar deden ze gewoon niet meer.

1 like

Ik was vooral benieuwd omdat ik tijdens de zwangerschap dacht dat er een reus geboren ging worden maar zo was het niet haha

3 likes

Mijn dochter (2020) is grof gemeten. Het exact meten doen ze niet meer, omdat je dan de beentjes moet strekken en dit niet goed zou zijn voor de beentjes/heupjes is mij toen verteld.

6 likes

Ik las in Het Parool iets over een concept waarbij vrouwen een diner hosten bij hun thuis voor max 5 andere vrouwen. Elke host geeft een bepaald thema aan de avond. Dit sprak me aan en ik heb me aangemeld bij een tafel en ben geaccepteerd!
Nu betaal je er best flink voor (70 euro) en het eten en drinken wordt geregeld door de host.
Ik wil niet met lege handen aankomen, maar wat zal ik meenemen voor de host? Bloemen? Bonbons? Iets anders?

14 likes

Wat een leuk idee maar €70??? Krijgt de host dan €350 om voor 6 personen een diner te regelen? Of gaat er veel geld naar de organisatie?

6 likes

Als je een diner wilt hosten in een bepaald thema dan neem ik aan dat je ook alles rondom het diner, zoals tafelaankleding etc, daarop aanpast en niet je standaard borden en placemats op tafel zet. Plus dat koken in een bepaald thema vaak ook geen standaard gerechten zijn. Je wilt toch een speciaal wijntje op tafel zetten bijvoorbeeld, althans zo zou ik het doen. Ik kan me best iets voorstellen bij dat bedrag.

4 likes

Er gaat 10 euro pp naar de organisatie en sommige tafels waren ook wat goedkoper (50 bv).
Het is een meerdere gangen menu met drank erbij. Ik weet niet of er ook geld naar de host gaat, maar ik zou dat wel terecht vinden gezien het werk dat iemand in zo’n avond stopt.

@PrincessPeach Qua aankleding verwacht ik niet veel bijzonders trouwens, de thema’s zijn gericht op de gesprekken/groep die je wil aantrekken. Dit is bijvoorbeeld een tafel voor 30+ die geen kinderwens hebben.

Maar wat is een leuke kleinigheid om mee te nemen? :sweat_smile:

10 likes

Bloemetje is leuk! Veel plezier, laat je weten hoe het was?

3 likes

Als het meerdere gangen is inclusief drank dan is dat toch helemaal niet zo’n gek bedrag?

4 likes

Dit zag ik ook voorbijkomen en leek me super interessant! Ben heel benieuwd hoe je het gaat vinden.

2 likes

Vind ik ook. Ik heb een eetclub en als ik host ben ik alles bij elkaar snel zo’n 200 euro kwijt.

@Marsepein ik ben ook heel benieuwd hoe je het gaat vinden, super leuk concept!

2 likes

Ik zie dat er een (moes)tuin topic is, zou er ook behoefte zijn aan een balkon-topic? Met tips of inspiratie over je balkon leuk opknappen / aankleden of plantjes etc groeien op je balkon. Is toch echt wel anders dan een tuintopic, maar misschien denkt de rest daar anders over.

2 likes