Durf te vragen #7

Denk dat dit een beetje een geval het leven is niet eerlijk is. Snap dat het irritant is voor jou hoor, maar het is niet dat zij het jou onnodig moeilijk maken. Soms heb je gewoon te maken met dit soort dingen zonder dat er een schuldige is. Hopelijk is het snel gemaakt!

5 likes

Weet iemand een goed ophangsysteem zonder dat je in de muur hoeft te boren. Volgens mij heb ik dat al eens gevraagd maar de muren zijn allemaal gladgemaakt wat heel veel werk was en dat geboor en die gaten vind ik zonde. Het gaat dan om 2 vrij kleine spiegels dus geen loodzwaar schilderij ofzo.

1 like

Dit doet me denken aan keer dat onze koffie apparaat binnen de garantie kapot ging. Alle accessoires vanaf gesloopt zodat we een mooi ā€œkleinā€ pakket naar coolblue konden sturen voor reparatie. En toen kregen we gewoon een heel nieuw apparaat…… dus nu alle accessoires dubbel, maar niet echt de bedoeling van ons plan :smiling_face_with_tear:.

Coolblue gaf aan dat ze onze dan als buitenkansje aanbieden zodat ze in alle rust konden repareren. Weet nog niet helemaal wat ik ervan vind.

Maar dit is toch prima? Het apparaat krijgt alsnog een tweede leven en genoeg mensen die bewust zo’n buitenkansje kiezen.

6 likes

@Kwal @Solee ja jullie hebben natuurlijk helemaal gelijk, maar vond het zelf ook wel fijn idee om oude apparaat gerepareerd terug te krijgen :slight_smile:

2 likes

Hebben ze niets gezegd over ontbrekende accessoires? In de zin stond er ook nergens aangegeven dat je alles op moest sturen? Dan snap ik nog enigszins dat je dan iets nieuws terugstuurt. Maar zo random iets nieuws opsturen terwijl je wacht op een reparatie en zo de dingen hebt opgestuurd vind ik wel apart

1 like

Inderdaad niet fair, al snap ik dat het niet leuk is om even zonder machine te zitten (maar kom op is het nu echt zo erg?), maar dit is gewoon volgens de regels. Je hebt recht op reparatie van het product, maar enkel als het niet te repareren is hoor je óf een nieuw product te krijgen óf je geld terug. Soms kiezen winkels ervoor om gewoon meteen iets om te ruilen omdat dat makkelijker voor ze is, dat mag, maar jij mag het niet meteen eisen.

Bij grote dingen zoals een auto of een bank zijn soms/vaak leenartikelen die je in de tussentijd kunt gebruiken - een bank repareren duurt ook vaak langer :sweat_smile: - maar een koffiemachine is nu niet van zulk levensbelang.

3 likes

Nee, maar ik hoop toch dat dat een foutje was. De medewerker in de winkel vond het nl super handig dat ons pakket lean en mean was!

1 like

@Monica en @crazyplantlady Hebben jullie je Onefit abonnement weleens gepauzeerd? Of iemand anders die meeleest toevallig?

Ik was totaaaaal in de veronderstelling dat je op elke willekeurige dag kon pauzeren en een nieuwe startdatum kon instellen. Maar de app geeft aan dat mijn abonnement zal pauzeren per 31 juli en dan met mijn startdatum weer zal ingaan. Dat zou betekenen dat ik tussen morgen en 31 juli al mijn dagen kwijt ben en 65 euro heb betaald voor twee work-outs. Dat kan niet waar zijn, toch? :triumph:

2 likes

Nee hoor hij pauzeert gewoon vanaf 31 juli maar tot die tijd kun je gewoon je maand ā€˜afmaken’! Staat er inderdaad niet echt duidelijk

Ja alleen dat is precies het probleem… Ik wil de maand niet afmaken want vanaf morgen ben ik op vakantie en kan ik dus geen gebruik maken van het abonnement.

Eigenlijk had ik dus de vorige maand al moeten pauzeren? Ik heb dat expres niet gedaan omdat ik dan tussen 1 en 13 juli niks meer kon doen.

Ik heb een berichtje gestuurd aan Onefit zelf ook maar als ik jouw reactie zo lees ben ik bang dat ik al die dagen tussen morgen en de 31e kwijt ben… :tired_face:

Ja klopt je kunt idd niet zomaar elke dag pauzeren die je wil maar steeds na je aboperiode (dus per 30 dagen)

OMG 65€ voor 2 lessen wat zuur

Kun je zulke grote emmers verf ook op kleur laten mengen?
IMG_3771

2 likes

Ja! Deze specifieke niet, denk ik, maar dat kan gewoon. Ik bestelde graag bij verfwinkel.nl

1 like

Aah shit nee je koopt telkens 30 dagen vooruit (wat ik opzich wel snap), maar dat kan dus wel net slecht uitkomen met je planning :frowning:

Dit kan ik dus helemaak nergens terugvinden in de voorwaarden, het verschil tussen pauzeren en stoppen heb ik ook nergens in de voorwaarden beschreven zien staan. Ik ga hier na mijn vakantie nog wel een punt van maken denk ik. Voor nu probeer ik het los te laten want ik baal enorm van het geld maar kan er nu niks meer aan veranderen. :pensive:

Nee is echt supervaag hoor, maar sowieso is de klantenservice van onefit echt om te janken haha. Jaren geleden was het volgens mij gewoon een heel kleine organisatie (en toen kostte het abo ook veel minder) maar ik weet nog dat ik 2 jaar geleden geloof ik iets zocht van informatie en die hele website echt verouderd was, de klantenservice contactpagina doodliep, etc. Ben benieuwd of dat nu beter is

2 likes

Ik heb net een bij gevonden met een aangetast vleugeltje. Kan die nog herstellen. Google helpt me er niet uit.

2 likes

Misschien weet @Loxodonta of @anon50301661 dit wel

3 likes

Ja hij werd aangevallen door mieren dus heb m sowieso naar n bloemetje verplaatst. Maar @Loxodonta of @anon50301661 zou ik meer voor deze bij kunnen betekenen?

1 like