Durf te vragen #8

Wij hebben ook een Eufy deurbel, die slaat de beelden inderdaad op. Zonder abonnement. Heel tevreden over, hebben ook een gewone camera van Eufy met geheugenkaartje erin daar kun je de beelden ook terugkijken.

2 likes

als ik ook nog een tip mag geven: lavas, ook wel maggiplant

zet het in de tuin of op je balkon en het groeit als een gek
de blaadjes smaken naar groentebouillonblokje dus dan hoef je dat veel minder te gebruiken in soep oid

3 likes

Thanks! Aan de counter dan? Ik wil het een vriendin voor haar verjaardag geven namelijk maar alles is steeds volgeboekt waar ik wil.

1 like

Oké thanks! Nou ik houd de site maar nauwlettend in de gaten!

3 likes

wat een super leuk cadeau! zou daar echt heel blij mee zijn.

5 likes

Zijn er hier mensen die aan huizenruil doen? Dus dat je zelf op vakantie gaat naar iemand z’n huis maar ook mensen in jouw huis verblijven. Geen airbnb maar via kindred? Mijn vriend is hier mee bezig en leek een leuk idee. Nu gaan we binnenkort een weekend weg en kregen we een request voor mensen in ons huis maar de gedachte alleen al maakt mij toch benauwd. Vreemden in je huis tussen je spullen. En anderzijds denk ik ook een vette manier om straks ook gebruik van te maken.

3 likes

Wij hebben ook Eufy camera’s en deurbel. In het algemeen wel tevreden maar de meldingen komen bij mij persoonlijk wel wat vertraagd binnen. Als in ik sta al binnen en dan krijg ik een melding op mijn telefoon dat er beweging is bij de deur. Maar in het algemeen werkt het wel heel fijn en kan je alle camera’s onder elkaar zien. Wij hebben er in totaal 6, incl. 1 om de hond in de gaten te houden als we niet thuis zijn haha.

Meteen een disclaimer, hij springt alleen aan als er beweging is op het moment dat er beweging is op de door ons ingestelde gebieden.

2 likes

Zijn hier mensen die wel eens iets kopen via Catawiki? Ik ben altijd bang dat als je iets koopt er allerlei kosten bovenop komen haha en weet ook niet zo goed waar op te letten qua betrouwbaarheid. Iemand tips?

1 like

Nee, maar wil ik wel graag doen als ik weer in Nederland woon! Lijkt me heel leuk!

1 like

Heb wel eens wat gekocht, maar je moet wel goed kijken naar verzendkosten, die staan altijd aangegeven bij de beschrijving, maar zijn soms echt absurd hoog (en dan bied ik dus ook niet). Verder kwamen er wel wat administratiekosten bij geloof ik, maar niet extreem.

5 likes

Ik ben op zoek naar een kastje voor in de keuken, als extra aanrechtruimte en opberg. Maar ook waar een prullenbak nog onder kan (geen inbouw). Iemand idee hoe zoiets kan heten? Lastig googlen nu.

Geen idee of het een naam heeft, maar als ik zoek op ‘los aanrechtblok’ vind ik wel opties waar ook een prullenbak onder kan. Geen idee of je zoiets bedoelt:

Edit: ik zie dat ikea het een kast met deuruitsparing noemt. En bij afbeeldingen op google zie ik ook wasmachinekasten staan, maar dat is misschien ook weer anders dan je bedoelt.

1 like

Een toog?

Weet iemand toevallig hoe de steek heet van het eerste gedeelte van de mouw? Die licht roze vlak na de boord.

4 likes

Gerstekorrelsteek, of moss stitch/seed stitch als je in het Engels wilt zoeken. Het rode gedeelte bij de schouder is ook in die steek.

3 likes

Top! Heel erg bedankt.

2 likes

Ik doe sinds 2 jaar aan huizenruil via het platform home exchange. Ik heb al het volgende gedaan: 2x NL, Kopenhagen, Frankrijk, Mexico-stad en Belize. Ik zit nu twee weken in ItaliĂ« met home exchange. Ik heb alleen maar positieve ervaringen eigenlijk. Je kan trouwens tegelijkertijd ruilen, of dat iemand in je huis verblijft en dat je dan ‘guestpoints’ verdient die je op een later moment in kan zetten.

Ik heb echt nul moeite ermee dat anderen in ons huis zitten. Ik zie spullen echt als spullen en zou het ook niet heel erg vinden als ik kapot gaat (wel jammer). De spullen met echt emotionele waarde kan je evt. wegzetten in een kast (die op slot kan?). Bij home exchange moet je +/- 150 eu per jaar betalen en dan mag je zoveel exchanges doen als je wil. Omdat iedereen betaalt voor het platform, is de drempel voor sommige mensen om mee te doen wat hoger. Hierdoor filter je sowieso al de mensen eruit die slechte bedoelingen hebben. Via airbnb hoor je wel eens dat het huis helemaal vies en kapot wordt achtergelaten. Dat soort dingen heb ik nog nooit over home exchange gehoord. Mijn huis wordt vaak nog schoner achtergelaten dan dat ikzelf dat had gedaan.

18 likes

Is er iemand die onder de cao ggz valt bij een bedrijf dat wel wat snapt van het balansbudget? Niemand snapt het bij ons (en nee, hr ook niet wat tering irritant is).

Ik, redelijk. Niet alles hoor :sweat_smile: Wat wil je weten?

Bij mij snapte er ook bijna niemand wat van en ik heb uiteindelijk bij de ondernemingsraad wat dingen kunnen vragen. Ik vroeg me bijvoorbeeld af of ik een willekeurige cursus kon doen of dat het gerelateerd moet zijn aan mijn vakgebied. Het antwoord: alle cursussen mogen!

Ik zit zelf in de OR en wij snappen het niet hahaha, onze hr snapt het niet en nu bemoeit het MT zich ermee maar ook die snappen het niet hahaha.

Nou, we hebben dus 1400 BRUTO en afhankelijk van je schaal en uren houd je X bedrag over voor cursussen. Ik heb daar al wat van gekocht begin juli en hr zei dat ik het in augustus uitbetaald krijg, maar nu zegt een ander dat je de bonnen op moet sparen en alles in januari pas krijgt (irritant want dan schiet je best veel voor).

Als het goed is komt er in de cao app een rekentool voor het balansbudget, maar die kon ik nog niet vinden.

2 likes