Durf te vragen #7

Beter zelfs vind ik. Ik heb deze van Dyson, rib uit mn lijf maar vorig jaar op een dramatische zomerdag gekocht en nog geen spijt van gehad. Vind het fijn dat ie best stil is, veel standen heeft en hij heeft een afstandsbediening met timer

https://www.coolblue.nl/product/458722/dyson-am07-wit-zilver.html

3 likes

Ik heb dit gedaan en je kan gewoon koffer bijboeken en ook gelijk een stoel kiezen en betalen.

3 likes

En was dat voor jou dan goedkoper dan meteen een flex ticket boeken?

1 like

Ik heb daar eerlijk gezegd niet naar gekeken. Ik heb toen wel korting gekregen op de koffer maar als je een stoel met beenruimte wil moet je sowieso meer betalen dus uiteindelijk kom je misschien wat goedkoper uit.

2 likes

Volgens mij is standaard dan goedkoper. Maar je moet even kijken hoe ver je gaat. Ga je ver vliegen of dichtbij? Want daar staan ook al die kosten mee.

1 like

Voor de mensen met een cv ketel: hebben jullie een koolmonoxide melder (CO) hangen?
En ook in de keuken eventueel (gasfornuis)? Ik kom op internet tegenstrijdige info tegen over
dit laatste; de een zegt onzinnig, de ander zegt wel aan te raden

Ik zou het altijd doen! Ik wilde er zelfs bijna eentje kopen voor mn studio terwijl daar geen gas is :joy: het kan echt je leven redden en dat voor die paar euro

5 likes

Ik ga naar Maleisië dus ver weg. Ik kan online weinig vinden over de kosten, behalve dat een koffer vaak tussen de 50-300 euro kost maar niks concreets. Dan zou 75 euro extra wel een goede deal zijn wellicht. Aan de andere kant denk ik misschien maken ze het wel express zo ondoorzichtig zodat mensen het allemaal meteen erbij boeken voor de zekerheid en is het later bijboeken wel goedkoper.

3 likes

Tnx!
Ja voor de cv-ketel wil ik er sowieso een bestellen, idd heel belangrijk maar begon nu te twijfelen over gasfornuis ook.
Via deze link wordt er ook helemaal niet gesproken over het gasfornuis, terwijl dat dat toch ook een hitte/verbrandingsbron is. En via andere websites wordt er juist verschillend over geadviseerd, verwarrend

Ja, mijn cv wordt ouder, maar is nog niet aan vervanging toe. Dus voor de zekerheid een melder bij gehangen. Op advies van de monteur die jaarlijks komt controleren, vrij laag en niet tegen het plafond. Die melders die dubbel meten (rook en koolmonoxide) werken nl niet goed. Rook gaat omhoog en koolmonoxide zakt naar beneden.

Ik heb het niet bij mijn gas plaat (geen fornuis, als in oven). Kan die koolmonoxide gevaar opleveren?

2 likes

Ja minimaal op ademhoogte schijnt, dus goed dat je het niet hoog hebt opgehangen. Rookmelder heb ik ook al apart hangen ja.

Via deze link wordt bijv gasfornuis en oven benoemd, maar geen idee of een gasplaat dan niet als verbrandingsbron geldt? Ik zou denken van wel maar nogmaals vind het lastig interpreteren:

Ook heb ik zojuist geleerd dat er ook nog aparte gasmelders bestaan! Maar goed, gas schijn je te kunnen ruiken dacht ik… maar dat is ook nog evt een optie.
Ik moet denk ik een deskundige hiervoor benaderen, missch dat ik een info-lijn van de brandweer bel (als dat bestaat haha) en dan kom ik het antwoord hier melden!

@TanteBetje ik heb de brandweer gesproken. Uiteraard niet de spoedeisende lijn of dat ze ter plaatse moeten komen, maar hier in regio Rdam werd ik via een algemeen nr naar de afdeling brandveiligheid doorverbonden, wel handig:
In de keuken hoeft een CO melder niet per se. Dit omdat er al natuurlijke ventilatie is in de vorm van een afzuigkap en vaak een raam die open staat/kan. Als je een zeer oud gasfornuis/plaat hebt, adviseren ze wel een aparte gasmelder want het kan zijn dat er geen beveiliging op de brander zit en het vlammetje uitgaat maar gas toevoer blijft komen.

2 likes

Voor mijn vlucht naar london was een koffer vorige maand bijboeken 50 euro per vlucht. Dus ik gok dat maleisie wel duurder gaat zijn. Upgraden naar meer beenruimte gaat ook wel flink duurder zijn!

3 likes

Wij op elke verdieping één, volgens mij is dat ook het advies. Weinig moeite en kosten en groot plezier (of nouja, haha, gemoedsrust)

1 like

Ik heb geen idee, uiteindelijk hoop ik gewoon in contact te kunnen komen met degene waar die foto naar gestuurd is. Misschien weet zij ook wel helemaal niet vsn mijn bestaan af (dat hoop ik vooral). Ik heb nu de foto gestuurd naar @Radio en @Flamoes maar dankjewel!

2 likes

Heeft iemand hier Birkenstocks met een zacht voetbed? Merk je hierin een groot verschil met de normale?

2 likes

Ja, ik heb een paar met een normale zool en een paar zachte zool. In het begin is het verschil het grootst, dan is het echt wel zachter en ik vond het daardoor ook prettiger met inlopen. Na verloop van tijd wordt ook die zachte zool wel harder (van die mooie donkere voetafdrukken erin) maar alsnog zit mijn paar met zachte zool lekkerder. Ik heb zelf het idee omdat die zich nog beter naar m’n voet heeft kunnen vormen.

4 likes

Je kunt dit het beste aan de klantenservice vragen, zij kunnen de kosten precies vergelijken

1 like

Heel random maaarrrr ik heb sinds kort 4 krielkipjes die ik niet uit elkaar kan houden. Wilde van die ringetjes kopen voor aan de poot maar die gaan per 100.
Is hier toevallig iemand met kippen die er 4 (ringen, geen kippen) in een envelop wil stoppen of iemand met een idee hoe ik er aan 4 kan komen?

8 likes

Geen idee of je hier een beetje fatsoenlijk aan kan komen in Nederland maar dit bestaat!!

Wel meer dan vier maar een stuk minder dan 100 en ik vind ze persoonlijk echt fantastisch

5 likes

Omdat we ze namen hebben gegeven enzo maar geen idee meer welke welke is haha

@Dazed die bloemetjes zijn cute maar wel een beetje duur, ik hou ze in mn achterhoofd!

Las ook dingen over gekleurde tiewraps maar dat zag ik alweer helemaal fout gaan dat je ze te strak trekt ofzo

2 likes