Durf te vragen #8

Wat vinden jullie de fijnste waterflessen die ook goed schoon te houden zijn? Doppers kwamen altijd schimmel in. Heb ook hydroflask en chilly bottles gehad en daarin blijft je water wel lekker koud. Maar ik zie nu ook veel flessen met een rietje en ik dacht misschien is dat ook wel fijn?

Die rietjes vind ik lastig schoonmaken, juist die schimmelen bij mij. Ik heb zo’n rvs Dopper die uit 3 delen bestaat (maar dat zijn alle Doppers toch?), die doe ik gewoon in de vaatwasser en is na 4 jaar ofzo nog niet beschimmeld.

5 likes

Ik vind zelf glazen waterflessen het fijnst! Ik heb er eentje van Ikea (Spartansk) en eentje van Waterdrop (cadeau gekregen, weet niet welk type het is)

4 likes
3 likes

Ben blij met deze:
https://www.bol.com/nl/nl/p/kambukka-lagoon-geisoleerde-waterfles-600-ml-fluo-fantasy-met-geintegreerd-rietje-fluo-rood/9300000225676931/?s2a=#productTitle

Wel met rietje maar wat wilde ik ook. Rvs maar wel licht genoeg! Alleen koude dranken.

1 like

Waterdrop! Goed schoon te maken en gaan lang mee!

1 like

Ik zweer al jaren en jaren bij de Mepal Ellipse. Waterfles Ellipse 500 ml - Nordic sage | Mepal

Is heel makkelijk schoon te maken (ik doe met een flessenborstel maar hij mag ook in de vaatwasser), heeft nog nooit gelekt en vind dat lusje eraan ook gewoon praktisch. En wat ik top vind met het oog op duurzaamheid; onderdelen zijn ook allemaal los te bestellen dus als het lusje ooit een keer breekt of je de dop niet meer goed schoonkrijgt kan je dat gewoon (zeer betaalbaar) los aanschaffen.

Heeft iemand wel eens de stiksels van een spijkerbroek een andere kleur gegeven? Ik heb een lichte broek donkerder geverfd en dat is heel goed gelukt alleen vind ik het jammer dat de stiksels nu zo afsteken. Op Reddit las ik dat mensen die naden bijwerken met een Sharpie. Daar kan ik niet zo makkelijk aan komen, maar hier bijvoorbeeld wel aan. Zou dit blijven zitten in de was?

Denk dat het probleem vooral is dat je daarmee ook gaat vlekken op de stof naast de naden

3 likes

Is er nog eentje met een kleinere punt? Je kunt altijd een stukje aan de binnenkant proberen eerst toch

3 likes

Zou je dan niet beter gewoon een textielstift kopen ipv permanent marker?

3 likes

Bij mij ging textielstift er direct af in de was (30 graden).

1 like

Ik zat ook aan textielstiften te denken want ik denk dat de stiften die je laat zien gaan vlekken. Maar of de textielstiften willen ligt denk ik aan de soort draad die gebruikt is. Als het katoen is dan kan je dat waarschijnlijk wel goed kleuren maar met synthetisch draad kan het zijn dat het niet pakt. Ik weet niet of er verschillende textielstiften bestaan

Ik denk dat je er vanuit kan gaan dat het garen synthetisch is, anders had de eerste verf wel gepakt. Textielstift kan dan wel maar dat moet je dan wel opnieuw doen als het uit de was komt.

5 likes

Wat is jullie favoriete afleiding tijdens werk (naast FF natuurlijk)

Twitter, insta en TikTok hahah

1 like

Potje patience spelen, sudoku maken en insta, haha

2 likes

Patience hier ook ahahahaha, echt heerlijk vermaak

2 likes

Mijnenveger

4 likes

reddit en krantenwebsites :grimacing:

3 likes