Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Reizen / Vakantie #2
Waarom wordt er overal standaard peper en zout op gedaan? Snap dat zout de smaak naar buiten brengt en peper net wat pit geeft, maar sinds wanneer staat dit vast op (de westerse) tafel?
@arcobaleno nog even aanhakend: hier ook heel tevreden over Drukwerkdeal. Voorheen ook veel met Reclameland gewerkt, maar helaas de laatste keer een hele slechte ervaring gehad (grote vertraging in levering, kleurverschil, missende pagina’s).
Ja m’n moeder gaf aan dat het slecht weer was en ik was al aan het zoeken geweest op de site zelf maar kon niet echt iets terug vinden. Maar dan denk ik idd dat het toch iets met het weer te maken heeft
@PiuPiu Ik vermoed dat je de lijn bedoelt? Maar die bedoelde ik dus niet Dat was me wel duidelijk dat dat de route was.
volgens chatgpt
Peper en zout staan al eeuwen op de westerse eettafel, maar dit is vooral sinds de 17e en 18e eeuw echt een vaste gewoonte geworden. Zout was altijd al belangrijk, omdat het niet alleen smaak versterkt, maar ook een cruciale rol speelde in voedselconservering. Peper werd in Europa populair door de specerijenhandel, vooral na de middeleeuwen, toen het steeds toegankelijker werd voor de middenklasse.
In de 19e en 20e eeuw werd het standaard op tafel gezet in restaurants en huishoudens, mede door de opkomst van de Franse keuken als maatstaf voor culinaire gewoonten. In Frankrijk werd het idee populair dat een gerecht op smaak moest worden gebracht met zout en peper, waarna de gast het naar eigen voorkeur kon aanpassen. Sindsdien is het een gewoonte geworden, en inmiddels wordt het in veel westerse culturen als vanzelfsprekend gezien.
Lijkt op een spaghettipompoen
Oh ja, denk dat je gelijk hebt!
Hoe zoek ik een H&M afschrijving in m’n bank app?
Heb al van alles geprobeerd "H&M, The Netherlands, Hennes (werd tot 2022 gebruikt ) enz maar vind het niet.
Bij mij staat het als H&M Online. Of anders met je bestelnummer?
Oh nu pakt ie hem ineens wel met &-teken! Net hele tijd geprobeerd en omdat dat niet lukte ook H en M, HM etc geprobeerd zonder succes. Maar nu dus wel.
Bedankt voor het nakijken
Ik weet even geen ander passend topic, maar: weet iemand hoe je een review kan schrijven op Thuisbezorgd voor een restaurant? Ik doe dit normaal nooit, maar heb ergens nieuw besteld en dit was zo ongelooflijk lekker dat ik graag een review wil achterlaten.
In de e-mail van thuisbezorgd zie ik geen link en ook in de app kan ik bij ‘bestellingen’ ook geen review achterlaten. Ook niet als ik naar de ‘pagina’ van het restaurant ga. Volgens de site kan het via een link in de mail maar ik zie dat nergens staan?
Bij mij is het altijd mogelijk via de link die ik in de mail ontvangen heb. Soms moet ik wel eerst de mail openen in de browser.
Je krijgt meestal later nog een mail met die link. Staat in ieder geval niet direct in de bevestigingsmail.
Ik voel me echt dom maar misschien kan iemand hier me meer duidelijkheid geven.
Als ik vnd 73.310,00 omreken via google is het vietnamese dong en omgerekend nog geen €3.
Dit strookt totaal niet met de waarde van het horloge dat ik googelde. Dat geeft verder niet maar ik ben benieuwd wat ik dan over het hoofd zie?
Het is 73.000.000 dong denk ik, niet 73.000
(Jemig zelf ook dikke error met die punten en nullen)
Thanks maar nu wou ik m’n hoofdrekensom bevestigen maar geen enkele omreken website lijkt dit aan te kunnen dus, net als toen ik invoerde zoals ik postte.
Edit: en ik vind dat kut want het is waarschijnlijk een user-error
Heh? 73000000 dong is toch 2732 euro, dan kun je googlen.