Durf te vragen #8

Boekwinkeltjes.nl
bookmatch
boekenbalie
deze drie heb ik allemaal wel eens gebruikt en soms via groepen van de desbetreffende studie

2 likes

Heb pas ook nog wat studieboeken verkocht via Vinted!

2 likes

Wow ik moest dit echt drie keer lezen voordat ik doorhad dat je het niet over insecten met gebroken pootjes had 🫠

11 likes

Marktplaats werkt vaak ook goed!

1 like

Is er hier weleens iemand bij Taman Indonesia geweest. Het is een klein dierenpark in Drenthe.

Google reviews zijn positief maar had er nog nooit van gehoord.

Ik kom uit drenthe, maar ik heb er nog nooit van gehoord. De site ziet er wel belovend uit. Ik zie dat het in de buurt is van de drentse koe. Dat schijnt ook leuk te zijn voor kinderen die de basisschoolleeftijd hebben.

1 like

Ja wij zijn er vorig jaar geweest. Was prima, veel vogels en een leuke buitenspeeltuin. De horeca is Indonesisch en echt mega lekker. We hadden 2 x gehaald. Ook heb ik er m’n lievelings haarklem gekocht die nu kapot is, was van een watermeloen.

Ga je daar in de buurt op vakantie? Wij zijn toen ook daar in de buurt blauwe bessen wezen plukken en daar was ook een pluktuin bij. Was bij “zeldenrust” in Wapse.

6 likes

Ja vorig jaar. Wilde er al jaren heen maar i.v.m. afstand duurde het even. Was erg leuk. Ze hebben soms ook themadagen. En het restaurant had lekker eten.

1 like

Ik sla je tip op, dank je!

We gaan met 3, 11 en 14 jarige dus dieren scoren vaak bij alle leeftijden nog.

@Kusjessoldaat

Klinkt goed! We gaan naar westerbergen, in Echten en was via google maps beetje aan het speuren.

@FISSA

Thanks!

3 likes

Ik heb deze melkopschuimer van Ikea waar 2 AA-batterijen in moeten. Bekend probleem lijkt te zijn dat niet álle AA-batterijen passen omdat het batterijvak smal is. Iemand een tip voor welke wel passen? (Duracell oplaadbaar iig niet…)

Ik heb er pas batterijen van de Jumbo in gedaan, die passen in elk geval

2 likes

Mijn ervaring met dit ding is dat idd batterijen heeeel moeizaam gaan maar het uiteindelijk, net voordat je het hele instrument met batterijen en al uit het raam wil gooien, toch lukt

6 likes

Je zou denken dat die van Ikea zelf wel zouden passen, heb je die al geprobeerd? Die zijn volgens mij ook heel goedkoop

1 like

Ik ga er toevallig (waarschijnlijk) dit weekend heen! Ze hebben dan namelijk een themaweekend. Zal daarna even laten weten hoe het was.

@Perzik ik heb ook Beleefpark Dwingeloo op m’n lijstje gezet. Heb je nog andere tips in de regio gevonden?

1 like

Wij gaan ook wel eens naar Taman Indonesia, is hier altijd een groot succes. Ik vond het de eerste keer wat prijzig want ik dacht dat het een soort kinderboerderij was, maar het is echt wel meer een professioneler dierenpark.

Daar in de buurt zit ook zorgboerderij de Maargies Hoeve, met wat koeien, dieren en een lunchroom en landwinkel.

Bij Holtingerveld kun je ook goed wandelen rondom de hunebedden en schaapskudde. Dit weekend is daar ook een festival Sprookjestuinen met diverse muziek-/theatershows. Er is ook verderop ook een omheinde speeltuin, 't Hunehuis, (4 euro entree) met terras voor waar je zelf kunt chillen.

In Steenwijk is zaterdag het festival Steenwijks Ontzet, waar de stad in de ‘16e eeuw’ is gehuld en het kanon afgeschoten wordt enzo.

Stukje verder richting Noord-Oost Polder zit Pantropica, ook een groot tropisch dierenpark (voormalig orchideeenhoeve). We hebben hier een jaarabonnement en gaan hier heel vaak heen.

3 likes

Ik heb ellert en branmert ook op mijn lijstje gezet, doet me denken aan het openluchtmuseum/ zuiderzeemuseum.

Maar ook alle tips die hier gegeven zijn. Dus wat het wordt weet ik nog niet haha

2 likes

Ja idd, bedacht ik ook, maar helaas niet in de buurt hier.

1 like

Tea Time in Echten vind ik echt super leuk voor een high tea of koffie/taartje, echt een bijzondere ervaring en je kan er leuk wandelen in de omgeving

2 likes

Nog bedankt voor deze tip, echt een hele fijne app dit! Ben meer dan de helft van m’n studieboeken in 1x kwijt en 100 euro rijker :ok_hand:

2 likes

IKEA

1 like