Durf te vragen #8

Ja, daar was ik ook al bang voor haha!

2 likes

Heeft iemand een tip voor een piano/keyboard die geschikt is voor vrouwen? Ik heb best kleine handen en ik vind de meeste zo groot!

Tips om piano te leren spelen zijn ook welkom haha, het lijkt me leuk om te leren!

2 likes

De yousician app vind ik heel erg fijn hiervoor!

3 likes

Houd je vingers licht gebogen als je gaat spelen (of zoals mijn pianojuf zei; maak kattenpootjes)

2 likes

Ik moet morgen naar de GGD om prikken te halen voor Mexico en ik moet mijn gele boekje meenemen. Maar dat heb ik niet en mijn vader heeft het ook niet. Hoe erg is dat? Ik heb mn vaccinatiebewijs ook online opgevraagd maar dat duurt zes weken. Voor zover ik weet heb ik al mijn prikken gehad maar iedereen die dat echt 100% zeker weet is overleden.

Ik heb een vaccinatiepaspoort gekregen toen ik me liet vaccineren. Niemand die er trouwens naar vroeg op vakantie.

3 likes

Oke, dankjewel! En moest je geen moeilijke vragen beantwoorden over kindervaccinaties?

2 likes

Toen ik mn reisvaccinaties moest halen (afgelopen december ofzo), had ik ook mn boekje uit mn kindertijd erbij gezocht. Maar tijdens de afspraak, toen ik zei ā€œheb ze allemaal gehadā€, was het gewoon prima en hoefde ik daar niets van te laten zien! Ik had mn gele boekje voor mn corona vaccinaties en daar hebben ze ook de nieuwe stempels in gezet (maar op vakantie hoefde ik dat ook nergens te laten zien).

Wat ik zelf wel handig vond: ik kreeg ook een brief met code mee en die code kon ik in de app ā€˜vaccinatieregister’ zetten, zo stonden ze ook automatisch in mn telefoon.

4 likes

Ah dankjewel, goed om te horen!

3 likes

Leuk! Hier een jong kind dat veel speelt op een tweedehands digitale piano. Dat gaat prima met die kleine handjes. Wij hebben de app Simply piano op de tablet, niet gratis maar hele fijne manier om te leren. Zelf ook een tijd mee gespeeld, nul muzikaal en zelfs ik zat Disney hits te spelen.

2 likes

Als je nooit een gelekoortsvaccinatie hebt gekregen, heb je dat gele boekje niet. Die krijg je bij die vaccinatie. Voor veel landen maken die kindervaccinaties ook niet uit omdat je de vaccinaties die je vaak moet halen waarschijnlijk nooit hebt gehad als je in NL bent opgegroeid. Veel verplichte/sterk aan te raden vaccinaties voor andere landen zitten namelijk sowieso niet in het Nederlandse vaccinatieprogramma

Edit: oh oeps, dat van het gele boekje klopt niet meer zie ik. Je kunt ze blijkbaar kopen, maar de GGD kan je daar vast meer info over geven, aangezien je er nu wss toch geen tijd meer voor hebt, haha

2 likes

Aah ja in de mail staat gewoon dat je het mee moet nemen, dus ik dacht dat je dat dan als baby kreeg ofzo? Maar niet dus…

1 like

Nee, ik denk overigens wel dat je er alsnog een moet kopen en dan terug moet om een stempel te halen, want het is je bewijs. Maar dat weet ik niet zeker

3 likes

Mocht je het voor de toekomst nog eens willen weten kun je hier aanvragen welke vaccinaties je als kind hebt gehad. Heb ik onlangs ook gedaan:

2 likes

Ja dat heb ik inderdaad gedaan (stond ook in mn post) maar dat duurt dus zes weken en mn afspraak is vandaag

3 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Klussen in huis-topic

Je kunt er een kopen voor €7,95 dacht ik, heb dat vorig jaar ook gedaan want had er ook geen. Daar zijn toen alleen de vaccinaties in gezet die ik op dat moment kreeg, kindervaccinaties staan er niet bij. Op vakantie heeft er niemand naar gevraagd trouwens.

2 likes

Oh sorry zo irritant als iemand daar overheen leest :weary:

1 like

Geeft niks, alles is goedgekomen en ik heb nu een geel boekje (en een lege bankrekening)

4 likes

@Schaakmat @thekellyfam dankjewel voor de tips! Een vriend van me speelt ook piano en die zie ik binnenkort weer, dus mag op de zijne even oefenen haha. Dan kan ik daarna eentje aanschaffen en beginnen!

1 like