Oktober (‘woonmaand’).
Vaak ook nu, in december & januari. Heb in die periode grote aankopen gedaan zoals een bed en een bank.
Is er vandaag de dag nog een manier om een CDtje te branden?
Ik dacht romantisch een CD te branden voor m’n partner maar ik heb eigenlijk geen idee hoe ik dat zou moeten doen?
Ik denk net zoals dat vroeger ging, illegaal downloaden en branden met zo’n shady programma.
Er is hier een tijdje geleden een heel mooi (prenten)boek getipt als cadeau voor kinderen (of kraamcadeau), maar ik kan het nergens meer vinden. Weet iemand nog welk boek het was?
Deze? Het bos van Sebastián Ilabaca. Ik heb die ooit in het show je laatste aankopen topic gedeeld en vind hem heel mooi en @Kauai was ook enthousiast!
Als je iets hebt om het op te branden (dus een cd rom ingang in je laptop of een externe) en een lege cd is het een kwestie van muziek kopen/downloaden en de stappen volgen. Is niet lastig maar je moet wel de juiste spullen hebben.
Mp3’s kun je gewoon kopen of (illegaal) downloaden. Branden kan gewoon via windows mediaplayer zelf als je laptop een cd ingang heeft. Als ie die niet heeft, heb je een externe cdbrander nodig, maar die zijn niet heel goedkoop.
Oh wat top, ik geloof dat het deze was ja! Zie alleen dat hij momenteel in herdruk is en nergens te koop… jammer
Ik weet niet of hier een topic voor is dus ik stel hem hier. Zijn hier forumers die journallen en gebruiken jullie promts of schrijven jullie bijvoorbeeld gewoon 15 minuten alles op wat in je naar boven schiet.
Ik wil daar heel graag mee beginnen om mijn gedachten uit mijn hoofd te krijgen en er later wellicht op terug te kunnen kijken. Maar vind het met zulke dingen altijd lastig en blijf het dan uitstellen.
Voor alles wat ik wel wil doen maar ik lastig vind om te beginnen: timer op 5 min en van start. Dan krijg ik een soort tijdsdruk ofzo
Meestal schrijf ik gewoon over wat me bezighoudt en me dwars zit, als er iets in m’n kop zit. Dus dan weet ik het onderwerp wel (werkkeuzes, zorgen, stress, doelen, iets in het nieuws, zoiets). Maar ik heb in het verleden ook wel aan ‘braindrain’ gedaan, dan schreef ik gewoon twee A4’tjes elke ochtend. Zelfs als ik dan dacht dat ik niets had om over te schrijven begon ik gewoon en dan kwam ik vanzelf ergens op. En vaak bleek ik dan alsnog ergens mee te zitten en dat te hebben geventileerd op papier.
Edit: zooiets komt ook terug als ‘morning pages’ in het boek The Artist’s Way van Julia Cameron over creativiteit en blokkades.
Die drempel om ermee te beginnen heb ik ook lang gehad. Toen tien vragen bedacht die ik elke dag zou gaan beantwoorden. Dat hielp wel met dagelijks beginnen. Al snel merkte ik dat ik liever een keuze maakte uit die tien vragen, ook prima. En snel daarna dat ik steeds vaker los van die vragen iets opschreef.
Nu doe ik het zo dat ik over elke dag drie dingen opschrijf en dat gaat prima en houd ik al een tijd vol. Soms drie losse zinnen, soms langere stukjes en soms worden het er meer dan drie. Voor mij werkt het fijn dat het gewoon losse dingen kunnen zijn en het dus niet één lang geheel moet vormen of allesomvattend moet zijn of zo.
Denken jullie dat ik ergens nog via een supermarkt Bolletje kokos witte chocolade pepernoten kan bestellen?
Dit is 100% serieus lol
Supermarkt vast niet, online wel
Ja had ik natuurlijk gezien maar sorrryyy die prijs ![]()
Ik vraag mij wel eens af of al het feest gerelateerde voedsel in de uitverkoop erna echt wordt leeg verkocht. Geloof ik bijna niet. Gooien ze zo veel weg dan erna?
Neem aan dat veel wordt gedoneerd aan de voedselbank, maar vast niet alles.
Sorry geen tip voor jou @Enthusiasm excuus
Bij van die Die Grenze winkels? Of Medikamente ofz. Hoe heten die dingen
Heb je bolletje zelf al een mailtje gestuurd?