Durf te vragen #7

Je moet het wel zacht maken met je handen en soms voel je nog wel wat vettigs op je handen, maar als het echt plakt is het veel te warm. Ik heb dat nooit zo ervaren in ieder geval en in je oren plakt het ook niet.

1 like

Geen idee of je nog info zoekt maar ik kwam nog een artikel tegen over bouquetreeks. Blijkbaar is de 4500ste editie verschenen :scream:

Jotform is hier handig voor. Vanaf een bepaald aantal antwoorden of gegevens wel betalend.

Zijn er mensen die een tablet gebruiken om boeken te lezen?

Mijn ereader is op sterven na dood (is ook echt al 13j oud denk ik haha). Mijn laptop heeft ook zijn beste dagen gehad, maar doet het nog prima wanneer ik echt even laptop taken moet doen (iets in word).

En nu overweeg ik om een tablet aan te schaffen, ook omdat ik minder op mijn telefoon wil zitten en bv dan liever een serie kijk op een tablet dan op mijn iPhone 12mini.

Ik vind het wat gortig om een tablet Ʃn een ereader te kopen, zeker omdat ik eigenlijk niet super veel lees (helaas). Dus zou de tablet dan ook al ereader willen gebruiken. Maar ik twijfel of ik dat fijn vind. Want ik vind het licht van mijn telefoon ook niet fijn om te lezen eigenlijk tov van mijn ereader

2 likes

Ja ik doe dat wel eens maar het spiegelt heel erg. Dus buiten kan je niet lekker lezen. En mijn ereaders zijn altijd lekker stevig en onverwoestbaar en plastic. Mijn iPad is gewoon van glas en kwetsbaar en daar ben ik wel zuiniger mee

1 like

Snap inderdaad je overweging maar ik vind persoonlijk echt niks kutter lezen dan een tablet, zeker tegenover een (fijne) ereader

1 like

OkĆ© helder iedereen! Ɓls ik al een tablet koop, dan moet ik hem niet als vervanger zien van mijn ereader! Misschien was dit wel een bevestiging van datgene wat ik stiekem al wist eigenlijk…

Dankjewel! :relaxed:

Dit heb ik inderdaad heel sterk! Goed punt, hier had ik nog niet eens over nagedacht

3 likes

Een tablet hebben is wel heeeel chill. Ik heb een iPad mini en gebruik die elke dag

1 like

Ik heb een Boox Note Air 2 plus. Dat is een e-reader waarmee je ook op internet kunt en waar je apps op kunt zetten.

Het is gewoon een e-ink scherm dus leest als papier. (Al kun je het scherm ook op laten lichten als je wilt.) Het enige ding is dat het volledig zwart-wit is en video’s niet soepel afspelen. Maar goed, zo’n ding koop je ook niet om video’s mee te kijken.

Ik heb m gekocht omdat ik met mijn hersenletsel nog steeds slecht schermen kan verdragen, maar ik het ook nogal nogal moeilijk vind om het helemaal niet te gebruiken. Voor mij de perfecte tussenoplossing.

2 likes

Eerlijk, de geschiedenis van sommige auteurs is zo fascinerend! En de boeken zijn ook erg inclusief. Veel zwarte vrouwelijke auteurs zijn zo begonnen.

3 likes

Heeft iemand dit ook wel eens?
Ik krijg de laatste tijd met enige regelmaat appjes op telegram of op whatsapp van zogenaamde recruiters die dringend werk willen aanbieden. Uiteraard volkomen irrelevant en scammy maar ook gruwelijk irritant dus natuurlijk blokkeer ik ze. Maar ik heb bij mijn weten nergens mijn telefoonnummer op internet staan ofzo, dus het zal vast via een of ander datalek zijn :angry: weet iemand hier iets van?

2 likes

Ik heb dit via Telegram ook, hele tijd berichtjes met ā€œAre you freeā€, maar ik doe ook gelijk blokkeren en melden als spam.

Edit: zie dat ik 17 accounts geblokt heb en er daar al 9 van verwijderd zijn.

2 likes

Ja op whatsapp! Vorige week had ik er echt 6 ofzo. Wel van business accounts dus die heb ik ook meteen gerapporteerd

2 likes

Ik had dit ook ineens afgelopen week, bizar. Ik vroeg eerst waar ze mn nummer van hadden maar dat was ā€˜uit een database’. Ook direct geblokkeerd daarna.

2 likes

Op Instagram kreeg ik zulke berichten. Zal dat ermee te maken hebben, omdat het net als whatsapp van Meta is?

1 like

Onlangs was hier iemand op zoek naar een oppas voor de kat in hun woning in Amsterdam, terwijl zij op vakantie ging. Ik vind dit bericht niet meer terug maar vraag me af of die persoon nog iemand zoekt?

Dat was @death_by_sexy ! Als het bericht weg is heeft ze misschien iemand gevonden maar misschien leest ze dit. :slight_smile:

2 likes

Ja ik! Ik stuur je een bericht. @Krabpaal thanks voor de tag!

2 likes

Dank allemaal, ja inderdaad ik blokkeer & rapporteer ze ook allemaal (haha ook 9 geblokkeerde accounts op telegram waarvan 8 deleted accounts idd) en het enige dat ik wel eens gereageerd heb is idd hoe kom je aan mijn nummer en dan is het inderdaad ā€œuit een databaseā€ :roll_eyes: zo irritant, maar we kunnen dus niet te weten komen via welke weg precies :persevere:

2 likes

Ik had begrepen dat het een soort van gewichtje is, waardoor de lens in je oog vanzelf zo draait zoals hij hoort te zitten, en dat je m dus niet perse met t streepje naar beneden in je ogen hoeft te doen

1 like