Durf te vragen #7

Oh vervelend! Heb je iets van een code of beschrijving van de foutmelding?

1 like

Ik weet niet of je het leuk vindt, maar je kunt ook zo’n chauffeursbordje maken, dan zet je alleen zijn naam erop. Je kunt zelf eventueel nog een chauffeurspet opzetten of stropdas omdoen oid

image

ik vond dit wel leuk toen mensen het bij mij deden

15 likes

46 likes

Ik zie telkens een pringles reclame met een Duits lied en ik versta elke keer alleen unsterblich. Iemand die dit lied kent??

1 like

ik heb een keer samen met een vriendin een andere vriendin (pietje) opgehaald en we hadden toen ‘hallo pietje’ als spandoek. dit is tien jaar geleden en ik moet er nog steeds soms om lachen

2 likes

Zou ik dit hengseltje er netjes eraf kunnen halen denken jullie?

2 likes

Ik denk dat het niet mooi wordt of wil je er iets anders opmaken?

2 likes

Ik denk eigenlijk dat het wel kan. Het hengsel lijkt er gewoon opgestikt en kan je vanaf bovenaf netjes los tornen.

3 likes

Ik moet deze week met de auto Amsterdam in. Nu heb ik dit heel lang geleden ook al eens gedaan, toen had ik net mijn rijbewijs en was het geen succes. Nu dacht ik, laat ik mij goed voorbereiden en laat ik eens nakijken met Google Maps hoe de route gaat. Alleen loopt mijn route voor een deel over een weg waar ook de tram rijdt en nu heb ik toch lichte paniek. Ik weet dat trams altijd voorrang hebben maar hoe zit het dan als er maar een baan is waar je zowel met de auto als tram overheen rijdt, ik kan dan toch moeilijk aan de kant gaan.

3 likes

Dat lijkt mij ook. Maar zoals gezegd, ik rij nooit in Amsterdam en de laatste keer dat ik dit wel deed ging niet helemaal goed. Het zal toen ook niet geholpen hebben dat mijn broer naast me zat die de paniek bij mij flink aan het versterken was en dat ik dus op een trambaan kwam met een tram achter me die driftig begon te bellen.

3 likes

Voorrang betekent niet dat je een andere weggebruiker moet laten passeren als je ervoor rijdt. Het betekent gewoon dat je een tram voorrang geeft, ook als hij van links komt in plaats van rechts (zoals je andere weggebruikers voorrang geeft als ze van rechts komen).
Het wijst zichzelf wel hoor! (maar ik snap je zenuwen!)

4 likes

Thanks! Ik weet stiekem best dat ik ook echt wel kan autorijden maar nu ga je dan toch twijfelen.

Ja dit hoop ik dus ook. :sweat_smile::joy:

1 like

Ik rijd regelmatig in het centrum en tot nu toe zijn er altijd meerdere banen, of is het heel breed zodat de tram naast je kan rijden. De stukjes waar het smal is en je de baan deelt met de tram zijn vaak maar heel kort, dus dat komt wel goed!

1 like

Ik wilde iets bestellen bij een webshop en dan achteraf betalen en nu krijg ik een mail dat er nog een bedrag open staat dus dat de bestelling wordt gepauzeerd totdat er betaald is. De laatste keer dat ik daar iets heb besteld was in 2018 en daar staat blijkbaar nog iets van open maar ik heb daar nooit iets van gehoord, kan me er ook niets van herinneren. Mogen ze na zoveel jaar nog van je vragen dat je gaat betalen? Is ergens vanuit hun ook nalatigheid dat ze er niet achter aan zijn gegaan toch. Als het moet dan moet het natuurlijk, maar vind het wel raar na 5 jaar.

3 likes
1 like

Maar het is toch ook een beetje gek om er vanuit te gaan nu dat wat je toen besteld hebt, gratis is geweest voor je? :joy: los van of ze het nog wel of niet “mogen” vragen

10 likes

Bedoelen ze niet dat je eerst je huidige bestelling moet betalen voor hij verzonden wordt? Omdat de vorige inderdaad verjaard is.

3 likes

Nee, is idd verjaard maar het is wel hun goed recht om jouw bestelling te weigeren.

6 likes

Ja daarom zeg ik ook, als ik het moet betalen prima want er moet gewoon voor spullen betaald worden, ik vroeg me alleen af hoe dat zit als ik vanuit een bedrijf 0 herinneringen heb gekregen over een betaling en ze er dan een aantal jaar later pas mee komen als ik zelf weer bij ze aanklop voor een nieuwe bestelling. Heb inmiddels mijn eigen rekening uit zitten pluizen en alles wat ik ooit bij ze heb besteld, heb ik gewoon netjes betaald dus ergens gaat het mis.

1 like