Rains is zweten!
Elk regenjas is zweten omdat ze waterdicht zijn en daardoor precies nul ademen
Ik zou er in ieder geval een zoeken met luchtgaten! En ik denk dat fietstassen niet perse in trek zijn bij dieven maar pin me daar niet op vast.
Kwa regenjas, ik zou gewoon een goeie jas kopen die regenbestendig is. Ik fiets ook heel veel en heb gewoon een jas van de anwb (en een aparte regenbroek)
Wow
Koop een goede outdoorjas (bij Bever of een online outlet, Didriksons of Tenson vind ik zelf erg fijn) voor dagelijks gebruik (en als je overvallen wordt door regen) en een regenpak van Agu voor als het al giet als je vertrekt en om mee te nemen. Zonder regenbroek heeft een jas weinig nut. Die kun je ook met je gewone jas aan.
En een paar schoenhoezen zijn ook wel heel handig, dan blijven je schoenen en sokken ook droog.
En goede fietstassen zitten op een paar plekken vast aan je fiets, die nemen ze niet zomaar mee. Mijn fietstassen zijn iig nog nooit gestolen (maar heb ook gewoon saaie zwarte).
Als je geen kinderstoeltje voorop je fiets hebt, is zoān jas fijn:
Want dan blijven je benen droog.
En die jas is sowieso heel fijn want over alles is nagedacht, zoals verstelbare capuchon met petje zodat het niet afwaait. Een bandje om de mouwen zodat het water niet inwaait.
Ik heb bij de ANWB een fijne outdoor /regenjas gekocht. Fietstassen blijven er wel aan zitten.
Ik denk dat elke regenjas wel zweet, ik vind een Rains regenjas heel fijn, ook omdat-ie er gewoon leuk uit ziet. En hij werkt
Het klepje aan de capuchon vind ik ook heel fijn, dat heeft niet elke regenjas, gek genoeg.
Kan je geen fietstassen nemen die er blijvend opzitten? Dat had ik ook. Zijn nooit gejat. Nu een stoeltje achterop dus ik zet met een stomme mand opgescheept.
Willex Dubbele fietstas Bisonyl 40L Olijfgroen
Ik heb deze, die zijn niet van stof en hebben klepjes waardoor de regen grotendeels buiten blijft.
Qua regenjas heb ik die van patagonia, en regenbroek van de decathlon. Deze week draag ik die jas iedere dag, maar mān winterjas is ook best waterafstotend (north face en ik was 'm met zoān water repellant ding van kruidvat) dus dan draag ik die bij een gemiddelde bui.
Bij mān regenjas kunnen onder de oksel ritsen open dat helpt iets bij zweet.
Heb je deze?
Ik haaaaat het als mijn capuchon afwaait maar ik merk zelfs met touwtjes dat het gebeurt, of dat ik hem zo strak moet doen dat ik niks meer zie, dus ik wil echt persoonlijke verhalen dat deze met tegenwind ook niet afwaait.
En daarna ga ik bedenken of ik meer dan 200 euro wil uitgeven aan een regenjas haha.
Jaaa ik vind mijn Maium jas ook heel fijn!!
En je kan evt een klein slotje aan je fietstassen doen, mān moeder gebruikt altijd van die ortlieb tassen die je makkelijk op en af kan klikken, maar met zoān klein slotje zodat ze ze ooo soms gewoon even op dār fiets kan laten
Hoe blijven je benen hier droog in dan? Van de zijkanten spat het er toch gewoon op als het niet kaarsrecht naar beneden regent en wat er op de jas komt druppelt naar beneden en loopt op je broek?
Bij mij zijn zelfs een keer de lelijkste fietstassen ooit gestolen waar ook nog eens een gat inzat, dus wordt zeker gejat. Was wel in de fietsenstalling van een groot station en dat is natuurlijke jatplek nummer 1 wat betreft fietsaangelegenheden.
Ik heb deze en mijn capuchon waait wel af en toe af, behalve als ik hem tot de Max dichtrits, dan gaat hij geen kant op
Ik weet niet echt hoe ik het moet uitleggen maar het werkt als een soort paraplu voor je benen.
Als het heel hard regent moet je wel schoenhoezen of regenlaarzen doen voor het opspattende water van je wielen.
@Nefertiti ja heb ik en nee waait echt niet af maar inderdaad wel beperkt zicht dan. Ik vind dat niet fijn, liever nat.
Maar vind hem alsnog fijn want je blijft er wel echt droog in en zweet niet.
Weet niet of ik hem genoeg gebruik om dat bedrag te rechtvaardigen maarja
Gek, ik kreeg geen meldingen van al jullie reacties, maar dank voor het meedenken!
@Yzile Ik heb inderdaad een zitje voor en ben al in het bezit van een regenbroek, nog van mijn middelbare schooltijd ![]()
Ziet er verder wel goed uit!
Fijne tips hebben jullie!
Het gaat slechts om een paar km, dus schoenhoezen zijn niet nodig: als het echt stortregent kies ik toch voor OV.
Ik ben nog niet lang genoeg wakker, las āstrontregentā.
Haha, same ![]()
En @Infidel @Chuckie @poesch bedankt nog voor jullie antwoorden! Ik ben uiteindelijk alleen naar ze lezersmars geweest. Maar omdat ik later was met het ov heb ik dus die hele mars gemist want ik kon ook geen plattegrond vinden waar ze langs zouden lopen. Die bleek er wel te zijn maar dat zag ik pas na afloop
Dus ik was maar naar het eindpunt gelopen en daar nog met wat mensen gesproken, ook een die precies het zelfde had. Blij dat ik heen gegaan ben en voor een volgende keer ga ik even goed kijken of er een plattegrond is van de route.