Durf te vragen #8

Gadverr

Heb dit ook gehad en ook heel veel onderzoeken gehad met rook en die gekleurde vloeistof enzo. Maar zat allemaal te diep in muren en vloeren. Uiteindelijk is alles open gebroken rondom wc en badkamer en bleken er drie dingen mis: lekkage bij standleiding, lekkage in badkamer van afvoer en de ontluchtingspijp naar het dak was verkeerd aangesloten. Na vervangen van alle leidingen en afvoer in badkamer en dus reparatie van standleiding en ontluchtingspijp was de stank weg. Was waarschijnlijk een combi van alles en dus jarenlang kleine hoeveelheden vocht wat ophoopt. Het is heel lastig om kleine lekkages op te sporen als ze het niet helemaal bloot leggen helaas :frowning:

1 like

Uchhh, wel fijn dat uiteindelijk is opgelost. Wij hebben onze badkamer laten verbouwen toen we hier kwamen wonen. Soms bang dat zij iets niet goed hebben gedaan. (Vorige eigenaar niet kunnen spreken meer). Zo frustrerend. We gaan maar weer een andere loodgieter laten komen. Maar het kost echt bakken met geld

Ja als een aansluiting niet goed is gedaan dan zou dat natuurlijk kunnen. Heel lastig ja, herken de frustratie! Je kan beter een grote lekkage hebben dan dit soort gezeik. Dan weet je tenminste waar het vandaan komt

Wij hebben dit ook gehad. Uiteindelijk bleek er een leiding kapot te zijn in de kruipruimte. Gelukkig niet van het riool maar van de wasmachine. Stonk ook flink.

2 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Forum: meld problemen hier

Heeft toevallig iemand toegang tot de online editie (dus de PDFs, niet de online artikelen) van… het Reformatorisch Dagblad? Asking for me

2 likes

Bedoel je dan dat je de krant zelf online door kan bladeren? Want zo te zien kan ik dat maar ik weet niet of dat is wat je zoekt.

Ja! En dan daar pagina’s van kan downloaden ofzo? Zodat ik ze zelf kan opslaan bedoel ik.

Wat bedoelen mensen met de booskijkende smiley hier op het forum? Zie dat soms op normale posts en snap niet dat iemand daar boos over is? De duim snap ik inmiddels (ik gebruikte die hiervoor niet passief agressief), maar de boze??

2 likes

Ik heb het idee dat deze vaak per ongeluk wordt gegeven door een scrollende vinger.

6 likes

Ik denk ook per ongeluk. Ik doe het zelf af en toe eens, maar doe het uiteraard ook weg als ik het zie.

1 like

Dit soort kleine “vriendjes” komen wij ineens tegen na de afgelopen dagen… wie weet wat dit is en het belangrijkste: hoe komen we er vanaf? :weary:

3 likes

Lijken op rupsen van een nachtvlinder, weet even niet welk soort

Ja heel gek wij hebben ze ook de hele tijd in huis

2 likes

Ja bij mij ook, door het dakraam komen ze dus blijkbaar zitten ze op het dak bij mij

2 likes

Weet iemand een gratis app of site of software waarbij je de achtergrond van een portretfoto kan veranderen. En zeg geen Chatgpt want ik heb het geprobeerd en de achtergrond veranderen doet ie perfect, maar hij verandert ook het gezicht van het mens op de foto naar iets wat ie zelf leuker of mooier vindt. :smiling_face_with_tear:

Is de rups van de huismoeder (vlinder).

“Gelukkig” dat ik niet de enige ben. Was al bang dat ik hier een of andere plaag heb

1 like

Rups van een nachtvlinder lijken lichter van kleur. Ik kwam dit tegen: