Durf te vragen #8

@Mexi Ik doe het zelf ook via mijn laptop, van een vriendin kreeg ik als tip dat het ook kan via internetpagina op je kobo ereader (via beta-functies - internetbrowser) vooral fijn als je lang op reis bent en geen laptop of computer tot je beschikking hebt om boeken van de bieb te downloaden.

Het is wat omslachtig maar misschien lukt het dan wel?

2 likes

Ik was even aan het bijlezen maar wilde toch nog Baerends & Kolkena tippen in Groningen! Denk dat zij heel goed met je mee kan denken!

1 like

Heeft iemand hier weleens iets besteld bij Excluso? Ik heb een smartwatch op het oog die daar 20 euro goedkoper is dan bij de goedkoopste aanbieder die ik ken (Mediamarkt).

De website ziet er wel legit uit maar vind het met zoiets duurs toch een beetje spannend…

2 likes

Dan zou ik met een creditcard betalen, ben je iig verzekerd mocht er toch iets mis gaan

1 like

Zie die €20 als een investering in je mentale gerustheid en bestel m gewoon bij MM. Heb je ook meteen een fysieke winkel mocht er iets zijn.

35 likes

Dit idd

2 likes

Ja ik hoopte eigenlijk dat hier een aantal mensen zouden reageren met goede ervaringen met deze webshop haha. Maar goed dan inderdaad misschien gewoon maar die 20 euro extra betalen, duur is het toch al.

1 like

Zijn hier wel eens mensen alleen naar een demonstratie gweest? Hoe was dat?

2 likes

Maar niet betalen voor het aanbrengen van een screen protector bij de MM! Drie keer laten zetten en alle keren na 1 dag losgebobbeld, en heeel veel gedoe om dat geld terug te krijgen.

2 likes

Wel alleen naar de Feminist March en dat was heel prima, maar toch fijner met een ander

2 likes

Ja bij die wekelijkse demo’s voor Palestina op het station, daar ben ik wel eens alleen. En dat is echt prima. Je staat daar allemaal met hetzelfde doel dus er is niemand die je raar aankijkt. En het is ook niet een gelegenheid waar je gezellig met elkaar staat te kletsen ofzo. Dus ik heb me er nog nooit raar of ongemakkelijk gevoeld.
En ook demo’s waar je lopend de stad door gaat kan echt heel goed alleen. Ik doe dat meestal wel met vrienden maar ook daar loop je gewoon mee in de menigte en je bent vooral dingen aan het roepen dus of er nou iemand naast je loopt die je kent of niet maakt eigenlijk niet zo veel uit.
Ik zou het je vooral niet tegen laten houden. En mocht het toch een te grote drempel zijn kan je je vaak ook aansluiten bij organisaties die naar het protest komen. Die doen meestal een oproep op insta en dan verzamel je ergens en ga je met elkaar lopen.

11 likes

Weet iemand of de Primark online voorraad check een beetje betrouwbaar is?

2 likes

Ik wel eens! Ik zou het niet zo snel doen bij een risicovolle demonstratie eerlijk gezegd, maar anders prima. Als het in eigen stad is kom ik vaak toch wel bekenden tegen, en anders is iedereen daar toch met hetzelfde doel dus je hebt vaak vrij snel aanspraak. Denk dat het wel verstandig is altijd iemand te laten weten dat je daar heen bent, just in case!

2 likes

Ik heb daar begin van het jaar een smartwatch besteld en later ook weer geretourneerd omdat ie toch wel heel bulky was. Ging zonder enige problemen. Klantenservice was ook helemaal top. Alleen retourkosten waren voor eigen rekening maar dat stond ook op de site

2 likes

Ik was alleen naar de rode lijn in Groningen afgelopen weekend en dat was heel prima!

3 likes

Paar weken geleden toevallig geprobeerd en toen wel! Wilde een dekbed kopen die ik bij iemand op insta had gezien en de site gaf aan dat hij bij het ene filiaal niet op voorraad en bij de ander wel op voorraad was en dit klopte ook precies zo. Misschien toeval hoor maar het klopte wel.

1 like

ik moet al een tijdje denken aan een boek dat ik als kind had, het was een boek over dieren en dan per werelddeel volgens mij en het was een heeel groot boek (zeg maar tot de knie van een volwassene denk ik?) en niet rechthoekig maar met een volgens mij ovalen bovenkant. ik kan me nog een zandslang herinneren? en verder gewoon de normale dieren geloof ik die er in stonden

herkent iemand deze omschrijving!!!?

1 like

Dan ga ik het morgen gewoon proberen!

3 likes

Klinkt als een soort dierenatlas? Misschien als je daarop zoek?

2 likes

Twee fietsvragen:
Ik ga sinds kort met de fiets naar werk en zoek een fijne regenjas, zijn die van Rains nu echt zo fijn of wordt dat geheid zweten?

En ik wil een fietstas aanschaffen. Maar kun je die in de stad aan je fiets laten hangen, of is de kans dan groot dat ie gejat wordt? Twijfel of het wel handig is als ik hem steeds mee moet zeulen.