Ik heb de mijne via de app Nextdoor gevonden. Je moet wel goed zoeken tussen veel loze reacties.
Mijn vorige had ik via een vriendin uit dezelfde stad.
Via de buurt whatsapp groep. Rondvragen bij buren/kenissen.
Ah super, heb na jouw reactie Nextdoor gedownload en dat was precies wat ik zocht!
Wij hebben steeds vaker kleding die uit de was komt met deze grijze stippen erop en we komen er niet achter wat het is. Tot nu toe is het gelukkig meestal alleen doekjes en dergelijke maar ben bang dat als we de oorzaak niet vinden dat het straks overal op zit. Iemand enig idee waar ik het moet zoeken?
Rubber gecheckt?
Dit ziet eruit als âweerâ, soort schimmel. Heeft het misschien in een wasmand gezeten met natte spullen?
Als je googelt dan vind je wel tips om het eruit te krijgen.
Ja wel geprobeerd maar niets gevonden. @Amarens nog nooit van gehoord; ik ga eens zoeken. Het begon met 1 doekje en er komen steeds meer doekjes bij. Ze gaan schoon de machine in en komen er dan zo uit. Maar misschien verspreidt het zich dan via de machine? Oef.
Wasmachine al een keer goed schoongemaakt? Daar zou ik mee beginnen
Dit is schimmel van eten. Daarom zit het op doekjes (waarmee je waarschijnlijk handen en monden poetst?) en op de bovenkant van kleding. Als het dan te lang (een week of in de zomer 3 dagen) in de wasmand zit krijg je die vlekken. Wij hebben het opgelost door een rekje bij de wasmand te hangen en natte dingen hangen we op en mogen niet in de wasmand. En in de zomer vaker wassen. Dan maar een halve trommel.
Doe je ook regelmatig de wasmachine op 90 graden? Dan heeft bij ons goed geholpen tegen onduidelijke vlekken
Dit helpt bij ons ook ja, en zo snel mogelijk alle natte dingen scheiden van de kleding die je niet vies wilt hebben! Ik heb een tijdje geleden heel veel trucjes geprobeerd om het uit een mooie jurk te krijgen, maar niets lukte, helaas. Ben benieuwd of jij ergens succes mee hebt.
Dank allemaal! Ik ben juist zo gebrand op die doekjes zsm mee in de wasmachine (en hou ze ook apart van andere was) dus ben zo verbaasd dat er alsnog schimmelvlekken op komen. Maar ga er iets op bedenken en kijken wat helpt. Dank in elk geval!
Op hoeveel graden was je die doekjes? Het lijkt een beetje op schimmel, doordat er voedsel op zit en niet heet genoeg wast. Maar volgens mij als je een kookwas van 90 graden doet, doodt dat ook schimmelsporen (wat 60 graden dus niet doet). Of, als je bang bent dat de doekjes daardoor krimpen, zou ik je wasmachine een keer leeg laten draaien op 90 graden (ik doe dit 1x per jaar met baking soda) zodat alle schimmels/bacteriën dood gaan. Dat is wat mijn wasmachine monteur me uit heeft gelegd!
Edit; oja en na elke wasbeurt je het deurtje + bakje open laten staan zodat alles kan drogen en het niet vochtig/warm blijft
Vetluis misschien?
Het lijkt idd op een soort schimmel of van bepaald eten waarvan je de vlekken er gewoon niet uit krijgt. Als je dat eten dan ook af doet met die dokjes kan het verklaren waarom het op kinderkleding zit en die doekjes. Je hebt bijvoorbeeld ook vlekken van een bellenblaas die er nooit uitgaan, die zijn ook zo hardnekkig. Mischien dat het bepaald eten/drinken ook wel zo is. Ik vind het gek dat het dan alleen op de doekjes is en kinderkleding (ik ga van kinderkleding uit door je foto). Of zit het ook op jouw kleding of op die van je (eventuele) partner, broers, zussen?
Nee het zit alleen op haar doekjes en een enkel kledingstuk van haar en een theedoek. Nu wassen we wel haar was apart van onze kleding en doekjes met theedoeken en handdoeken enz ook apart. Ik denk eigenlijk niet dat het elkaar âbesmetâ heeft ofzo want dan zou het op meer kleding moeten zitten denk ik en op meer theedoeken. Dus ik denk dan inderdaad weer/schimmel oid. Ik denk niet een bepaald soort eten, zou in elk geval niet kunnen bedenken wat dan.
Het washok is wel wat vochtig dus misschien dat het daardoor in de doekjes gaat/blijft zitten. Ik ga er in elk geval op letten. Dank voor alle tips!
Gebeurde bij mij vroeger wel als er iets van banaan op had gezeten.
We gaan verhuizen en we wonen in een auto vrij hofje; hierheen verhuizen was echt een nachtmerrie die we niet meer willen meemaken dus we willen nu een bedrijf inhuren.
Ik wil zelf inpakken, maar verder zou ik graag willen dat ik kan inpakken per kamer en dat zij dat dan tillen en verhuizen naar dezelfde kamers in het nieuwe huis. Is dat hoe het werkt? Als ik âkeukenâ op een doos zet, dat het dan ook naar de keuken gaat? ![]()
Ja! Als zij materiaal leveren (dozen etc) krijg je er stickers bij waar je dat kunt opschrijven
Zo werkt dat zeker! Mijn laatste verhuizing ook laten doen op deze manier, dus zelf inpakken en dan laten verhuizen en is echt best bestede geld ooit. Nog nooit zo ontspannen geweest bij een verhuizing als toen.
Wij hebben toen nog als extra service erbij genomen dat ze grote meubels uit elkaar haalden en in het nieuwe huis weer in elkaar zetten. Ook zorgde zij voor dozen voor hangkleding, dus dat ging zo vanuit de kast de doos in en weer de kast in.
En om te zorgen dat alles in de juiste kamers gezet werd, heb ik op de deur van de kamers briefjes geplakt met wat er op de dozen stond (tip had ik weer van internet).
Wij zijn wel voor erkende verhuizer gegaan, voelde net iets fijner met hoe alles dan geregeld is.