Durf te vragen #8

Nou ik was deze week schijnbaar eindelijk bij een nieuwe batch aanbeland, want ik heb nu eindelijk precies deze melk die wel goed opschuimt, jeeej.

4 likes

Ik ga binnenkort naar Ouwehandsdierenpark. Eerst het park regulier bezoeken en dan naar de Lights Night.

Qua eten is er op het park horeca open, maar vroeg me af of er in de omgeving ook iets is om even simpels iets te eten. Denk aan pizza of eetcafe achtig. We zijn met een gezelschap waarvan de jongste 2 is.

Dus heeft iemand tips? (En vraag ik me nu af, moet je dan twee keer een parkeerticket betalen?)

Er zit een hotel naast waar je volgens mij ook gewoon kan eten, daar zou je lopend heen kunnen. En een wok en pannenkoekenhuis vlakbij P2.

1 like

Hotel ernaast heeft prima eten! Daar met dreumes geweest destijds

3 likes

Is allemaal wel aardig lopend te doen.

2 likes

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Interieurtopic #5

Het is het pannenkoekenhuis geworden, erg goed belegde pannenkoeken en evht superdichtbij.

ook @Mexi en @Zoeva Bedankt voor de tip!

5 likes

Welke opticien raden jullie wel/niet aan?

Het is weer tijd voor een nieuwe bril. Ik ben de laatste keren bij Hans Anders geweest en dat is prima bevallen. Ik vind alleen de acties daar altijd een beetje nep voelen, 3 halen 1 betalen en dan alsnog honderden euro’s kwijt zijn :joy: dus wellicht tijd om eens ergens anders heen te gaan

1 like

Denk dat dit ook filiaal afhankelijk is. Zelf heb ik goede ervaringen bij Pearle. Prijzig, maar vond ze wel kundig dachten mee met bril kiezen en gewoon fijne mensen (maar dat is filiaal afhankelijk natuurlijk).
Als je gewoon een goedkope, maar wel goede bril wil (en oogmeting etc.) kan ik eyes & more aanraden. Vaak goede aanbiedingen en sowieso goedkoop (in vergelijking met de andere opticiens in de winkelstraat).

2 likes

Hier nog een goede ervaring met Pearle na een wat mindere bij Specsavers. Dachten goed mee, prima meting en als er een schroefje los zit maken ze het weer.
Ik merk wel dat ik beter een hogere kwaliteit glazen had kunnen kiezen, want het beschermlaagje gaat er af waar de bril soms mijn wangen raakt (misschien door dagcrème? Had dat bij mijn vorige bril ook). Ik had de zilveren kwaliteit, dus zou zeker voor goud of hoger gaan.

3 likes

@FrozenFlame @Plum bedankt voor jullie reacties, ik ga eens bij Pearle kijken dan! Ik vond de Pearle (in mijn stad) nooit zo uitnodigend, de winkel ziet een beetje gedateerd uit dus dacht dat dat ook voor de monturen misschien zo zou zijn :joy:

Eyes & More kende ik nog niet maar zij hebben ook niet echt een filiaal in de buurt

1 like

Ja, bij ons zien die filialen van Pearle er ook gedateerd uit, maar de monturen zijn wel gewoon van nu gelukkig haha.

Ik heb wisselende ervaringen met Pearle. “Mijn” Pearle is een franchisenemer en daar kan ik bij problemen zo binnenlopen en kan je ook zonder uitnodiging een meting laten doen.

Heb een keer irritaties aan mn ogen gehad, ben toen naar de Pearle in de stad waar ik werk gegaan in de pauze met diezelfde verwachting en daar wouden ze wel helpen maar dan moest ik een afspraak maken en dat kon pas drie dagen later. Toen vervolgens “mijn” Pearle gebeld en daar kon ik direct langskomen na werktijd (en maar goed ook want ik bleek een dubbele oogontsteking te hebben en ben een dag later ook op aanraden van Pearle doorverwezen naar de oogarts in het ziekenhuis).

Dus ja het verschilt echt per vestiging!

1 like

Oke ik heb een domme; Ik wil nieuwe gordijnen en nu heb ik de breedte opgemeten strak van muur tot muur. Alleen nu ga ik opeens twijfelen, het gordijn moet natuurlijk plooien, moet je dan niet extra cm’s incalculeren of doen ze dat bij het bedrijf die het maakt gewoon automatisch? Zo dom, heb ook heus wel eens eerder gordijnen besteld maar heb even error en er gaat al vanalles mis deze verbouwing dus moet dit even dubbel checken 🫠

Dat hangt ervan af hoe het bedrijf wil dat je het doorgeeft qua maten haha. Ik heb het wel eens gehad dat ik zelf 1,5 x of 2 x de afstand moest doorgeven, maar ook wel eens dat je gewoon de daadwerkelijke afstand moest doorgeven. Dus daar is niet echt een goed antwoord op te geven. Heb je online besteld? Dan kun je hey nakijken in het formulier dat je hebt ingevuld lijkt me

3 likes

Leen Bakker en Kwantum hoef je het (in de winkel) niet zelf te berekenen. Muut tot muur is dan genoeg.

3 likes

4 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Leuke/handige apps voor je telefoon

Iemand een idee wat voor spin dit is?

Edit: ok ok ff in spoiler

6 likes

Gadver.

3 likes

Een grote

10 likes