UWV experts in the house??
Weet iemand of er zoiets als een werkervaringsplek mogelijk is als je een ww of wia uitkering krijgt?
Ik heb in het kader van ziektewet tweede spoor een werkervaringsplek voor ongeveer 2 dagen in de week bij een universiteit. Ze zijn vanaf het begin duidelijk geweest over dat er geen geld is om mij een baan aan te bieden buiten die werkervaringsplek. Per 1 september heb ik hier de maximale 6 maanden gewerkt, en zit m’n ziektewet er sowieso op. Ik krijg dan een wia of (waarschijnlijker) een ww uitkering. Ondertussen ben ik druk aan het solliciteren naar een vaste nieuwe werkplek, maar dat is nog niet gelukt.
Ik zou graag doorwerken bij deze universiteit tot ik een “echte” baan heb, ik vind het leuk, het is leerzaam en het staat goed op m’n cv. Beter dan nu weer helemaal thuiszitten in elk geval. Zij geven aan dat ze dat ook graag willen omdat ze heel erg blij met mij zijn, maar dat er waarschijnlijk niets (of maximaal iets heel minimaals) mogelijk is.
Weet iemand of dat kan? Het liefst een constructie waarin ik “gratis” ben voor deze universiteit, bestaat dat binnen wia of ww? En is het anders mogelijk om bijvoorbeeld met een contract van 8 uur te werken, naast/tijdens wia of ww zonder dat dat betekent dat ik rechten verlies?
Kanttekening is dat mn “oude”/“huidige” werkgever eigen-risicodrager is, geen idee of dat nog uitmaakt