Durf te vragen #8

Als het goed is heb je een vaste consulent bij het uwv @boonie dus ik zou daar zeker contact op nemen maar er moeten zeker mogelijkheden zijn. Uiteindelijk wil het uwv je toch uit de uitkering hebben en weer aan het werk!

2 likes

Is dit dan hetzelfde als participatie-medewerker?

Bedankt voor jullie reacties @FrozenFlame @crazyplantlady @Freedom @DahliaDavin @Solee

Thanks! Dat is goed om te horen. Dan moet ik misschien vooral uitzoeken of dat nog bij deze plek kan (in de ziektewet mag je volgens mij max 2x 3 maanden op ƩƩn plek zitten, en die tijd zit er dus bijna op).

Ga ook nog kijken naar participatiemedewerker/doelgroep banenafspraak. Al weet ik niet of dat passend is, want ik heb geen arbeidsbeperking meer en wil ook gewoon een ā€œechteā€ baan lol. Tenzij ze mij daarmee misschien fulltime/32 uur in dienst zouden kunnen nemen voor langere tijd, want er is wel werk maar geen geld :stuck_out_tongue:

@Solee ik heb (nog) geen vaste consulent dat ik weet. Tot nu toe heb ik nog niet echt met uwv te maken gehad, alles is via m’n werkgever gegaan (uwv controleert nu wel of we allebei aan onze plichten hebben voldaan en beoordeelt mn wia aanvraag natuurlijk).

M’n manager gaat ook aan HR vragen of zij weet of er iets mogelijk is, en gaat ook kijken of ze mij eventueel voor 8-12 uur in dienst kunnen nemen (had inderdaad bedacht dat dat waarschijnlijk moet kunnen in elk geval voor ww @Freedom , en vermoedelijk ook voor wia?)

3 likes

Je hebt best wel wat producten in de supermarkt met low salt, staat bij de glutenvrije producten, en het is vooral ook gewenning,ik probeer de echt zoute productengewoon niet te eten chips enzo en dan verandert je smaak ook qua zoutheid, ik vind nu alles algauw veel te zout.

1 like

Dat past tegenwoordig qua smaak bijna in een zoutarm dieet :sob:

12 likes

Ja, het is voor mn man, maar ben me er idd in aan het verdiepen (kan hij op moment niet) en zag dat zoete popcorn ook geen zout heeft dus hij heeft iig een weekendsnack nu.

Noten enzo houdt hij niet zo van

1 like

Ik heb in een soortgelijke situatie gezeten.

Ik had een werkervaringsplaats bij de bibliotheek en ze hadden ook al aangegeven dat er waarschijnlijk geen betaalde baan uit zou komen. Aan het einde van de periode had ik nog geen andere baan en mocht ik toch voor 8 uur blijven werken op contract (ging hier om ziektevervanging). Daarnaast ā€œwerkteā€ ik ook nog af en toe bij een bloemenwinkel. Dit werd geregistreerd als vrijwilligerswerk in het kader van in het ritme blijven en onder de mensen te blijven.

Tegelijkertijd had ik de wia keuring, maar die werd niet toegekend waardoor ik in de ww belandde. Ik kreeg toen gewoon aanvullende ww en kon buiten de 8 uur werk blijven solliciteren.

Je zou kunnen overleggen met de universiteit of ze je misschien een klein contract kunnen aanbieden. En anders met je coach van het uwv overleggen of je hier mag blijven in het kader van vrijwilligerswerk en dan met behoud van wia/ww natuurlijk.

3 likes

Ligt Odido er weer uit, bij jullie?
Edit: lokale storing van een uurtje blijkbaar.

Bij mij niet

3 likes

Heeft iemand wel eens zo een cosmetica workshop gedaan bij de bijenkorf? Ik zou dat graag willen boeken maar hij geeft steeds aan dat alles is volgeboekt.

1 like

Ja ik! Bij charlotte Tilbury. Was echt een aanrader.

4 likes

OkƩ mooi! Was het die aan de counter of een special?

Een special.

3 likes

Bij Charlotte Tilbury ook, vond het ook fijn en aardige vrouwen! Het was voor mijn eigen bruiloft en mijn enige ā€˜spijt’ was dat ik de make-up had gekocht en na mijn bruiloft me maar ongeveer 4 keer per jaar heb opgemaakt. Dus achteraf had ik voor hetzelfde bedrag liever professionele make up op de dag van de bruiloft gedaan.

2 likes

Kan iemand me helpen met deze uitslag?

Wij hebben nu een ring, die doet het heel goed maar we willen geen abonnement afsluiten. Dus zoeken een nieuwe met opslagmogelijkheid.

Als iemand zelf goede ervaringen heeft, hoor ik die ook graag.

Het liefste willen we een deurbel, chime en nog een losse buitencamera (ivm garage).

Geen advies maar werkt een ring deurbel straks niet meer zonder abonnement?

We hebben hem nu al zonder abonnement, hij werkt wel, maar je kunt alleen live kijken en niet terugkijken zonder abonnement. En dat zouden we wel graag willen, voor als er iets gebeurd.

4 likes

Eufy for sure. Geen abonnement en betaalbare hardware. Is ook goed uit te breiden en je hebt verschillende opties mbt netstroom of op batterij

3 likes

Ik heb een Reolink waar ik erg tevreden over ben.
De data wordt opgeslagen op een server die fysiek in mijn eigen huis staat, dus niet in een cloud. Ik heb geen abonnement op wat dan ook en kan de data terugkijken zolang die server voldoende ruimte heeft. Na bijna 2 jaar is ie nog steeds niet vol dus dat is fijn, en als ie wel vol raakt gooi ik gewoon de oudste data weg.

De app die er bij hoort vind ik ook erg prettig in gebruik.

3 likes

Wij hebben een Eufy, slaat de beelden op en bewaart het een half jaar (volgens mij wel in de cloud). Na een half jaar wist hij de oudste beelden automatisch. Je kan de beelden wel downloaden als je bepaalde beelden wilt bewaren, dan staan ze op je eigen apparaat.