Is dit serieus? Help deze autist, want ik krijg hier een error van
Ik vind het vervelend dat je daar zo onzeker over bent. Ik wil even zeggen dat jouw lengte heel erg gemiddeld is. In 2020/2021 was de gemiddelde lengte van de vrouw in Nederland 167,5 cm.
Ja ik snap hem ook niet zo goed, vind je jezelf te lang? Of te klein? Want je lengte is echt super veel voorkomend!
Kan toch bijna niet?
Waarom zou dat niet kunnen? Sommige mensen zijn onzeker over hun kleine teen, of een voorhoofd. Andere mensen zijn onzeker over hun lengte. Ik vind het vreemd dat er zo op gereageerd wordt, wanneer iemand aangeeft ergens last van te hebben. Je hoeft er niet op te reageren, als je je zelf niet aangesproken voelt.
Denk dat de meeste mensen bij klein eerder aan 1.55 of kleiner denken en bij lang aan 1.75 of langer, dus vind het niet heel gek dat mensen dan vragen hebben bij iemand die een gemiddelde lengte heeft maar aangeeft onzeker over die lengte te zijn, idd wat @Nysmn vraag, vind je jezelf dan te lang of te klein @Flowergirl ?
Het lastige aan onzekerheden is, is dat dat dus niet altijd rationeel is, maar dat je dat zelf heel anders kunt voelen of zien. Het kan dan opluchten om het even van een andere kant te bekijken. Of het er dus inderdaad even met iemand over te hebben in hetzelfde schuitje. Misschien is er een andere aanleiding voor, met een onderliggend probleem.
Maar het grote deel van de bevolking is deze lengte, je zult hierdoor dus ook niet opvallen oid omdat het gewoon niet boeiend is. Wat is dan je onzekerheid?
Oh jij bent niet @Flowergirl
Nee, dat klopt. Maar ik heb zelf therapie gehad voor een ander soortgelijk probleem. Iets wat ik zelf heel erg zag, en waar ik dagelijks last van had. Maar wat anderen totaal niet zo zagen. Het is lastig om je in te leven in zoān situatie, wanneer je er zelf geen last van hebt. Ik vind het daarom altijd moeilijk als mensen direct oordelen over iemand anders zān gevoel.
Je zou je eens bij de huisarts kunnen melden voor hulp rondom zelfbeeld?
Ja dit idd. De vraag op zichzelf is behoorlijk vaag en aangezien er soms trollvragen geplaatst worden, ben ik dan wel benieuwd hoe of wat
Ik vind mezelf te klein, en mijn grootste onzekerheid zijn de (voor mijn gevoel) te korte benen. Het was een serieuze vraag of ik hier met iemand over kan praten om mijn hart te luchten. Ik weet dat mijn lengte niet erg afwijkt van het gemiddelde, maar er zijn ook nog veel langere vrouwen (vooral hier in NL). Ik vergelijk mezelf continue met langere vrouwen en hun benen. Het is 3 jaar geleden begonnen met het zoeken van een trouwjurk. Het viel mij opeens op dat alle modellen zeker 10 cm langer waren dan ikā¦
Het probleem is momenteel zo groot dat ik op sta, en naar bed ga, met de gedachte dat ik te klein ben. Ik sta op de wachtlijst voor GGZ, maar het duurt nog zeker 10 weken voor ik het eerste gesprek heb.
Ik hoopte in de tussentijd iemand te spreken om met mij te praten over dit gevoel.
Ik hoor weleens de vraag āWaarom wil je dan perse langer zijnā?. Ik denk omdat ik langere vrouwen meer volwassen, zelfverzekerder en stoerder vind overkomen.
Op je laatste alinea: ik ben een klein kind van 186 cm, verre van zelfverzekerd. Maar stoer ben ik dan weer wel
Ik hoop dat je er snel hulp bij kunt krijgen want het lijkt me heel vervelend om zo met je lengte te zitten.
Ah dat lijkt me echt heel erg vervelend als je er zo mee zit. Ik kan je helaas niet helpen, ben nog kleiner dan jij, 1.58 maar heb er totaal geen problemen mee. (Behalve als ik weer eens niet bij de bovenste plank voor de supermarkt kan!) Het stukje van de trouwjurk herken ik wel een beetje, ik zag mezelf totaal niet in een lange trouwjurk omdat ik dat niet bij me vond staan. Dus ben in een korte jurk getrouwd maar dat paste ook veel beter bij mijn stijl. Vriendin van mij is ongeveer van jouw lengte, is wel in een lange jurk getrouwd en het stond haar fantastisch. Echt het ligt aan de jurk als het niet staat, niet aan jouw lengte.
En wat betreft meer volwassen, zelfverzekerdheid. Ik vind het weleens lastig als ik sta en moet omhoog kijken naar iedereen maar dat komt niet heel vaak voor. En als ik me op mān gemak voel maak ik er een grapje over of vraag ik of we kunnen gaan zitten. Maar ben me ook niet altijd ervan bewust dat ik klein ben. En daardoor heb ik er ook geen moeite mee.Maar het is een gevoel wat in je hoofd zit en dat is niet altijd logisch. (Want ken die onzekerheid wel op andere gebieden).
Voor de mensen met een Duux ventilator (en dat zijn er hier geloof ik veel haha): Maakt de ventilator ook een krakend geluid wanneer hij betweegt van links naar rechts? Het is telkens op het punt dat hij weer terugdraait naar de andere kant. Dat krakende geluid is heel irritant, want niet meer stil. Dus hebben anderen dat ook? Ik weet namelijk niet meer of dit al vanaf het begin was of dat er nu iets van binnen kapot is.
Nouja deze zin maakt het ook niet beter. Het is toch niet hulpvol om te reageren dat je verbaasd bent dat iemand onzeker is over iets waar jij je niets bij kunt voorstellen. Ook als je er zo over denkt kun je dat toch beter niet reageren. Uiteindelijk zoekt Flowergirl alleen maar iemand om er over te praten zodat ze zich gehoord voelt in haar probleem en zulke reacties dragen daar niet aan bij.
Nee de mijne is echt stil.
Geen idee maar wel een tip voor anderen: ik heb gisteren deze gekocht
https://www.coolblue.nl/product/919319/fuave-ff9020w.html
Werd getipt als een Duux dupe, en hij is echt heel stil en breezy
Gister was hij 59eu maar nu ineens 100, dat is wel jammer
Heeft iemand tips voor een tracker om in je koffer te doen zodat je ziet waar die is? Ik vind alleen maar Samsung en Apple (of een paar met slechte beoordelingen) maar ik heb een Xiaomi telefoon dus dat heeft geen zin.
Ik ben iets kleiner dan jij en kan af en toe flink balen van mijn lengte, ik herken ook wel een aantal dingen die je noemt. Ik ben er niet per se onzeker over, maar je mag me altijd een bericht sturen als je even van je af wil praten of mijn ervaring wil horen.