Als je Googlet op boscafé dan kom je vast iets geschikts tegen, die zitten in die regio genoeg! Bijvoorbeeld Floor Brasserie Boscafé in Epe.
Dit was een gouden tip, thanks. Heerlijk gezeten daar.
Weet iemand soms of de tompoucevlaai uit het assortiment is bij de HEMA?
Deze maand nog gekocht in elk geval
Ik maak heel veel gebruik van plaatsen pinnen in Google Maps. Sinds vandaag ziet het er ineens anders uit en zijn de icoontjes veel kleiner geworden tot dat ik heel erg inzoom. Heeft iemand tips om dit terug te zetten naar hoe het was?
Niet meer via de site te bestellen in ieder geval ![]()
Ik heb sinds kort een vrijwilligersfunctie bij een stichting in de groenvoorziening. Nu werd er gevraagd of ik bij kan houden wat er allemaal wordt gedaan. Het gaat dan om dingen als tuinen opknappen, grof vuil wegbrengen, huizen uitruimen, brandgangen opschonen etc. Er zijn verschillende opdrachtgevers, vaak bewoners maar ze hebben ook contracten met woningcorporaties.
De directeur dacht aan een papiertje wat we in de bussen leggen waarin de vrijwilligers afstrepen wat ze doen op een dag maar het lijkt me dat dat handiger kan.
Ik dacht, er zal vast wel iets bestaan waarbij je uit een agenda direct een koppeling maakt naar een adminstratie tool ofzo. Dus als er voor morgen in de agenda staat ‘Grof vuil ophalen bij Carrie’ dat dat dan morgen aan het einde van de dag in de administratietool staat, tenzij het uit de agenda wordt gehaald.
Kan iemand mij nog volgen? Weet iemand hier een tool voor? Het liefst gratis ivm stichting, het hoeft dus niet zo uitgebreid want er werken alleen maar vrijwilligers.
Het moet dus niet te uitgebreid zijn het draait op vrijwilligers waarbij we geen eigen taken hoeven te hebben met KPI’s enzo.
Je kan werken met Google agenda, maar ik zou denk ik werken met Trello. Dat is een soort ‘planbord’ waar je allemaal virtuele kaartjes op kan hangen met taken. De medewerker die het oppakt kan het kaartje digitaal verplaatsen naar ‘afgehandeld’ (of naar ‘mee bezig’, je kan de namen van de kolommen zelf meegeven als beheerder). Dan zie je einde dag precies wat er is gebeurd en nog niet. Trello bestaat ook als gratis versie en is zowel als app als vanaf pc te bereiken.
Dankjewel voor je reactie! Ik heb Trello gedownload en kan er wel wat mee, alleen is het niet wat ik bedoel. Het idee is om straks te kunnen zeggen in Q4 hebben we X keer het grofvuil weggehaald, X aantal bewoners blij kunnen maken en X klussen voor woningcorporatie A of B gedaan. Dat kan ik volgensmij niet uit Trello halen? Of heb ik dat verkeerd?
Hmmm nee, daarvoor is het minder geschikt. Dan kom je denk ik toch uit bij Google forms, waarin je standaars formulieren aanmaakt die de medewerkers dan bij elke taak invullen adhv dropdownmenu’s. Alle verzonden formulieren verzamelen zich in een exceldocument en daar kun je wel rapporten op draaien waaruit blijkt hoe vaak welke taak is gedaan. En dan werken met google agenda om de taken in te plannen. Is op zich ook wel laagdrempelig en in elk geval gratis toegankelijk
Op mijn werk zijn politieke uitingen niet toegestaan. Maar toch zou ik graag heel subtiel mijn mening over de genocide in Gaza willen laten zien. Mijn lunch tasje heeft al watermeloenen erop.
Nu bedacht ik me, als tiener had ik zo’n “Arafatsjaal” en Google leert me dat dit eigenlijk een Keffiyeh heet (ja sorry ik weet echt niks) en (waar ik op hoopte) als Palestijns protest item ingezet kan worden.
Kan iemand me vertellen of dat echt zo is? En zo ja, waar schaf ik er een aan waarbij het geld op de juiste plek terecht komt? Ben uiteraard al wat webshops tegen gekomen die dat claimen maar ik zie al helemaal voor me dat het geld bij èèn of andere witte rijke klootzak komt die er een mooie business in ziet.
Ja dat is zeker zo!
Hirbawi is een authentiek Palestijns bedrijf, maar daar ben je wel een beetje afhankelijk van onregelmatige restocks (maar je kan je inschrijven voor de mailing list en dan krijg je een mailtje als er weer wat is, al moet je dan geloof ik wel snel zijn).
Ik heb die van mij op Etsy gekocht maar zie nu dat die shop niet meer bestaat (of ik kan hem niet meer vinden). Anders misschien freepalestineshop? En ik zie ook wel vaak op pro Palestina events dat mensen met een standje staan met keffiyehs dus daar kun je ook nog je ogen voor openhouden
Ik vind dit een heel mooi idee, denk alleen niet dat een keffiyeh als ‘heel subtiel’ te classificeren is.
Ja ik hoop dus dat ik wegkom met gefakete onwetendheid. Zo van oh ja leuk mode item toch. Wanneer er echt consequenties aan hangen tenminste. Anders is mijn plan “oh is dat zo? Wat toevallig. Nou klopt wel met mijn standpunten”.
@Chuckie dankjewel! ![]()
Je kan ook voor een watermeloen pinnetje ofzo gaan als je het iets veiliger wil aanpakken!
Ik draag deze opgerold als haarband.
Omg die is heel tof. Ik durf geen vlag (@Chuckie ik heb ook niet genoeg lef voor een pinnetje
) maar ik vind hem wel heel mooi. Hmm. Waarschijnlijk durf ik dit wel in mijn vrije tijd! (Tsja. Ik woon in de Biblebelt en ben wat angstig voor ingegooide ruiten. Ik zou niet de eerste zijn…)
Ik denk eerlijk gezegd dat de gemiddelde zionist eerder over een keffiyeh dan over een watermeloentje zal vallen toch?
@Sedana ik denk dat je misschien even moet googlen waarom je dat als tiener een Arafat sjaal noemde?
Vandaag was er een keramiekmarkt bij Beton-T in Utrecht, dat vond ik ook echt een tof uitje. Allemaal keramisten met hun eigen producten, van servies tot homedeco tot sieraden.
Er was ook een tafel waar kids konden kleien, er stonden wat bakkers, echt heel leuk.
Het was mijn eerste keer maar ik begrijp dat het jaarlijks is. Op Instagram kan je onder het account @keramiekmarkt zien hoe het was.
Wat mij betreft een aanrader! Ik heb een leuke mok gescoord en samen met mijn dochter 2 sierpompoentjes gekocht.