Durf te vragen #8

Zit er ook verschil in wanneer je de oogmeting hebt laten doen?
Qua tijdstip op de dag, computer gebruik gedurende de dag en dragen van een bril gedurende de dag?

Dit zijn schijnbaar allemaal factoren waardoor je meting anders kan zijn, is mij laatst duidelijk gemaakt bij de opticien :sweat_smile:

2 likes

Ja, dat wel inderdaad (meer bril gedragen)! Maar dan vind ik het wel lastig om te bepalen wat dan de goede sterkte is van de twee.

En het schijnt ook nog te kunnen dat er verschil in meetapparatuur zit bij verschillende opticiens. Dat is geen probleem als je alles bij die opticien doet, maar meting bij de een en glazen bij de ander kan dan wel verstoren.
Zijn het twee budgetketens (pearl, hans anders etc) of bijvoorbeeld 1 budget en 1 ‘dure’ opticien?

2 likes

Het schijnt het beste te zijn om 's ochtends te meten als je dus nog kort je bril op hebt gehad en nog zo min mogelijk naar een computer hebt gekeken.

4 likes

Een goede opticien zou dat wel moeten weten, die moet jou adviseren en de juiste sterkte aanmeten. Bij mijn laatste oogmeting ben ik 3x terug moeten gaan omdat ze het niet direct goed gemeten kregen en er steeds iets anders uit kwam :upside_down_face:.

2 likes

10 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Werk (algemeen topic)

Even terugkomend op theaterstuk District 12.
Ik ben gisteren geweest en vond het echt geweldig!
De raadsels op internet (die je voor af kan bekijken en ik gedeeld heb) waren 7282922x moeilijker dan de raadsels tijdens het theaterstuk zelf.
Hadden hem vrij snel door en helemaal goed :sunglasses::confetti_ball:
Ze spelen nog tot mei geloof ik, dus als je de kans hebt: zeker heen gaan!

8 likes

kent iemand artiesten die werk in opdracht maken? mag illustratie of schilderij, liefst duidelijke lijnen met kleur qua stijl. mogen ook tattoo artiesten zijn die ook los werk maken.

ik vind Bob Mollema heel vet en weet dat die custom illustraties maakt (bijv van huisdieren): https://www.instagram.com/bobmollema/

moet je wel net een leuk stijltje vinden!

3 likes

verkoopt de Normal mitchum deo?

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Ondergoed-topic

Ik heb ze daar nog nooit gezien helaas.

2 likes

Kellys expat shop wel

2 likes

11 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Haar/ kapsel topic #2

Is er nog een manier om gratis muziek te downloaden? En dan het liefst lange mixtapes oid. Ik heb een mp3 speler zonder bluetooth functie en ik heb via spotify 2 mixtapes kunnen vinden die downloadbaar waren maar die ben ik nu inmiddels wel zat.

Kun je niet iets van Youtube naar MP3 omzetten? Dat kon “vroeger” wel iig.

4 likes

Dat soort websites bestaan nog steeds!

3 likes

Soundcould misshien?

2 likes

Oh ik zie dat ik spotify schreef maar dat was soundcloud dus :joy: kan weinig downloadbare dingen vinden helaas

3 likes

Ik kan alleen dat ene programma nog herinneren waar je 100 virussen mee binnen haalde :joy: