Durf te vragen #8

Dankjewel alvast :raised_hands:t2::smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Ja dat over Camelbak is zo waar. Ik heb geen zin in al dat onderhoud voor dagelijkse spullen. Die Camelbak fles was bij mij ook gaan schimmelen en dat is in het begin niet goed zichtbaar. Toen weer nieuwe doppen gekocht en rietjes enzo en eigenlijk is dat gewoon te veel gedoe. Natuurlijk gaat zo’n fles lang mee als je onderdelen erbij kan kopen

Vast onmogelijk maar heeft er heel toevallig iemand nog een krant liggen van 10 april dit jaar? Maakt niet uit welke.

en @Sambuca waar gaat de Camelbak precies schimmelen bij jullie? :grimacing:

1 like

Ik heb hierdoor de Waterdrop flessen gekozen. RVS, rietjes ook van RVS, en ze hebben een soort bolletjes systeem die het gehele ding heel makkelijk schoon maken van binnen.

2 likes

In de dop.

Heb daardoor geen camelbak meer maar kambukka.
Makkelijk schoon te maken!

Fysiek niet maar wel digitaal, heb je hier iets aan?

6 likes

Ik heb hem echt al jaren en dat is bij mij nog nooit gebeurd gelukkig :worried:

2 likes

Dank je! Ik was die af na gebruik maar het is inderdaad moeilijk om die goed schoon te krijgen, ik ga er op letten

2 likes

Ah dat is een goede tip! Welk model heb je? Ik zie op de webshop tot nu toe alleen plastic rietjes

4 likes

Nee, helaas niet. Ik wil het graag in de bewaarbox doen voor mijn kind als krant van de geboortedag. De oudste heeft het wel maar ik ben het deze keer vergeten. :sweat_smile:

1 like

Misschien kun je de krant bellen of zij nog een exemplaar naar je op kunnen sturen?

4 likes

Dat doen ze niet meer maar ik kan het wel even navragen @Kryptonite.

2 likes

Een aantal dagen per jaar wil ik foto’s bewerken en/of video’s monteren, vroeger kon en deed ik dat een beetje in photoshop en premiere pro. Ik denk dat ik het toen illegaal gedownload had of misschien een studentenprijs betaald oid. Nu zou ik prima eenmalig veel geld willen betalen als ik het dan m’n leven lang kan gebruiken, maar volgens mij kan Adobe alleen nog maar met een abonnementsvorm en dat vind ik gewoon echt te duur omdat ik het niet zo vaak zou gebruiken.

Is er een manier om die Adobe programma’s te gebruiken zonder abonnement (dan wel door eenmalig te kopen dan wel illegaal :sweat_smile:), of wat zijn prettige alternatieven, gratis of te koop (ipv abonnement)?

Ik heb een macbook

3 likes

Ken je iemand die een werkaccount heeft misschien? Ik heb er zelf nu nog eentje en die kan op twee apparaten tegelijk geactiveerd worden

1 like

Voor photoshop gebruik ik altijd https://www.photopea.com/
Dat werkt ongeveer gelijk. De opties die ik nodig heb zitten hier in ieder geval in.

5 likes

Pixlr is ook fijn voor photoshop functies!

3 likes

Ik heb een mok gekocht van keramiek en nu zag ik thuis pas dat er van binnen een stukje niet geglazuurd is. Maakt dat uit in de zin dat het dan stuk kan gaan of is dar gewoon iets wat bij handmatig gemaakte producten gebeurt en kan het geen kwaad?

je glazuurt het om het waterdicht te maken, anders kan het wellicht gaan schimmelen omdat het vocht erin kan.

2 likes

Een goed alternatief zijn de programma’s van affinity. Die hebben voor veel Adobe programma’s een alternatief. Schaf je eenmalig aan en qua opties praktisch hetzelfde

1 like