Durf te vragen #8

Ik heb geen goedkoper alternatief maar wel de le crueset campagnard en het is m’n lievelingspan :heart: ik heb ‘m nu denk ik vier jaar? Ik gebruik ‘m voor van alles, voor stoofachtige gerechten, shakshuka, gerechten die zowel in de oven moeten als even aanbakken in de pan, heb er wel eens focaccia in gemaakt etc.

Maar afhankelijk van wat je er mee wil maken kunnen de meeste dingen die ik in deze pan maak ook prima in een goede hapjespan natuurlijk :woman_shrugging:

1 like

Lidl heeft gietijzeren pannen, ook een hapjespanmodel en kost €40 euro

2 likes

Ik heb al jaren een BK, volgens mij heet ie Bourgogne? Doet precies hetzelfde als Le Creuset min de naam, en scheelt de helft geloof ik.

2 likes

Ik heb deze ook geloof ik! (Ooit gekregen dus was niet helemaal zeker van de naam, maar het is in elk geval een BK pan)
Maar ben er ook heel tevreden over, en merk ook niet echt verschil met de Creuset van m’n moeder ofzo

4 likes

Ik heb een gietijzeren van de HEMA die ook prima werkt en is al 30 jaar oud ofzo, verder ook een creuset is ook een goede pan en wel iets mooier maar qua koken werken ze allebei goed

2 likes

Echt irritant dat ik de pan van Le Creuset ZO mooi vind maar het functioneel gewoon niet beter is dan andere pannen :sweat_smile: In mijn beleving is duurder vaak beter maar dat gaat hier niet echt op aan jullie reacties te lezen

@tskkie @grace @Chuckie @Doperwtje

1 like

Als je het geld hebt en je kookt graag dan koop je toch die Le Crueset pan, als je daar zuinig mee omspringt heb je die voor de rest van je leven. Prijs maakt met pannen wel echt verschil maar ik geloof direct dat je als hobbykok geen verschil merkt tussen Le Crueset en zo’n BK Bourgogne Campagnard, maar zelf zou ik het mijzelf misschien wel gunnen als ik jou was en je vindt die mooier (ik heb de mijne cadeau gekregen).

11 likes

Als je per se le creuset wilt zou ik dat gewoon tweedehands kopen. Betaal je een kwart van de prijs (en dan zie je dus ook meteen hoeveel geld je weg gooit door de winkelprijs te betalen).

7 likes

Drinkglazen voorraad loopt enorm terug in huis en geliefde pokal glazen zijn niet te verkrijgen bij de IKEA. Ik zoek dus tips voor fijne drinkglazen, groot formaat voor vocht intake en klein formaat voor gasten. Belangrijk vind ik hoe het kapot valt, heb huisdieren en kinderen rondlopen, dus veel kleine scherpe stukkies is niet handig. Iemand de gouden tip?

Lijken op die van IKEA

1 like
1 like

Als je dat zou willen zou dat super zijn!

5 dagen later en we zijn een Drenthe magneet rijker :heart: Toch nog een mooi aandenken aan de eerste kampeervakantie met m’n zoon :blush:

Met dank aan @Foucher die hier niet eens een Tikkie voor heeft gestuurd, maar dit gewoon zo heeft opgestuurd. Echt zo ongelofelijk lief! :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts: Love dit forum op zulke momenten, heeft echt m’n dag gemaakt!

173 likes

Aaah wat een leuke ook :smiling_face_with_three_hearts:

5 likes

Ik ben op zoek naar een warme dikke kamerjas (met capuchon) die tot je enkels gaat. Ik kom alleen maar dunne stoffen tegen of juist warme maar dan kort. Mocht iemand al eentje weten of zin hebben om mee te zoeken?

2 likes

Vind dit heel lief en leuk!!

4 likes

Zoiets? Cuddle Me Kamerjas - Parel

2 likes

Ja! Die ziet er heerlijk uit. Thanks

2 likes

Ik heb gezocht op badjas of ochtendjas (lang en met capuchon). Dan krijg je meer van dit soort resultaten. Op kamerjas kreeg ik ook de dunne varianten.

3 likes

Ik voel me nogal een noob, maar heb zojuist wat verkocht via Marktplaats en heb nu een MDP-code gehad. Die moet ik op het pakket zetten en dan de QR code laten scannen door DHL.
Waar zet die ik MDP code? Rechtsbovenin zoals met een postzegelcode?
Op de plek van het adres?