Durf te vragen #7

Hee even iets anders maar hoe is het nu met jou? Bevalt het bij het nieuwe gezin?

sorry foutje

1 like

Stuur maar berichtje

2 likes

Die heb ik inderdaad ook gebruikt maar volgens mij is het delen van dit soort pagina’s op het forum niet toegestaan :nerd_face:

2 likes

Oh oeps :skull: :skull: ik haal 'm even weg

2 likes

Ongerelateerd, maar wat is de groene kleur op de tweede foto? :slight_smile:

1 like

Wie heeft ervaring met een soort plakkers op schoenzolen ter bescherming van de zool (pumps)? Ik zoek ze, maar ze moeten ook weer te verwijderen zijn zonder dat zool dan naar de tering gaat.

Dat is Card room green van farrow and ball (al heb ik hem gewoon in huismerk karwei laten mengen)

3 likes

Deze besteld en vandaag gebruikt en heel blij met het resultaat!

1 like

Blijft je haar ook nog droog wat wil je nog meer

19 likes

Ik zit er aan te denken om voor mijn lange vlucht zo’n luisterboek abonnement te nemen, maar kan je die ook offline luisteren/van tevoren downloaden? Anders heb ik er niks aan😅 En welke raden jullie aan?

Ah ja dat wil ik wel graag proberen! M’n vlucht is ook zo’n 10 uur dus dan vermaak ik me wel🤪

Ik vind tijgerbalsem altijd goed helpen tegen de jeuk bij insectenbeten helpen, maar weet niet of het ook effectief is bij een allergische reactie.

1 like

Ik zag laatst bij sproetonline deze:

Nog niet zelf geprobeerd alleen. En weet niet hoe het is bij een allergische reactie!

1 like

@Vlinder is geloof ik mondhygienist? (als ik je niet door elkaar haal met iemand anders!)

3 likes

Even naar de huisarts gaan en het probleem uitleggen. Dan krijg je een creme met corticosteroïden en dat helpt echt.

Als ik naar Curacao ga, ben ik als de dood voor de muggen daar. Ik reageer er zo slecht op. Krijg bulten ter hoogte van de mount everest, soms met rode ringen erom heen. Die jeuken niet alleen, maar ze doen ook echt pijn. De huid staat strak en de bulten zijn hard. En ook al doe je je best om prikken te voorkomen met lange kleren en deet, je kunt het nooit helemaal voorkomen. Die creme helpt echt het beste voor mij. Hopelijk ook voor jou!
Alle hiervoor gegeven tips ken ik ook, en die helpen een beetje, maar kunnen niet de pijn van zo’n bult wegnemen. Die creme wel!

2 likes

Ik krijg van mn huisarts dan het advies extra antihistamine in te nemen, laatst had ze het over 3 per dag toen ik helemaal onderzat en langzaam doordraaide van de jeuk.

En koelzalf helpt ook wel redelijk, maar cortisonezalf nog meer/beter, maar zijn ze niet zo happig op om te geven bij mij in de praktijk (helaas, van mn vorige huisarts kreeg ik t zonder problemen)

3 likes

Franse artsen zijn veel makkelijker met het geven van medicijnen. Niet altijd een aanrader, maar als je huisarts zo moeilijk doet als die van @Mrs.Fraser dan is dat ook nog een optie!

2 likes

Ik begin zelf meestal met 1 en als dat niet werkt neem ik vrij snel daarna nog een.

1 like

Ja de bite away werkt heel goed voor normale muggenbulten, maar voor allergische reacties geen garantie

3 likes