Durf te vragen #8

Ik heb de plastic en glazen van de casa. Heb ze echt al jaren en super blij mee.

https://www.action.com/nl-nl/p/2577752/herbruikbare-rietjes/ ik heb deze in het groen al een paar jaar in gebruik, gaan regelmatig in de vaatwasser en zijn nog steeds goed.

1 like

Een beetje een a-typische vraag maar ik kom er zelf niet helemaal uit. We reden vandaag terug van de verloskundige en toen zagen we een man op straat liggen. We zijn uiteraard uitgestapt om te helpen. De man bleek gevallen te zijn. Hij liep met een rollator maar die bood onvoldoende steun. We raakte aan de praat en hij vertelde dat hij een progressieve spierziekte heeft. Omdat hij zo aan het trillen was hebben we hem een lift aangeboden en hem thuis afgezet. In de auto vertelde hij dat hij weinig hulp heeft.

Nu zit ik hier al de hele avond mee in m’n hoofd. Ik ben geen verzorgende en ben daarnaast hoogzwanger dus ik kan feitelijk niet veel voor hem doen, maar het voelt ook niet goed om helemaal niets te doen. Tegelijkertijd voelt het ook heel opdringerig om me hier mee te bemoeien (vooral dus omdat ik feitelijk niet heel veel kan doen).

Ik wilde hem in ieder geval een kaartje sturen om hem sterkte te wensen en wellicht aanbieden om een keer eten langs te brengen. Is dat heel gek/opdringerig?

16 likes

Nee

5 likes

Nee dat is superlief!

3 likes

Wat lief dat jullie hem naar huis hebben gebracht. Een kaartje krijgen is altijd leuk. :slight_smile:

1 like

Haha oke oppervlakkige vraag nu: ik heb een voetbalshirt gekregen en ik wil de naam van de speler op de rug eraf halen. Iemand die weet hoe dit gemakkelijk gaat? Denk met een fƶhn misschien?

3 likes

Strijkijzer? Denk dat je het moet laten smelten, maar wellicht staat de afdruk van de tekst ook in de stof gedrukt en zie je het alsnog

1 like

Haha een Duitser die niet eens geselecteerd is, ben z’n naam alweer vergeten, maar wel een heel vet shirt, maar zonder naam beter. :joy:

Edit: Gnabry! :sweat_smile: Project voor morgen.

1 like

Je kan een strijkijzer aan de binnenkant van het shirt doen en dan het met een pincet er langzaam aftrekken. Kans is wel groot dat je lijmresten/ afdruk blijft zien.

6 likes

Wel theedoek of bakpapier er onder leggen want die shirts zijn vaak syntestisch. Want dan kun je het strijkijzer ook op een hogere temperatuur zetten. Waarschijnlijk kun je de naam er ook alleen afhalen als het op de stof ligt en niet erin.

2 likes

heeft iemand het menstruatie ondergoed van de hema al geprobeerd?
heb altijd die van snuggs maar wil een paar nieuwe erbij en die van de hema zijn een stuk goedkoper

Ja zijn prima maar wel gevoelig voor gaten in het dunne gedeelte van de stof

1 like

Weet iemand toevallig waar ik hier in welke topic ESN whey (3scoops eruit) kan weggegeven tegen verzendkosten? Of is dat tegen regels?

3 likes

Gezond leven, fitnesstopic of het weggeef-topic lijken me wel geschikt! (En ja mag dus voor zover ik weet.)

4 likes

Thanks!!

3 likes

Zijn oorstekers voor kinderen van dezelfde lengte als voor dames? Dat alleen het ā€˜plaatje’ (vlinder, lieveheersbeestjes enz.) anders is?

2 likes

Bij ons (werk in een juwelier) zijn ze allemaal dezelfde maat.
Zou kunnen dat het nog verschilt qua merk

2 likes

Ah super, dankjewel
Ik zag heel leuke met een unicorn :heart_eyes:

2 likes

Dit is zó waar

2 likes