Nouja binnen de ziektewet bestaat het dus wel in termen van een werkervaringsplek. Dan betaalt de “ex-werkgever” wel de 30% extra loon (om aan te vullen tot 100%, naast de 70% die je gewoon krijgt in de ziektewet) over de uren die je werkt bij de werkervaringsplek. In die situatie heeft de werkervaringsplek dus geen kosten aan jou.
Ik ben benieuwd of/hoe zoiets werkt in de WIA of WW. Het idee van zo’n werkervaringsplek is dan dat het mijn kansen op de arbeidsmarkt vergroot, ipv niets doen. Die 30% aanvulling op m’n loon voor die paar uurtjes die ik per week werk zijn mooi meegenomen, maar hoeft niet perse, ik zou het prima gratis/vrijwillig willen doen, het hoeft voor mij dus niet betaald. Maar gratis ergens werken kan ook niet zomaar.
Ik kan wel vinden dat een “WEP” een mogelijkheid is binnen WIA/WW, maar niet hoe het dan werkt en wat de voorwaarden zijn.
En ja het was heel frustrerend
, maar op zich ook een succes want we waren beiden hoorbaar heel gefrustreerd omdat zij dacht dat ik niet begreep wat zij zei en ze niet meer wist hoe ze het anders kon uitleggen, en ik omdat ik wel begreep wat zij zei maar het geen antwoord op mn vraag was.
Maar ondanks de frustratie allebei vriendelijk gebleven en er samen uitgekomen