Mensen met een moccamaster: vinden jullie niet dat je veel koffie moet doen om de koffie een beetje sterk te krijgen? Ik doe altijd 4 scheppen voor 2 koppen koffie en dat is al meer dan normaal, maar ik vind het echt aan de slappe kant? Ik heb nu een schep meer gedaan. Ik weet niet of ik deze koffie nu lekkerder vind dan de koffie uit m’n tien jaar oude Philipsapparaat van 50 euro
Ja eens👀
Ik doe altijd water vullen tot het streepje 4 en dan 2 scheppen koffie en die koffie vind ik niet slap (en dan heb je 2 volle mokken koffie)
Ik heb zelf geen moccamaster maar zou het kunnen dat je koffie wat te grof gemalen is?
Ja dit vind ik echt slootwater denk ik
@Dazed dat zou mss wel kunnen! Ik gebruik filtermaling dus ik kan eens naar verse bonen kijken
Ja precies dit doe ik ook! En dan rode douwe egberts filtermaling, en dan vind ik ‘m echt lekker! M’n ouders houden van echt een sterke bak en die doen iets meer koffie
Ik doe 2 flinke scheppen, met kop. En dan vind ik hem ook lekker en prima qua sterkte.
Nu het over de Moccamaster gaat, hebben jullie dit ook als jullie de kan hebben leeggeschonken?
Ik gebruik zo’n herbruikbaar filter maar vind dit eig irritant en niet lekker want die laatste slokken zijn dan zo troebel
Heb ik niet. Soms wel een klein laagje dat hierop lijkt in de pot maar niet in m’n kopje gehad. Gebruik weggooi filters.
Jaa die heb ik ook inderdaad! Vind het ook zo lekker nostalgisch haha (m’n moeder drinkt namelijk dezelfde koffie al 30 jaar lang)
Ja moet misschien toch wisselen naar papieren filters dan
Ja ik denk dat het daaraan ligt, dat er toch wat fijngemalen koffie door het filter gaat.
@monkeyslut ik gebruik 15 gram per kopje (wat dan weer streepje 2 is, want daar haal ik echt geen twee kopjes uit). Veel mensen vinden het best sterk, sommigen weer wat slap, ik vind dat precies goed.
Geen idee of een kip deze ook past maar miss is dit iets?
Ik denk dat dit wel kan werken!
Een duivenpoot is net zo breed als een kippenpoot I guess
Ik kocht vorig jaar dit mooie jurkje van And Other stories op Vinted. Ik denk dat ik wel weet waarom zij hem weg deed want mijn borsten vallen eruit
Ik heb boobtape geprobeerd maar dat helpt niet. Een BH kan niet want de rug is vrij laag. Dubbelzijdig tape tussen mijn borsten en de jurk plakken heeft ook niet geholpen.
Iemand nog een tip? De kleermaker er iets tussen laten naaien? Maar wat dan? Ik vind de jurk echt heel mooi dus ik hoop dat ik hem kan blijven dragen.
Foto weggehaald.
Stukje zwart kant ertussen misschien?
Je hebt wel BH’s of body’s die geschikt zijn voor zo’n achterkant. Misschien een die matcht bij je jurk zodat het niet erg is als je hem een beetje ziet? Of heel laag uitgesneden model zoeken
Misschien zo’n soort bh?
Wel een heel mooi jurkje!
Ja dit is denk ik een goed idee. De voorkant van de bh moet wel ook super laag zijn. Liefst ook nog strapless omdat ik niet wil dat je de bh-bandjes over de schouders ziet lopen.
Misschien bestaat zoiets wel. Ik ga zoeken!