Durf te vragen #7

https://www.mondzorgkosten.nl/begrippenlijst/periodiek-parodontaal-screenen-pps-score

2 likes

Thanks! Omg toch maar extra goed poetsen dan aan een kant haha

Mag je in België twee nachten in een camper slapen als die op een eigen oprit staat?

We huren samen met een bevriend stel en hun kinderen een woning via Airbnb in België over een paar weken. Twee gezamenlijke vrienden zouden het leuk vinden om twee nachtjes te komen, en zouden dat dan met de camper doen. Het is een grote vrijstaande woning, met flinke oprit waar de camper makkelijk op past. Ik wil het eigenlijk pas aan de eigenaar vragen als ik weet dat het officieel wel zou mogen, en ik kom er online niet helemaal uit.

1 like

ANWB?

1 like

Ik denk dat het mag als het niet op kamperen lijkt, dus geen stoelen/tafels/tenten… errond en wel degelijk op een privé-oprit staat (en dus niet op de openbare weg). Voor de zekerheid kan je nog even googlen op de specifieke stad waar je naartoe gaat of er lokale regels gelden. Het zou kunnen als het een stad is met een historische binnenstad dat er daar bv. andere regels gelden.

1 like

Ah thanks! Nee, verder hoeven er geen tafel buiten oid. Ze kunnen gewoon bij ons op het terras / binnen zitten. En het is een dorpje, dus verwacht wat dat betreft geen gekke dingen.

Wij hebben een sigarenboer/pakketpunt in de buurt. Nu heb ik al twee keer daar een verkoper voor specifieke e sigaretten gezien. Deze man verkoopt een speciaal merk en spreekt je ook aan of je rookt en of je niet interesse hebt in hun product en prijst smaken aan, geven zelfs “leuke” tasjes mee van het merk. Ik vroeg me een beetje af of dit wel mag ivm verbod op reclames voor tabak. Iemand die dat weet?

Hier heb je je antwoord . Is gewoon op Google te vinden.

Verbod reclame en sponsoring tabak en aanverwante producten | Roken en tabak | NVWA.

Thanks, ik kon alleen andere teksten vinden met uitzonderingen voor speciaalzaken.

3 likes

Vraag me wel af wat je met deze info wil :sweat_smile:

Nouja ik vind het best bizar als je op die manier wordt aangesproken in een winkel aangezien er zoveel wordt gedaan om het stimuleren van roken tegen te gaan. Er komen daar ook gewoon veel jonge mensen een pakje halen. Dus ik dacht misschien kan ik er iets mee.

En was ook gewoon benieuwd of het wel of niet mocht aangezien er absoluut niet stiekem over wordt gedaan, dus vond het interessant.

2 likes

http://web.whatsapp.com en dan inloggen met je WhatsApp Business account?

1 like

Wij gaan vandaag op familiebezoek in Goes maar willen daarvoor of daarna even kort naar het strand. Weet iemand welk strand dichtbij is en een (leuke) strandtent heeft?

1 like

Wij hebben ook kingpolis op aanraden van de fietsenwinkel. Zijn ervaringen ermee is in praktijk heel goed en het is 1 van de weinige waar de voorwaarden bij elektrische fietsen echt heel goed zijn qua waardebehoud.

1 like

Ik ben op zoek naar de naam van een app (soort interface) die zorgt dat al je apps in je telefoon niet meer met pictogrammen worden weergegeven, maar in een lijst met enkel de naam van de app. Volgens mij is het zwart-wit weergegeven. Het doel van de app is dat je minder geprikkeld/getriggert wordt om veel op je telefoon zit. Ik had het op een vorige telefoon maar kan nu niet meer op de naam komen.

1 like

Ik heb ook kingpolis, bij elektrische fiets zo’n 90 euro per jaar maar inderdaad wel tot 3 of 5 jaar nieuwwaarde ipv dagwaarde.

2 likes

Vraag voor mensen met een cilinder in de lens (ik heb zelf een cilinder van - 0,75), zit er bij jullie aan de zijkant ook een klein scheurtje?

2 likes

Geen scheur, wel een kleine streep/inkeping iets onder het midden.

2 likes

Dit?

Samenvatting

Was een ellende om op de foto te krijgen hahaha, scherper dan dit kreeg ik het niet

Yes! Dat streepje geeft de onderkant aan.

5 likes