Durf te vragen #7

Ik vind je jurk wel smart casual

3 likes

Mijn handbagagekoffer van Liv (15 jaar geleden gekocht bij de V&D 🥹) is op en ik ben op zoek naar een nieuwe kofferset (een handbagagekoffer en een koffer voor in het ruim).
Uiterlijk maakt me niet zoveel uit, kwaliteit vind ik belangrijker. Zijn er naast Samsonite en American Tourister nog andere merken die ik in overweging zou moeten nemen?
En heeft iemand misschien tips voor bepaalde koffers of sets van die (of andere) merken?

3 likes

Mijn melkopschuimer schuimt ineens niet meer. Doe echt niks anders dan normaal. Hij gaat ook gewoon aan en dat dingetje draait maar er komt geen schuim. Ik snap er niks van. Iemand een verklaring?

Dit is het schuim wat ik nu krijg.

1 like

Ik heb dat ook wel eens en heb dan altijd het idee dat het aan de melk ligt. Of soms doordat de melkschuimer nog nat is van het schoonmaken. Maar geen idee of dit klopt haha.

2 likes

Wat voor melk gebruik je? Is het vers of al ouder? Welke temperatuur?

Gebruik je koude melk?

2 likes

Ik heb een hele fijne lichte van american tourister. Een soft shell en dat vind ik zelf heel fijn! Model bestaat alleen niet meer…

Zou vooral kijken naar formaat, past het bij de meeste en de reguliere maatschappijen? Bij sites zoals travelbags heb je wel veel recensies en kun je filteren op gewicht, vind ik handig.

3 likes

Heb 1 open pak, maar is 2-3 dagen Max open. Volle melk. Gebruik ik altijd. Gewoon uit de koelkast. Heb nog een nieuw pak geopend, maar hetzelfde. Heb zelfs net een pak melk even in de vriezer gelegd omdat ik dacht dat het misschien niet koud genoeg was.

@Erato heb m nog een keer helemaal schoongemaakt en gedroogd. Heb 2 verschillende pakken melk geprobeerd.

@Banananana ja gewoon uit de koelkast zoals ik altijd doe.

2 likes

Mocht je een samsonite of american tourister willen, bij de ing rentepuntenwinkel heb je vaak een aantal in het assortiment voor een iets lagere prijs…

2 likes

@unglaublich geen idee wat betreft de dress code, maar ik heb deze jurk ook (in de andere kleur) en ben ook net bevallen en het is echt een super fijne jurk. Krijg er ook altijd complimentjes over als ik ‘m aan heb dus sowieso een goede aankoop!

1 like

Kipling. Heb er twee en ze zijn super duurzaam.

2 likes

Ik heb dat ook wel eens als dat ringetje wat moet draaien niet ver genoeg naar beneden zit.

1 like

Is er iemand goed met excel?
Is er een mogelijkheid om een formule te maken die zelf kijkt naar werktijden, dan ziet hoeveel uur het is en het allemaal bij elkaar optelt? Dat ik bijv 9-17, 10-18, 12-18 invul en Excel dan ziet dat 9-17 8 uur is, 10-18 9 uur, 12-18 6 uur en dan optelt dat het 23 uur in totaal is?

geen idee of het klopt want ik heb geen excel, maar chatgpt zegt dit en het ziet er logisch uit

Samenvatting

Ja, je kunt zeker een formule in Excel maken die werktijden analyseert, de uren berekent en ze bij elkaar optelt. Je kunt hiervoor gebruikmaken van de functie UURVERSCHIL (of HOUR in het Engels) om het aantal uren tussen twee tijden te berekenen en vervolgens de som van deze uren optellen.

Stel dat je begintijden in kolom A hebt staan (bijvoorbeeld in cel A1, A2, A3, enz.) en eindtijden in kolom B (bijvoorbeeld in cel B1, B2, B3, enz.). In cel C1 zou je de volgende formule kunnen invoeren om het verschil in uren te berekenen tussen de begintijd en eindtijd:

=UURVERSCHIL(B1, A1)

Deze formule geeft het aantal uren verschil tussen de tijd in cel B1 en de tijd in cel A1. Herhaal dezelfde formule voor alle rijen waarin je tijdsinformatie hebt.

Daarna kun je een andere cel gebruiken om de totale uren bij elkaar op te tellen. Stel dat je de berekende uren in kolom C hebt (bijvoorbeeld C1, C2, C3, enz.), dan zou je in een lege cel bijvoorbeeld de volgende formule kunnen invoeren om de totale uren op te tellen:

=SUM(C1:C3)

Deze formule telt de uren in de cellen C1 tot C3 op en geeft het totaal aantal uren weer.

3 likes

Je cel veranderen in tijdsaanduiding of standaard.
In cel A1 je startuur invullen 09:00 en kolom B1 eindigt 18uur => C1 doe je dan =B1-A1 en zo doortrekken tot het einde.

1 like

Ik zou drie kolommen maken. Begintijd, eindtijd, gewerkte uren (uurverschil formule kolom A; kolom B) evt - pauzetijd. Bij excel moet alles in aparte kolommen. Met veel info in 1 cel kan het programma niks.

2 likes

Drie kolommen gaat denk ik niet, want het moet er zo uit komen te zien. Het liefst ook 9-18 ipv 09:00-18:00, maar dat is meer voorkeur.


Misschien dat het wel helemaal niet mogelijk is, ik heb nog een ander programma dat uren bij elkaar optelt maar ik vind het gewoon makkelijk als dat in excel ook al zou gebeuren, scheelt achteraf veel tijd.

kun je niet per dag 3 kolommen maken?

dus:

maandag
begintijd - eindtijd - aantal gewerkte uren

en dan het aantal gewerkte uren per dag automatisch laten berekenen, en de kolommen met aantal gewerkte uren van alle dagen automatisch bij elkaar optellen

3 likes

Ja opzich wel, maar is te veel werk want dan moet ik alles overzetten.

Dit is een opzet rooster van mijn werk, wat we gebruiken omdat het overzichtelijker is om in 1 oogopslag te zien wie wanneer werkt. In ons roosterportaal wordt uitgerekend hoeveel uren iedereen per werkt werkt, dus het wordt uiteindelijk wel uitgerekend. Ik maak het rooster eerst in excel omdat dat dus overzichtelijker is en dan neem ik het over in het roosterportaal, waarna ik dan pas zie dat iemand te veel/weinig uren wordt ingepland en dan dus alsnog dingen moet gaan veranderen. Het is allemaal een beetje onhandig. :smiling_face_with_tear:

4 likes

Dan zou ik het denk ik zo doen, wel met aparte kolommen voor begin en eindtijd maar zo is het alsnog wel overzichtelijk denk ik

15 likes