Durf te vragen #7

Zijn ze niet gewoon groter? Volgens mijn zijn veel van die ijsblokjestrays voor thuis en van die zakjes veel kleiner dan de ijsblokjes die je in de supermarkt koopt.

Ja wel dan die standaard trays voor thuis, maar ook van die grote smelten sneller. Je zou bijna denken dat het ander water is :smiling_face_with_tear:

1 like

Hahaha dit heb ik me afgelopen weken zo vaak afgevraagd. En ook op het terras of ergens, die ijsblokjes blijven veel langer heel.

1 like

Ik zou even op zoek gaan naar kledingverf waar je polyester stof mee kunt verven. Ik ken het merk iDye Poly, maar ik weet niet zo of het goed verkrijgbaar is. Op TikTok wordt veel kleding geverfd en het resultaat getoond.

3 likes

Is het niet dat de vriezer in de supermarkt gewoon harder vriest (lagere temperatuur heeft), waardoor het langer duurt voor ze ontdooien?

3 likes

Ik weet niet waar supermarktvriezers op staan maar de vriezers op mijn horecawerk staan op -21 dus dat is sowieso wel een verschil! Maar als je supermarktijs in je eigen vriezer bewaart zou dat niet meer uit moeten maken lijkt me?

5 likes

Bedoel je dan als je ze al in je glas heb zittrn en ze snel smelten? De truc is namelijk om heel veel ijsblokjes in je glas te doen. Het ijs houd elkaar koud dus hoe minder blokjes hoe sneller het smelt.

1 like

Duizend maal dank voor deze tip :star_struck: heb de app vandaag voor het eerst gebruikt en kwam meteen een schildpad tegen haha, ongelofelijk

24 likes

Gokje, maar misschien omdat het water voor kant en klaar ijsblokjes gezuiverd is? Dus minder kalkdeeltjes etc. Die horeca ijsmachines hebben ook een filter dacht ik.

1 like

Mijn lieve oom is overleden en ik heb voor mijn tante en nicht een boekje met gedichten over rouw gekocht. Ik wil graag iets liefs in het boekje schrijven maar ik heb geen idee wat ik neer kan zetten. Heeft er iemand inspiratie?

1 like

Ik weet dat het heel fijn is om iets te ontvangen waar iemand echt zijn eigen gevoel laat spreken, en niet een standaardzinnetje. Als een naaste is overleden staan al je voelsprieten op 120% en je voelt meteen of iets oprecht is. Zelfs als het nietszeggend is.
Dus kun je in je eigen woorden omschrijven waarom je dit boekje zo passend vind, of wat je hoopt dat zij eruit halen? Of staat er 1 gedicht in dat jij erg mooi of passend vindt? Schrijf dat op en geef ook gerust aan dat je het moeilijk vindt de juiste woorden te zoeken. Ze zullen het helemaal begrijpen, Dit zijn situaties waarin iedereen moet zoeken naar woorden.
(En voor jou ook een knuffel)

7 likes

Ja ik dacht zelf aan:

Als de dagen donker zijn hoop ik dat je troost kunt halen uit deze woorden.

Maar het voelt zo cringe. Misschien denk ik er ook veel te veel over na.

9 likes

Ik vind dit heel mooi en lief!

6 likes

Ik schrijf in zulke situaties vaak dat de woorden ontbreken. Eerlijk en oprecht, doet het verdriet niet tekort en je vervalt ook niet in clichés.

3 likes

Iemand verstand van dierengeluiden? Elke avond zodra het donker is hoor ik dit sinds een paar weken, haha, echt raar toch? We wonen aan de rand van een bos.

9 likes

Lastig! M’n partner heeft al van alles geprobeerd, maar hij gebruikt nu loop earplugs + een bouwvakker koptelefoon eroverheen. Enige wat helpt :sweat_smile:.

Of bedoelde je het echt voor concerten? Dan geen tips sorry, hij kan deze hierdoor helaas niet meer bezoeken erg genoeg. Hij kreeg hyperacusis bovenop z’n tinnitus, drama echt.

4 likes

Ik heb het antwoord niet maar wat geweldig die geluiden :heart:

2 likes

Dat zijn krekels. Deze insecten maken vaak ‘s avonds geluid. Of bedoel je die kikker? Verder kan ik het niet zo goed horen door het geschreeuw van die bosuil

7 likes

Dat is inderdaad een bosuil. Op de eerste opname hoor je heel goed een man bosuil. Dat geluid wordt veel gebruikt in films als het eng is in het bos! En op de tweede opname hoor je goed vrouw bosuil. Zij roept ke-wiet, een hoge roep. Het is een stelletje en ze zijn vlak bij je! Volgende keer een zaklamp mee, misschien kun je hun ogen zien!

59 likes

Ik krijg met inears meer last van m’n tinitus, dan hoor ik de piep soms door de muziek door ofzo, heel drukkend kutgevoel. Heb er helemaal geen last van van mijn overear noisecancelling koptelefoon, dus dat werkt voor mij het beste.

2 likes