Durf te vragen #8

Kruidvat huismerk zonnebrand is nu tweede halve prijs maar voor m’n gevoel was het ook regelmatig 1+1 gratis. Weet iemand of dat klopt? Anders wacht ik nog wel even.

Ja vorige week nog haha

4 likes

Ja super vaak maar dat is over het algemeen wel in weken waarin de zon veel schijnt of gaat schijnen

Iemand bedwantsen thuis gehad? Op vakantie is mijn zoon waarschijnlijk door bedwantsen gebeten en nu lijkt het thuis dat ik net gebeten ben (3 jeukende bultjes na elkaar). Dus waarschijnlijk meegenomen. Kunnen we dit zelf bestrijden, of kansloos?

1 like
1 like

Ja gezien, maar lijkt me nog geen plaag. Kan het nog worden

Maar er staat toch ook in het artikel wat je moet doen? Heet wassen/ vriezen/ vernietigen.

8 likes

Je vraagt of je het zelf kan bestrijden, in de link staat het antwoord.

3 likes

Is helaas kansloos. Ik was een aantal jaar geleden met een vriendin op vakantie en we hadden bedwantsen op de kamer. Wij kwamen er na 1 nacht pas achter. Zijn toen van kamer gewisseld. Bij thuiskomst heb ik mij in de schuur uitgekleed en letterlijk alles in zakken gedaan. Alles wat op 60 graden gewassen kon worden meteen gewassen, de rest voor minimaal een week ingevroren. Die vriendin heeft alleen de kleding gewassen wat kon en is meteen haar huis ingegaan. Zij heeft meerdere keren een bedrijf over de vloer gehad om de bedwantsen te bestrijden. Heeft maanden geduurd voordat ze er vanaf was.

3 likes

Oef van wat ik van een vriendin weet die het thuis heeft gehad (meegenomen uit een hostel) was het echt de hel… Zij heeft meerdere keren een bestrijdingsdienst laten komen, maanden elders moeten slapen en zij zat er destijds echt doorheen. Ik zou direct een bestrijdingsdienst bellen voor advies als ik jou was.

3 likes

Hahaha echt niet kalm. Intussen ook ongediertebestrijding gebeld en komen vrijdag voor een inspectie. Want we realiseren ons ook nu dat kansloos is. Ik wil niet weten wat voor werk dit gaat zijn en de kosten, pfff.

@simsalabim omg dat is echt de hel :sob:.

Onze koffers zijn ook overal geweest. Dus moet echt praktisch hele huis straks :face_with_spiral_eyes:.

Ik baal gewoon zo hard dat we hier niet alerter op zijn geweest.

3 likes

Ik heb een iphone 15 en sinds ik dit ding heb loop ik te kutten met mn belsignaal aan en uitzetten (met dat kleine knopje) om geluid in insta stories te muten en unmuten. Maar kan me bijna niet voorstellen dat dat de manier is, want heel onhandig. Iemand een betere manier? :joy: Ik besef me overigens dat dit echt een first world problem is.

1 like

Dat doe ik ook altijd met dat kleine knopje links!! Volgens mij is er geen andere manier? Anders ik het via het icoontje van een luidsprekertje rechtsonder bij reels/video’s maar dat kan met stories voor zover ik weet niet

5 likes

Ik duim iig voor je mee dat het meevalt! Is ook echt altijd mijn angst op vakantie. Zou mss ook melding maken bij het hotel waar je bent geweest.

2 likes

Een hele kleine geruststelling, het vakantiepark heeft geen klachten ontvangen van voorgangers en nagangers… en ik vertrouw ze daar wel op, want goed contact. Maar waarschijnlijk valse hoop :sweat_smile:

Ik zou er rekening mee houden dat het vakantiepark er alles aan zal doen om bedwantsen uit hun reviews te houden en dat hun communicatie hierover dus niet per se iets zegt.

32 likes

Ze gaan echt niet zeggen ‘Oh ja we hoorden dit al inderdaad. Jammer joh!’

5 likes

Ja klopt hoor, maar heb WhatsApp contact met ze en ze schrikken er zelf ook van en gaan het inspecteren.

Wij zaten vorig jaar op een park met steenmarters, de wegenwacht kwam er zo’n beetje dagelijks ivm doorgebeten snoeren maar echt niet dat ze dit bij dat park gingen openbaren

1 like

Kun je gewoon in een review achter laten op google.