Durf te vragen #8

Via je eigen profiel kan het ook

3 likes

Als mensen zich gekwetst voelen omdat ze onzin uitkramen (ondoordacht, racistisch, misogyn) dan is het hun probleem. Denk dat het minder het issue is dat jij te direct zou zijn maar dat deze mensen lange tenen hebben en geen zin om ‘bijgeschoold’ te worden.

15 likes

Mijn therapeut zegt altijd ‘klokkenluiders zijn helden’ tis een hondenbaan maar iemand moet t doen :sweat_smile:. Je moet er gewoon rekening mee houden dat mensen het niet leuk vinden, want dat is nou eenmaal zo, maar daarmee kan het het gewoon waard zijn om het wel te doen omdat het een overkoepelend doel dient of gewoon voor je eigen peace of mind omdat jíj́ dit belangrijk vindt of dit is wie jij bent!

6 likes

Helaas ook herkenbaar. Ik zit op m’n werk / werkgebied in een “bijzondere” positie als kind van een migrant in een vooral witte omgeving. Vooral de laatste jaar heb ik wat meer last gehad van zaken die ik niet vond kloppen (bv bejegening naar buitenlandse patiënten, taalbarrière bij de eerste/ tweede generatie, maar ook sollicitaties waarbij sporten enorm gewaardeerd wordt maar niet doorhebben dat heel wat ouders geen geld hadden om het sporten te bekostigen want brood was belangrijker) te maar dat het benoemen ervan niet helemaal lekker ging. Soms ook leidend tot een pittige discussie, waarna je toch met elkaar in een klein ruimte zit. Ik probeer steeds vaker de tip van @kika toe te passen. Wat rustiger de kwestie benaderen. Net wat andere woorden kiezen en ik merk dat dat wel helpt. Want uiteindelijk is iedereen gelijkwaardig en als ik met een toontje ga praten wat “agressief / dominant / overheersend” overkomt komt ook niet ten goede voor het gesprek.

10 likes

Bedankt voor jullie reacties!

Daar heb ik veel aan. Ik denk dat ik een combinatie moet zoeken van mezelf blijven en soms letten op de manier waarop ik iets verwoord. Maar ik heb vaak gewoon ook geen geduld meer, dan denk ik, als je het nu nĂłg niet snapt dat je dat soort dingen niet meer moet zeggen dan ga ik het niet meer rustig en geduldig uitleggen. Maar daar bereik ik mogelijk minder mee dan ik nu wil. Vind het soms echt lastig. Maar het maar vragend doen zoals @kika het verwoordt kan ook helpen ja.

9 likes

De laatste omdenken aflevering ging hier ook een beetje over toevallig!

3 likes

Die ga ik beluisteren. Tnx!

1 like

Ik heb dit ook. Ik zeg ook vrij snel wat ik denk en als iets me dwarszit hoor je dat ook van me. Sommige mensen vinden dat lastig. Op werkgebied heb ik wel geleerd dat pick your battles een goeie is, want anders blijf je bezig en heb ik uiteindelijk vaak mezelf ermee. Vrienden hebben er eigenlijk nooit last van.

Wat fijn! Mijne soms wel :grimacing:

3 likes

Is iemand hier wel eens later ingestapt in een trein van Eurostar? Dus bv ipv Ams CS een halte later: Schiphol? Ik heb alleen ervaring met eerder uitstappen, maar dat is ook minder spannend. Wil graag weten of mensen dit hebben gedaan (probleemloos).

Hier probleemloos in -en uitgestapt op Schiphol. Waar zit het probleem voor je in?

4 likes

@Malija @Trivia dat de plek vergeven wordt bijvoorbeeld. Ik hoor er namelijk al in te zitten maar het is timewise veel handiger om ”pas” in Schiphol op te stappen. Het ticket is dus officieel vanaf Ams CS. Maar het zal wel loslopen dan. Thnx

Meid is totaal geeeeen probleem

2 likes

Mijn vriend is bezig met sinterklaasliedjes uitzoeken voor het sinterklaasfeest alleen zijn er toch nog heel veel oude liedjes met Z- Piet, en dat zijn gewoon nummers uit 2019?

Hebben jullie tips voor sinterklaasliedjes die wèl van deze tijd zijn?

Vakvrouw

3 likes

Ik weet dat er op spotify in ieder geval een lijst is die heet ‘sinterklaasliedjes van nu’ daar is alles in aangepast. Ook bij juf Roos als ik me niet vergis.
Verder durf ik t niet te zeggen.

3 likes

Ik luister hier eigenlijk alleen maar ‘Sinterklaasliedjes van nu’. Ziet er zo uit:

Edit: oh en soms van Loulou en Lou (wat ik met zoeken nooit goed kan vinden, want dan krijg ik allemaal andere ‘Lou’s’)

4 likes

Ik heb een nieuwe wollen jas en die heeft een klein beetje haartjes. Onder de armen begint dat wat te pillen.

Wat kan ik hier beter voor gebruiken een wolkammetje of ontpil apparaatje?

Samenvatting

4 likes

Ik gebruik dan zoiets als deze;

1 like

Ja dat bedoel ik inderdaad! Ik heb zelf wel zo’n philips dingetje, maar ergens leek dit hierboven mij beter ofzo?

2 likes