Durf te vragen #8

Oke don’t judge me maar ik gooi wel eens alles door elkaar in de machine en dan was ik het op 60 graden omdat er ook handdoeken tussen zitten en ik heb echt nog nooit gekrompen kleding gehad. Maar misschien dat mijn wasmachine niet echt tot 60 graden verhit? Want je zou verwachten dat er wel ergens iets zou krimpen. Maar dus echt nul.

1 like

Kwestie van veel oefenen en rustig proberen te blijven. niet druk maken over wie er achter je staat en of diegene gaat toeteren. Je rolt niet zomaar een paar meter achteruit. In het ergste geval sla je een paar keer af, geeft niets.

1 like

En @Spaarlamp met een 95 graden was lijken ze precies genoeg gekrompen! Even kijken of dat na het drogen nog zo is.

4 likes

Weet iemand hoe je de onderste som uitrekent?

2 likes

Y = ?

X * y = x^2 + 4x
Y = (x^2+4x)/x
Y = x+4

3 likes

Ondanks je uitleg snap ik het nog steeds niet. Het gaat de hele tijd om het product en de som, maar nu staat er 4x ipv x4.

3 likes

De totale oppervlakte is x^2 + 4x
De formule om de oppervlakte van een rechthoek te berekenen is lange zijde * korte zijde, dus x * y
Dus x*y=x^2+4x

Zo?

3 likes

Als je allebei rechthoeken apart uitrekent is het:

Oppervlakte = lengte keer breedte
Dus lengte = oppervlakte / breedte

Links is het oppervlakte x2 en breedte is x
Lengte = x2 / x = x

Rechts is het oppervlakte 4x en breedte is x
Lengte = 4x / x = 4

Totale lengte = lengte links + lengte rechts
Totale breedte = x + 4

4 likes

Echt lief dat jullie het proberen uit te leggen, maar…

F09E5F78-5466-44C9-9106-4EF5C03489A5

13 likes

Ik heb sinds kort een telefoon van Motorola. En blijkbaar hebben die geen galerij.
Zijn er mensen die ook een Motorola hebben die dit hebben opgelost of iets goeds vervangends hebben?

1 like

Haha ja! Ik weet niet waar die vandaan kwam :laughing:

3 likes

@Blablabla verkeerde getagd sorry

Hierdoor snapte ik het ook niet! :joy:

Edit: wij zijn niet te dom voor wiskunde maar te slim voor ondoordachte opdrachten!

Nu vind ik het wel knap dat ik maar een 5 stond voor wiskunde b. De schade had veel groter kunnen zijn

3 likes

Mijn Motorola heeft wel een galerij hoor, de app heet Foto’s

1 like

Bedankt voor je uitleg. Staat de breedte x nergens voor, niet per sé voor een getal? Begrijp ik dat goed?

2 likes

X staat wel voor iets maar is de onbekende. Dus x staat voor een getal wat je niet weet en kan 7 inhouden maar evengoed bijvoorbeeld 225.

(Getallen volledig random en betekenen niets in mijn voorbeeld)

4 likes

Maar dat zijn de Google foto’s toch? De fotos die automatisch op je Google account worden opgeslagen. Ik bedoel echt de foto’s op je telefoon

Bij mij staan daar alle foto’s in, en ik kan me niet herinneren dat ik daar iets voor gedaan of ingesteld heb eigenlijk :thinking:

Als je een foto maakt met je camera kun je hem dus nergens terugzien?

2 likes

Ja volgens mij slaat je Google account die automatisch op vanaf je telefoon. Daar kan ik ze ook terug zien, maar die cloud zit nu al bijna 96% vol. Ik kan ze ook terugzien via ‘Files’, maar daar kan ik ze niet bewerken oid zoals dat in een normale gallerij wel kan.

Oh joh wat suf dan, dan weet ik het niet, sorry