Durf te vragen #8

Hij is terecht! Lag toch op de camping… we hadden weliswaar maandag al 2x gebeld om te checken maar we werden gisteren uiteindelijk einde dag gebeld dat hij gevonden was! Helaas onduidelijk waar precies… we hadden vanwege plannen met enige haast helaas al wel een aantal documenten opnieuw aangevraagd, dus we zijn wel ‘onnodig’ zo’n 300 euro armer wat wel echt flink balen is, maar sommige dingen hadden we nog niet vervangen en toch ook heel blij dat hij gewoon terug is.

Mijn vriend heeft maandag nog voorgesteld om terug te rijden en dat heb ik toen afgewezen onder het mom van: we hebben duidelijk aangegeven dat we hem missen, als hij daar lag hadden wel het wel gehoord, en daar heb ik nu wel echt spijt van. Waarschijnlijk laten mensen in eerste instantie zo’n tas ook liggen met het idee dat de eigenaar hem zo wel meeneemt. Is niet echt bij me opgekomen. Maar we kunnen het niet terugdraaien en het is alsnog fijner dan als hij nooit was opgedoken. Dank voor jullie hulp allen!

48 likes

Ik weet niet om wat voor documenten het gaat maar je zou als het om bijvoorbeeld een paspoort gaat de gemeente kunnen bellen. Ik heb ooit letterlijk vijf minuten nadat ik online een aanvraag had gedaan en betaald dat klote ding terug gevonden. :woozy_face: Kon toen nog geannuleerd worden en het bedrag werd terugbetaald.

1 like

Ja dat hebben we geprobeerd maar ging helaas niet meer… zelfs de pasfoto’s mochten we niet hergebruiken want ze zagen dat we diep gebruikt hadden voor de vorige aanvraag (en dus ouder dan 6 maanden waren) :pensive:

1 like

als je een whatsapp sticker van iemand doorstuurt, krijgt diegene dat dan te zien? voel me echt een sukkel haha

3 likes

Volle kratten bier werden hier wel teruggenomen bij de AH.

3 likes

Stel dat je een generieke voornaam hebt en je stuurt iemand een kaart om diegene ergens mee te feliciteren. Onderteken je dan met alleen je voornaam, met het risico dat de persoon meerdere mensen met die naam kent en niet weet van wie de kaart is? Of met je voor- en achternaam, wat er in het specifieke geval dat ik in gedachten heb nogal debiel formeel uitziet en ook alsof de persoon anders niet zou weten wie je bent.

Kan voor- en achternaam of zijn er charmantere oplossingen?

1 like

Misschien kun je in de tekst iets persoonlijks of heel specifieks over jullie relatie zetten zodat het ook duidelijk is uit welke hoek het kan komen…?

Edit en/of adres van afzender op achterkant van envelop bijv

7 likes

Weet iemand een vergelijkbare tas als deze? Net zo praktisch maar iets mooier mag wel!
image

3 likes

Heb ook een generieke voornaam. Bij kaartjes voor goede vrienden en familie schrijf ik vaak alleen mijn voornaam. Ik weet dat ze niet zoveel kaartjes ontvangen bij verjaardagen etc en ik weet ook dat ik de enige ben met die naam die dichtbij ze staat. Adres schrijf ik vaak ook op de achterkant.

Bij geboortekaartjes onderteken ik altijd met achternaam, omdat mensen dan zoveel kaarten ontvangen. En bij mensen die wat verder op afstand staan of waarvan ik weet dat ze meerdere Nina’s onderteken ik ook met achternaam. Die zet ik soms dan tussen haakjes, dan voelt het wat minder formeel ofzo.

4 likes

Ik heb weleens toegevoegd waar die persoon me van kent: Liefs van Briseïs (van het forum).

4 likes

Deze?

2 likes

Thanks! Liefst nog iets groter, die van Basic Fit is 34l volgensmij.

3 likes

Ja, dat vind ik ook een goeie! Toen ik erg ziek was, kreeg ik heel veel kaartjes, ook uit onverwachte hoek. Iemand ondertekende die ook met NAAM (van het hbo).

2 likes

Heeft Decathlon niks?

1 like

Ik heb wel eens gehad dat een vriendin vroeg: Ehm, heb jij mij bloemen gestuurd? Dat had ik inderdaad maar ze had blijkbaar nog een vriendin met dezelfde voornaam.

Maar om nou bij familie/vrienden mijn achternaam erbij te zetten voelt ook zo afstandelijk of zakelijk.

Heeft iemand tips voor een tas vergelijkbaar met de tassen van studionoos/ateljé voor handbagage in het vliegtuig met rits?

Ik heb ook een vraag over handbagage: ik vlieg binnenkort met Transavia en zij hebben nu nieuwe bagageregels. Ik ben van plan om 1 tas mee te nemen die voldoet aan de afmetingen, maar mag je daarnaast bijv ook een fanny pack mee? Dat zou ik voor op het vliegveld wel handig vinden

Ja mag maar zorg wel dat die in je grote tas past, mochten ze moeilijk doen dan kun je die er gewoon snel in doen. Vaak doen ze over zo’n klein tasje niet heel moeilijk maarja je weet nooit.

3 likes

Als je de regels heel letterlijk neemt niet. Dus ik zou doen wat @Spaarlamp zegt.

1 like

Hahah ja daar zijn ze wel streng op, zo vaak dat tasje nog bij die trolley in moeten proppen.

3 likes