Durf te vragen #8

Oh wat leuk dat je nog aan me denkt, bedankt voor de tip! Dankzij je appelpluktip begin van de week ben ik afgelopen woensdag trouwens appels gaan plukken (zie Herfsttopic). En daarna langs een pompoenboerderij gereden (@arcobaleno)

Ik moet even een lijstje met data maken haha, want het zijn nu wel heel veel dingen! Maar nu al zin in komend jaar met o.a. het glasweekend in Leerdam (@mercurysummer).

@Bailey wat leuk! Ik kende Nacht van de Nacht alleen als de avond waarop op veel plekken het licht uitgaat, maar ik wist niet dat er dan ook nog allemaal dingen te doen zijn! De dingen die hier in de regio zijn, zijn helaas wat te laat of te spannend voor m’n kind, maar zeker iets om over een aantal jaar te doen!

Ik kwam trouwens zelf nog het Weekend van de Wetenschap tegen, dat is toevallig komend weekend.

4 likes

Wat voor ongewone dingen en geluiden (niet fluisteren of tappen met je vingers/nagels op dingen) zijn voor jullie ASMR?

1 like

Weet niet of het ongewoon is maar: de kapper. Heerlijk asmr als iemand aan mijn haar zit.

9 likes

De afzuigkap

3 likes

Snijden van (stok)brood, sowieso best veel eten snijden en gesnurk van m’n katten.
Van dat getik met nagels word ik echt agressief.

3 likes

De afstandsbediening of gamecontroller en dan dus niet expres dat geram op die knoppen maar gewoon gebruik

1 like

Snap deze wel, ik moet altijd vechten voor mijn leven om wakker te blijven als ik mijn haar föhn. Als een ander het doet bij de kapper ben ik helemaal kansloos, zo ontspannend. Wel een goede, niet zo een lullig reisding en de Dyson vind ik ook geen fijne toon hebben. Moet echt zo een unit zijn waarbij je pruik nog net niet wordt weggeblazen.

6 likes

Typen (snel)

4 likes

Bob Ross filmpjes

5 likes

Ik weet niet of ik de definitie van ASMR goed ken, maar het geluid van mijn baby die aan mijn borst drinkt is zo ongeveer het meest ontspannende wat ik me kan voorstellen.

4 likes

Mensen die heel geconcentreerd of precies iets tekenen of opschrijven oid, ik kan het niet goed omschrijven maar sommige mensen hebben dan iets zoooooo ontspannends over zich! Een jonge collega van me heeft het als ze op haar telefoon social media posts zit te controleren voor werk, dan zit ze in te zoomen en te kijken en ik zit er dan als een fucking creep naast te kwijlen.

9 likes

Dit herken ik wel denk ik, sommige mensen hebben een soort gerichte manier van schrijven of dingen oppakken, niet zo rommelig of willekeurig als de meeste mensen. Kan dan echt een soort verliefd worden op die mensen.

4 likes

Ik vind het heel chill als je op papier in een boekje schrijft (of als iemand anders dat doet) en omdat je druk zet met schrijven de bladzijde ook een beetje anders klinkt en voelt als je hem omslaat
Dus hoe het papier dan is vind ik echt chill

2 likes

Ik krijg gewoon die tinteling al van dit lezen en het voor me zien, heer-lijk

3 likes

Ik heb laatst nog zitten denken, kan ik haar een taak geven waarmee ze weer zo moet zitten pietlutten? Maar ik denk dat dat onder ongewenste intimiteiten valt.

4 likes

Jaaaaa door een volgeschreven schriftje bladeren is echt zo lekker.

2 likes

Als de kapper m’n haar knipt met zo’n superscherpe schaar, dat kgggt kgggt klinkt echt lekker

5 likes

Jaa of de tondeuse of zo’n uitdunmesje!! heerljik

1 like

Ik vind het ook lekker als ze de haartjes in m’n nek weghaald met zo’n mesje haha. Dat voelt en klinkt lekker

2 likes

Omg ja, luizenpluizen op de basisschool was ook altijd ontspannend

9 likes