Durf te vragen #8

Even geprobeerd en bij mij ook geen foto’s zichtbaar

1 like

Thanks voor het testen, ligt het niet aan mij.

Ik heb de north smart van duux. Koelt goed hoor, maar ik word gek van het enorme geluid (en dit zou een “stille” moeten zijn) en je raam sluit niet meer goed/kan niet meer makkelijk open om te luchten.
Het is dat wij hier geen vaste airco kunnen aanvragen, maar kijkend naar de prijs van de north smart in vergelijking met een vaste airco (en de voordelen hiervan) vind ik het het niet waard

2 likes

Ik huur bij de woningbouw, dus denk niet dat we een vaste airco mogen plaatsen. Voor de benedenverdieping is het ook niet nodig, gaat echt om de slaapkamer van mn zoon en van mij die beide op het zuiden zitten (aka niet uit te houden).

1 like

Vaak mag je wel een airco plaatsen, maar die moet je dan wel laten hangen als je gaat verhuizen.

3 likes

Ja ik zou dan een goedkopere mobiele airco aanraden ipv de duux, ik had gehoopt dat deze beter zou zijn dan eentje van 300 euro bijvoorbeeld

1 like

Je moet het aanvragen en dan zullen ze je wel zeggen of het wel of niet mag. Die regels zijn overal weer anders, in ons gebouw mag je niets aan de buitenkant hangen, dus ook geen airco-units.
Je zal sowieso aan het einde de situatie moeten herstellen, dus gaten in de muur dicht maken etc.

3 likes

Ja daarom vind ik het dus ook lastig, je hebt airco’s van 1000+ euro en een airco van 150.

Zoals deze:

Denk dat ik deze maar gewoon ga proberen. Als die voor dat geld 1 zomer meegaat ben ik al tevreeee

2 likes

Ja deze ziet er prima uit! Geluidsniveau en Kamergrootte is nagenoeg hetzelfde en scheelt wat knaken :money_mouth_face:

3 likes

Wij gebruiken in de zomer ook een mobiele airco. Iets van rond de 300 of 200 euro was het. 1 slaapkamer op het zuiden en daar staat de airco. Werkt ontzettend goed.

4 likes

Huer ook een mobiele airco van ongeveer 300 euro. Je moet vooral letten op kamergrootte wat hij aankan. Maar zo’n ding is perfect voor de warme zomerdagen

Ik heb er 2 van delongi van zeker 12 jaar oud, ze waren toen iets van €450 per stuk, en zie dat de prijzen nu tussen €300 en €600 zijn.
Dat is Wel met een buis naar buiten.

1 like

Je mag mij er ook iets over vragen. Wel is het zo dat het per regio wel verschilt wat de ‘regels’ hierover zijn.

1 like

Ik ben op zoek naar een online generator die van een foto (van een huis) een lijntekening kan maken. AI kan wel een tekening van een huis maken, maar ik heb nog niet gevonden hoe dat kan van een eigen foto.
Heeft iemand tips?

(Ik zie ook verschillende sites die het aanbieden, maar ik vind die prijzen te hoog, het gaat maar om een kleinigheidje)

1 like

Je kunt dit denk ook wel voor elkaar krijgen in Photoshop (of gratis alteratieven zoals Gimp e.d.), is ook extra leuk als je het zelf hebt gemaakt!

1 like

Photopea werkt ook!

1 like

Als het gaat over PGB mag je mij ook vragen stellen. Ik weet vooral veel als het gaat over WLZ combinatie ZIN/PGB.

Waar kan ik Lion’s mane/pruikzwam kopen? Als ik google zie ik dat ze het in utrecht verkopen. Maar ik woon zelf in gelderland dus het liefst ergens in een winkel/markt. Online kun je ook een set kopen om het thuis te laten groeien maar ik wil het liefst het eerst zelf proberen voordat ik daaraan begin.

1 like

Waar kan ik het best semi betaalbare matcha kopen of bestellen? Zie veel potten a 30/40€, maar wil liever iets goedkopers om mee te starten thuis :tea:

Amazon. Maar ik moet je zeggen, je proeft wel verschil tussen goedkopere matcha en echt goede matcha.

4 likes