Durf te vragen #8

Ik wil graag een groepje mensen (van 4) een bedankje geven: een boekenbon en een kaartje.

Als budget had ik eigenlijk €10 pp in gedachte, maar kan je daar een leuk boek mee kopen? Voelt ergens een beetje schraal en moet ik €15 doen? Maar dan ben ik meteen €60 (+kaartjes) kwijt.

Mijn durf te vragen vraag is: zou je blij zijn met een boekenbon van €10v

1 like

Ik zou een poll invoegen in je post! Maar ik zou zeker blij zijn met een boekenbon van 10 euro, je kan er ook ebooks vsn kopen of bijleggen bij een cadeau, misschien nog wel een tijdschrift. Ik vind het sowieso een heel lief gebaar en dat is wat telt. Tenzij het echt om mensen gaat die nooit lezen.

10 likes

Thanks! En graag, stuur maar door

1 like

Zijn het mensen die graag lezen en boeken kopen? Als ze nooit lezen en je krijgt een bon waarmee je geen boek kunt kopen zonder bijbetalen zou ik voor wat anders kiezen. Heb zelf bijv kobo plus dus een boekenbon zou dan denk ik bij mij blijven liggen ondanks dat het een lief gebaar is.

Kan je van een boekenbon geen tijdschriften oid kopen? Ik weet het eigenlijk niet, maar anders kan dat ook prima met 10 euro.

Oh ja dat zal vast kunnen, maar lees ik nooit dus niet aan gedacht

Maar Koboplus heeft nog best een beperkt aanbod? Dus dan kan je alsnog dat inleveren voor een boek dat daar niet onder valt toch? Ik vind het alsnog een leuk gebaar, maar je kan ook niet iedereen tevreden stellen.

9 likes

Ja, ik lees nu ook alleen, maar via kobo plus maar een boekenbon zou betekenen dat ik eindelijk een boek van mijn wishlist “mag” kopen haha.

En ik heb nooit genoeg kookboeken.

4 likes

Shit goed idee. Maar wil het nu kopen dus eigenlijk te laat🫣

Ik ken de mensen eigenlijk niet zo goed, dus geen idee of ze veel lezen of niet. Maar ze gaan wel allemaal op vakantie, dus tijdschriften kunnen ze sowieso kopen.

En wat @Bunnyslippers zegt, ik kan ze sowieso nooit pleasen want daarvoor ken ik ze niet goed genoeg.

1 like

UWV experts in the house??

Weet iemand of er zoiets als een werkervaringsplek mogelijk is als je een ww of wia uitkering krijgt?

Ik heb in het kader van ziektewet tweede spoor een werkervaringsplek voor ongeveer 2 dagen in de week bij een universiteit. Ze zijn vanaf het begin duidelijk geweest over dat er geen geld is om mij een baan aan te bieden buiten die werkervaringsplek. Per 1 september heb ik hier de maximale 6 maanden gewerkt, en zit m’n ziektewet er sowieso op. Ik krijg dan een wia of (waarschijnlijker) een ww uitkering. Ondertussen ben ik druk aan het solliciteren naar een vaste nieuwe werkplek, maar dat is nog niet gelukt.

Ik zou graag doorwerken bij deze universiteit tot ik een “echte” baan heb, ik vind het leuk, het is leerzaam en het staat goed op m’n cv. Beter dan nu weer helemaal thuiszitten in elk geval. Zij geven aan dat ze dat ook graag willen omdat ze heel erg blij met mij zijn, maar dat er waarschijnlijk niets (of maximaal iets heel minimaals) mogelijk is.

Weet iemand of dat kan? Het liefst een constructie waarin ik “gratis” ben voor deze universiteit, bestaat dat binnen wia of ww? En is het anders mogelijk om bijvoorbeeld met een contract van 8 uur te werken, naast/tijdens wia of ww zonder dat dat betekent dat ik rechten verlies?

Kanttekening is dat mn “oude”/“huidige” werkgever eigen-risicodrager is, geen idee of dat nog uitmaakt

:exploding_head:

1 like

Om die reden geef ik dan vaak een bon van Bol. Dat is altijd goed, kun je echt alles van kopen dus voor ieder wat wils.

Maar misschien heb je de boekenbonnen inmiddels al gekocht.:relaxed: Denk sowieso dat het gebaar telt, en wat je zelf zegt je kunt daar ook tijdschriften of puzzelboekjes van kopen.

4 likes

Zelf geen ervaring mee, maar een vriendin van mij heeft een werkervaringsplek terwijl zij in de WIA zit. Heeft ze wel zelf achteraan moeten gaan, omdat het UWV het allemaal wel best vond. Zij kost het bedrijf helemaal niks.
Dus het kan zeker wel.

Of haar vorige werkgever Eigen risico drager is weet ik niet.

4 likes

Heeft iemand hier het draaiplateau snurrad van Ikea? Filmpje vind ik niet geheel duidelijk maar heeft het plateau aan de achterkant ook nog extra ruimte nodig om te draaien of schuift ie iets naar voren waardoor je dan kunt draaien?

Slimm! Doe ik de volgende keer.

Heb ze nu inderdaad al gekocht en voor de zekerheid maar voor €12,50. €6 boven mn budget kwijt uiteindelijk haha :mad:

2 likes

Ah nou wel heel attent cadeau van je! Misschien kun je nog besparen op de kaartjes :wink:

2 likes

Schuift naar voren!

2 likes

Ik hou echt van dit ding. Het is net magie voor mij want ik snap niet hoe het kan. Maar mijne staat op een plank van 29 cm diep en hij is 28 cm diep, dus hij heeft misschien een halve centimeter extra ruimte? En hij draait helemaal goed!
Ik vind het echt zo satisfying als dingen precies goed passen en hou echt van die ingenieuze ontwerpen.

2 likes

@Falkor a top!

@Vuurvliegje dat klinkt veelbelovend! Loop zo te hannesen met een plank in de koelkast.

Universiteiten hebben vaak wel potjes voor participatie-medewerkers, ik weet niet of je daar met een wia evt onder zou kunnen vallen (met ww iig niet)?

En als ze je toch een normaal contract aan zouden bieden van bijv 8 uur, dan moet je die 8 u doorgeven bij het uwv en dan verreken ze die uren met je uitkering. Dus ja dat kan zeker!

1 like

Ik weet het niet helemaal precies hoe je ervoor in aanmerking komt maar je hebt ook het doelgroepregister banenafspraak.

De doelgroep banenafspraak is een regeling in Nederland die bedoeld is om mensen met een arbeidsbeperking aan het werk te helpen

Hieronder vallen meerdere indicaties. Zoals een no-risk indicatie. Deze wordt oa. gegeven aan mensen met langdurige ziekte.

De banenafspraak heeft daarnaast ook financiele voordelen voor een werkgever. Ze krijgen namelijk financiele compensatie voor het indienst nemen. Zoals loonkosten voordeel (Lkv) en loonkostensubsidie bij sommige gemeentes.

Misschien kun je hier ook nog naar verwijzen en bij het UWV informeren of je hier mogelijk voor in aanmerking komt.

3 likes