Durf te vragen #7

Binnenlopen bij de dichtsbijzijde en daar kan je als passant geholpen worden, dat mag een paar keer per jaar en mogen ze in principe niet weigeren

1 like

Wij hadden vorig jaar hetzelfde, of patiƫntenstop of ze namen geen patiƫnten van onze postcode aan. Verzekeraar ingeschakeld maar dat duurde erg lang, gaven ook aan zelf verder te zoeken. Uiteindelijk konden we toch op de wachtlijst bij de dichtstbijzijnde praktijk en na een aantal maanden konden we ons daar inschrijven.
Dus misschien dat een aantal praktijken wel wachtlijsten hebben voor mensen die verhuisd zijn?

2 likes

Thanks voor de antwoorden! Ik ga morgen even rondbellen of ik ergens als passant langs mag komen en op de wachtlijst mag worden gezet

2 likes

Tja, ik vraag me af of dat het is bij mij. Want we leven min of meer 50/50 in elkaars woningen al een paar jaar dus het is niet meer even een bezoekje. Als ik een nachtje bij vrienden slaap of op reis ben heb ik er ook geen last van. Vaag!

2 likes

Bij mij bleek het een hele lage luchtvochtigheid te zijn! Voelde me bij het opstaan telkens al verschrikkelijk en ik had soortgelijke klachten als jij

3 likes

Ja dit wilde ik ook delen

1 like

@FredPaillet dit inderdaad.
Een luchtbevochtiger was voor mij de oplossing.

3 likes

Maar dan koop je toch een goedkope reinigingsvloeistof bij de drogist, en gebruik je die voor het spoelen van je bakje?

Dat denk ik ook altijd van de enorme lenshouders die ik bij de opticien bij mijn lenzen krijg :dollar:

Schoonmaken doe ik eigenlijk niet, de binnenkant reinigt toch ā€˜s nachts mee met de lensvloeistof? En dan overdag aan de lucht laten drogen.

Edit: oh je had je bericht gewijzigd waardoor het stukje over geld nergens meer op slaat

3 likes

Mijn opticien zei dat je minstens elke 3 maanden het bakje moet vernieuwen. Dus weggooien en nieuwe kopen. Op mijn bakjes (ooit ergens los gekocht) staat ā€˜maandelijks vervangen’. Ik gooi ze elke paar dagen leeg, vul ze dan weer (zonder poetsen) en als ik een nieuwe maand begin en nieuwe lenzen pak neem ik een nieuw bakje. Het oude bakje maak ik schoon met heet water en kook ik daarna uit in een pannetje water. Dan laat ik ze drogen en gebruik ik ze de volgende maand weer.

Let wel op, niet alle lenzenbakjes kunnen in kokend water. Mijn bakjes van destijds Hans Anders smolten.

6 likes

Bedankt ik zal eens checken

Is hier niet aan de orde, thnx voor meedenken!

2 likes

Even voor de liefhebberij, maar je hebt dus ook vogelgeluiden apps zoals Bird. Net. Dan neemt ie het geluid op en geeft ie aan welke vogel het redeljkerwijs zou kunnen zijn. Niet waterdicht, wel handig en leuk.

5 likes

Huh dit klinkt alsof je de lenzenvloeistof in het bakje laat zitten voor langer dan een dag? Of lees ik het verkeerd?

2 likes

Is er hier een topic over gezond leven dat niet gekoppeld is aan uiterlijk en ook niet alleen over fitness gaat?

5 likes

Ja zo las ik het ook! Dat lijkt mij niet helemaal de bedoeling. Al die bacteriƫn. Elke dag wel verversen hoor!

1 like

Wat een leuk idee!

Nee volgens mij niet echt. Waar zou je over willen posten? Dan kunnen we even meedenken in welk topic je het beste terecht kunt.

1 like

Weten jullie toevallig waar ze een zonnebril met hartvormige glazen in de winkel hebben liggen voor volwassenen? Ik heb er vandaag een nodig dus kan niet meer online bestellen, en heb ook niet veel tijd meer om de stad door.

1 like

Ik kocht er een bij de Kruidvat een paar weken geleden! Ze hadden verschillende kleuren/opties.

1 like