Ik heb in m’n agenda op m’n iPhone telkens een irritante melding en ik denk dat het een soort spam is ofzo. Maar ik krijg het dus niet weg. Ik klik telkens op sla af, maar 3 seconden later staat dit weer in mn agenda. De melding staat ook echt iedere dag er in, mega irritant vind ik het. Weet iemand hoe ik dit verwijder?
Ik heb geen iPhone maar op mijn Android toestel kan ik via de instellingen van mijn agenda zien wie/wat er rechten heeft om in mijn agenda te komen, wellicht staat daar iets tussen?
Ja als het goed is kan je onderaan naar agenda’s (in de agenda-app dus niet in deze invite specifiek) en daar kan je die agenda dan uitklikken/verwijderen
Ik heb dit ook gehad, kreeg de melding ook steeds op mn smartwatch. Heb het niet voor elkaar gekregen heb uiteindelijk de app eraf gegooid
Hier staat hoe je het weg kunt halen en helemaal kunt voorkomen, misschien handig
Word sowieso echt helemaal gek van de mc Afee spam en de zonnepanelen. Waarom houdt de filter dat niet beter tegen. Het is echt de klassieke zooi.
Oh my god ik had dit ook vandaag! Als je de mail verwijdert uit je ongewenste mail gaat de agendamelding ook weg.
Ik ga eens ff zoeken of ik de mail kan vinden. Had in mn inbox iig niks maar in mn spam dan dus.
Bij mij stond ie bij ongewenst. Ik heb m toen verwijderd en even gezorgd dat ie ook weg was in mn mail app op mn telefoon en toen was alles in mn agenda ook weg.
Thanks! Het is gelukt
Volgens mij vaak pas twee weken vantevoren ofzo? Niet heel lang iig maar ik weet het ook niet helemaal zeker
De peettante van mijn vriend zal binnen paar weken tot paar maanden te komen overlijden. Het zijn goede vrienden van zijn ouders; hij ziet ze verder niet vaak. Net voordat het slechte nieuws kwam zouden ze op kraamvisite komen. Dat gaat uiteraard niet meer. Nu hebben zij op eigen initiatief gevraagd of wij met de kinderen langs willen komen. Dus afspraak gemaakt. Grote kans dat dat ook de laatste keer is dat we hun gaan zien. Maar neem je dan iets mee omdat je op bezoek gaat. En wat dan? Of is het ongepast?
Bloemen of iets lekkers te eten lijkt me altijd goed, maar snap dat je twijfelt omdat de afspraak geen leuke aanleiding heeft. Zou zelf om die reden eerder iets geven wat opgaat of gebruikt gaat worden.
Ik vind niet dat het ongepast is om iets mee te nemen. Volgens mij bestaan er digitale fotolijsten waar je op afstand fotos op kunt zetten. Geen idee wat het kost, maar is wel heel leuk.
En anders misschien een mooie kaarsenhouder, om een kaarsje te branden?
De vader van mijn beste vriendin is terminaal. Ik ken haar ouders ook al 20+ jaar en wonen ±20 min bij mij vandaan. Ik heb aangeboden ze te helpen waar nodig.
Ik weet alleen nu niet zo goed wat ik momenteel voor haar kan betekenen ik wil haar niet dagelijks appen, maar helemaal niet appen voelt ook zo gek.
Ze woont in het buitenland dus ik kan haar helaas ook niet even bezoeken, ze komt wel ASAP naar NL. Ik weet gewoon even niet wat fijn is voor haar en wil ook niet de standaard ‘laat me maar weten wanneer je me nodig hebt’ riedeltje geven.
Zoiets is denk ik heel persoonlijk, maakt het lastig dat ze niet in de buurt woont. Zou in ieder geval laten weten dat je aan haar denkt en altijd wil helpen. Wellicht kun je als ze in Nederland is helpen met praktische dingen als een schaal lasagne brengen die alleen nog de oven in moet, een tas boodschappen halen.
Toen mijn vader overleed kon ik niet aangeven wat ik nodig had maar was het fijn dat mensen je af en toe wat liefs appte zonder dat je je verplicht voelde te antwoorden. Iemand kwam toen aan met een tas boodschappen, echt alleen afgeven zonder verwachtingen dat we meteen ook koffie zouden gaan drinken etc, en dat was zo fijn en lief. Heel simpel maar in zo’n periode is zoiets als boodschappen doen al een heel ding.
Wat ik fijn vond (en vind) was als mensen duidelijk aan geven wat ze kunnen betekenen. Dus of dat nu een thuisbezorgd (of wat er ook aanwezig is) maaltijd laten bezorgen of in het geval van afstand samen eens een film tegelijkertijd aanzetten of een spel online samen spelen. Als iemand wat meer in de buurt is is het wat makkelijker om eens een boodschap te doen of af te spreken. Want idd ‘laat maar weten als ik iets voor je kan doen’ is er omvangrijk en iemand in een situatie als deze heeft meestal ook niet echt de ruimte om ook nog eens voor een ander te verzinnen wat ze voor je kunnen doen (haha ik klink erg bitter maar zo voelde het voor mij wel af en toe ). Ik weet niet hoe goed je band met haar ouders is maar bovenstaand (goed behalve het gamen/film kijken etc) is natuurlijk ook op hun toepasbaar
Kan je in de tijd dat ze nog niet terug in NL is, misschien iets praktisch betekenen voor de ouders? Dat zal je vriendin misschien ook wel fijn vinden omdat ze weet dat er voor hen wordt gezorgd in de tijd dat zij het nog niet kan doen? Afhankelijk van de situatie: Even bij de vader blijven terwijl de moeder iets voor zichzelf kan doen? Of net met de moeder iets doen zodat zij er even uit is?
Bedankt voor je tips, eten maken is echt een goed idee inderdaad en boodschappen halen ook. Ook het liefs appen ben ik mee bezig maar dan houd ik dat aan.
@Leverworst bedankt, dat is een goede ik had haar al aangeboden om eventueel de ritjes te rijden naar het ziekenhuis of eventueel op het huis te passen / schoon te maken.
@NeverLeNkemise bedankt voor je input, ga ik zeker proberen te doen voor ze.
bedankt alle 3 voor de waardevolle tips!
Ja dit vond ik ook fijn @Barbamama
Ik had bijvoorbeeld een vriendin die op mijn kind wilde passen, mijn ouders naar het ziekenhuis wilde rijden of vroeg of ik zin had om even te wandelen. Dat laatste was minder praktisch maar ook heel fijn.
Het is hartstikke lief ‘laat maar weten als ik wat kan doen’, maar ik had destijds ook niet de ruimte in mijn hoofd om te bedenken wat dan. Dus een heel concreet voorstel is fijn, vond ik.