Kleding etc naaien! Of iets van handwerken: haken, breien, borduren, quilten. Kan je eindeloos cadeautjes voor mensen maken.
Dingen beschilderen vind ik ook leuk, (sieraden)doosjes enzo. Is lekker priegelwerk met een podcastje op.
Kleding etc naaien! Of iets van handwerken: haken, breien, borduren, quilten. Kan je eindeloos cadeautjes voor mensen maken.
Dingen beschilderen vind ik ook leuk, (sieraden)doosjes enzo. Is lekker priegelwerk met een podcastje op.
Sporten
Ja die doe ik al (liet ik onvermeld) - maar goede suggestie.
En ook de rest hierboven!
Puzzelen, lezen, kleuren met alcohol markers, schilderen (ik schilder pegdolls), smartgames, murdle puzzelboek, van die varia kruiswoord boekjes, bakken, gamen, kleien/met fimo
Ik zou dan echt een workshop of iets gaan doen, iets waar je elke week een avond heen gaat bijv. Anders is je mobiel ook heel snel erbij gepakt. Bijv leren naaien, schilderen, pottenbakken, sieraden maken, glas in lood… er is vast wel iets wat in de buurt zit!
Of nog even in een andere hoek: vrijwilligerswerk doen voor iets waar je een passie voor hebt! Voorlezen in een bieb, iets organiseren bij een klimaat of feministische organisatie, in een lokale moestuin werken…
Wat zijn volgens jullie essentials voor een lange vlucht (lees: 24 uur…) voor zowel jezelf als een kind van 4? Ik zoek sowieso nog fijne nekkussens, maar wat zijn nog meer echt handige dingen om mee te nemen aan boord?
Ipad ![]()
Hahaha, ja die hebben we niet…
De nekkussens van Cabeau zijn 100% het geld waard. Verder een goed oogmasker, oordopjes, tandpasta & tandenborstel. Voor de rest vind ik ook dingen zoals een ereader of puzzelboekjes fijn. En als het kan alles in een groot etuitje stoppen zodat alles in het vakje voor je past zonder dat je alles kwijtraakt. Vind zelf met een lange vlucht ook gewoon lekker om een film te kijken. Na een aantal uur ben je gewoon klaar met jezelf op andere manier te vermaken. O en ook wat snacks! Dat je niet volledig afhankelijk bent van wanneer ze eten uitdelen. Ik heb geen tips voor kinderen.
Bij de action heb je een tekentablet. Mijn kind is er uren zoet mee https://www.action.com/nl-nl/p/3207744/elektronisch-uitwisbaar-tekenbord/
Wanneer ga je? Want ik ga binnenkort met m’n vierjarige dus dan kan ik laten weten wat echte hits zijn.
Voor mezelf neem ik niet zoveel mee. Fijne oortjes of koptelefoon, e-reader, oogmasker, oordopjes, nekkussen (Cabeau), telefoon met podcasts erop gedownload.
Ik vond sowieso de Stokke Jetkids koffer heel handig, want met vier gebruik je niet meer echt een buggy maar willen ze soms ook niet lang over het vliegveld lopen.
Verder:
Je mag mijn cabau nekkussen wel overnemen voor de verzendkosten want ik gebruik die nooit. Laat maar weten
@SpeedOfSound ik zou je wel afraden (veel) snoep te geven (voor hoe ver je dat doet aan een 4-jarig kind), want dan heb je een stuiterend kind wellicht ![]()
Haha ja ik dacht ook meer aan chips, popcorn, zoute stengels en dan een paar snoepjes. Ik merk niet dat ze er hyperactief van worden maar je kunt beter het zekere voor het onzekere nemen.
Als je naar Australië gaat @SpeedOfSound zou ik dan weer niet te veel meenemen want je moet het meeste dan wel weggooien als je aankomt, is ook zonde.
Half december vertrekken we! En Australië inderdaad, jij ook?
De Stokke jetkids heb ik wel gezien, maar vind hem erg duur voor maar 1 reis. Een buggy hebben we inderdaad niet meer, dus moet nog even kijken hoe en wat wel kan. Eerder zat ze gewoon op mijn rolkoffertje en hield ze aan de trekstang vast, maar daar is ze nu denk ik ook te groot voor.
En verder goede tips! Jij hebt al eerder deze reis met kinderen gemaakt, toch? Ik ben vooral bang dat mijn dochter ineens reisziek blijkt ofzo. Ook al is ze dat in de auto nooit en ze heeft al een keer kort gevlogen en toen ook nergens last van. Maar dit is wel wat langer natuurlijk.
@Luzarl ahh, wat lief! Ik pb je even.
Op reisbaby.nl zou je er ook een kunnen huren!
-Het cabeau nekkussen was echt een lifesafer maar dat is al genoemd lol
-Lekker zittende kleding, laagjes
-Extra sokken, althans mijn voeten zijn dan zo koud en zit je niet zo lang met schoenen aan
-Wel eerst compressiekousen aan
-Goed oogmasker om te kunnen slapen
-Goede oordopjes of koptelefoon
-Ik vond Loop oortjes ook heel fijn, hele tijd noisecancelling vond ik irritant
-Waarschijnlijk krijg je wel tandenborstel en tandpasta, vind een creme voor handen en gezicht ook fijn, oh en lipbalsem, althans ik krijg een droge huid van die lucht.
-Ik vond het fijn om ondergoed te wisselen halverwege de lange vlucht, maar heb ook mijn shirt gewisseld en heb gedoucht bij mijn overstap, maar iedereen lacht mij en mn vriend uit dat we dit doen. Lol we hadden gewoon tijd en het voelde heerlijk.
-Je kunt bij veel maatschappijen gewoon snacks en drinken tussendoor vragen of wanneer je even gaat lopen en naar de wc deed ik extra vaak op en neer voor de benen en alles te strekken en dan meteen iets van water en een snackje vragen. Vond het eerst gierig maar doen er heel veel en de stewardessen hadden er gewoon een gemakkelijke mand voor.
-Misschien kun je ook aangeven of je met je kind vroeg of juist laat (als laatste of eerste) wilt eten? Misschien als je kind slaapt ofzo. Maar heb zelf geen kind.
Ohh, douchen tussendoor klinkt ideaal! Wist niet eens dat dat kon op een vliegveld? We stappen over in Kuala Lumpur, maar weer even niet hoe veel tijd we hebben.
Verder goede tips! We hebben stoelen helemaal achterin het vliegtuig bij de pantry, maar niet aan de kant van de wc’s. Dus ik hoop dat we daar ook wat vaker onze benen kunnen strekken.
En verder komt het wel goed, heb de vlucht al een paar keer eerder gedaan maar nu met kind (en man voor het eerst, maar die red zich wel)mee en dat is wel ff extra spannend ofzo.
de enige tip die ik heb is voor zo’n lange vlucht business class vliegen haha
Ik moet in maart naar kaapstad vliegen en bij het idee alleen al krijg ik de zenuwen bah
Wij hebben hem tweedehands. Alsnog prijzig maar het is het wel waard, vooral omdat je er nog een bedje van kan maken. En daarna weer doorverkopen voor dezelfde prijs.
Ik denk dat wij net iets eerder vertrekken dus als ik nou achter iets geniaals kom hou ik je op de hoogte, haha.
Maar het belangrijkste is gewoon entertainment wat past bij je kind, voldoende snacks, en paracetamol en zoutwater neusspray.