Durf te vragen #7

Even naar de huisarts gaan en het probleem uitleggen. Dan krijg je een creme met corticosteroïden en dat helpt echt.

Als ik naar Curacao ga, ben ik als de dood voor de muggen daar. Ik reageer er zo slecht op. Krijg bulten ter hoogte van de mount everest, soms met rode ringen erom heen. Die jeuken niet alleen, maar ze doen ook echt pijn. De huid staat strak en de bulten zijn hard. En ook al doe je je best om prikken te voorkomen met lange kleren en deet, je kunt het nooit helemaal voorkomen. Die creme helpt echt het beste voor mij. Hopelijk ook voor jou!
Alle hiervoor gegeven tips ken ik ook, en die helpen een beetje, maar kunnen niet de pijn van zo’n bult wegnemen. Die creme wel!

2 likes

Ik krijg van mn huisarts dan het advies extra antihistamine in te nemen, laatst had ze het over 3 per dag toen ik helemaal onderzat en langzaam doordraaide van de jeuk.

En koelzalf helpt ook wel redelijk, maar cortisonezalf nog meer/beter, maar zijn ze niet zo happig op om te geven bij mij in de praktijk (helaas, van mn vorige huisarts kreeg ik t zonder problemen)

3 likes

Franse artsen zijn veel makkelijker met het geven van medicijnen. Niet altijd een aanrader, maar als je huisarts zo moeilijk doet als die van @Mrs.Fraser dan is dat ook nog een optie!

2 likes

Ik begin zelf meestal met 1 en als dat niet werkt neem ik vrij snel daarna nog een.

1 like

Ja de bite away werkt heel goed voor normale muggenbulten, maar voor allergische reacties geen garantie

3 likes

Hi Ja je mag mij iets vragen als je wil, ben mondhygiënist :blush::+1:t4:

2 likes

Via Nextory kan dat wel! Verder staan er ook veel boeken op Spotify, dus die kan je ook downloaden. Heb geen ervaring met de andere apps.

Cicaplast van La Roche Posay werkt bij mij ook altijd goed tegen allergische reacties en insectenbeten. Kan je gewoon kopen bij de apotheek in NL/Frankrijk.

3 likes

Kan iemand met verstand van ICT/hosting van websites mij helpen? Ik heb een blog en de laatste tijd werkt niet alles meer 100% aan de achterkant. Het blijkt dat mijn PHP versie al tijden niet meer geupgraded is en dit veroorzaakt problemen met mijn geheugen. Wanneer ik mijn PHP versie upgrade, gaat mijn website uit de lucht (gelukkig kan ik dit wel terugzetten). Ook met de handleiding van mijn hosting kom ik er niet uit, omdat ik de foutmelding in de regels niet snap/herken.

Daarnaast kan ik mijn hosting upgraden tegen mijn geheugen problemen, maar ik weet niet of/wat voor gevolgen dit kan hebben voor mijn website?

Ik heb er dus 0 verstand van en als ik online hulp vraag, krijg ik vooral mannen die het beter weten en denigrerend spreken óf die de hoofdprijs vragen dus ik hoopte dat iemand me hier kan helpen, of de weg kan wijzen naar een goed webbureau oid waar ik niet failliet aan ga.

3 likes

Ben je lid van fb ambitieuze meisjes? Daar zit vast wel iemand

Ik heb een abonnement bij de bieb en dan kan je via de online bieb luisterboeken downloaden. Best veel keuze en goedkoop!

Zit je bij Antagonist toevallig? Zij hebben ook een helpdesk en zij hebben me ook een keer met zoiets geholpen. Reageren erg snel via de mail!

1 like

Ja! Maar ze gaven toen aan dat PHP upgrades vielen onder onderhoud en niet onder hun service ofzo.

@Luzarl ik zit er wel in, maar nog niet daar gevraagd, dat kan ik inderdaad nog doen! Omdat ik in een andere wordpress facebook groep nogal gare berichten kreeg (en pb’s van mannen) was ik even voor hier gegaan haha.

1 like

En is je site lang uit de lucht wanneer je de php update? In de zin van; is dit niet gewoon de tijd die hij nodig heeft om te updaten? Want dan is mijn site ook altijd down. Of is hij na de update nog steeds down?

Ik ga over een tijdje iemand ophalen van het vliegveld en wilde graag een cheesy bordje maken, nu is de meest voor de hand liggende tekst iets als ‘welkom thuis’ natuurlijk maar diegene is bij zijn geliefde geweest en zal met gemixte gevoelens terug naar huis keren. Ik twijfel daarom een beetje over de tekst want misschien denkt die wel van gdvdmme ik vind het helemaal niet fijn om weer thuis te zijn. Iemand ander soort tips? Andere optie is natuurlijk om maar gewoon geen bordje te maken, dat kan ook nog.

5 likes

Opgehaald worden van het vliegveld nadat je terug komt van iets leuks is al echt top en ik zou zo een bordje echt super leuk en bijzonder vinden. Ik zou het zeker doen!!

2 likes

Welcome back from rehab :heart::heart:

26 likes

zorgt een anti glare/matte screenprotector ervoor dat je beter kan lezen op je iPad of telefoon in de zon?

1 like

Ik zou alleen Welkom doen.

3 likes

Ja hij blijft down! Dus ik keek naar deze pagina https://help.antagonist.nl/hc/nl/articles/8524031291793 Maar ik kan het foutenlogboek niet lezen (als in: ik begrijp niet wat de fout is en weet dus niet wat ik moet doen om het op te lossen)

2 likes