Durf te vragen #8

Concert van Karol G (het was geweldig)

4 likes

Al ooit ratafia geprobeerd? Als je van port en px houdt echt een aanrader!

1 like

Het voelt als een heel stomme vraag; maar ik stel hem toch. Als je altijd heel regelmatig menstrueert, mag je er dan vanuit gaan dat je ook ovuleert? Of wil een regelmatige menstruatiecyclus niet perse zeggen dat je ook een eisprong hebt?

2 likes

In principe wel, maar als je wat geruststelling wil zou je ook ovulatietesten kunnen proberen of even goed op je lichaam letten rondom de tijd dat je zou moeten ovuleren

3 likes

eten italianen regelmatig orzo of is het vooral iets wat tatta’s gebruiken wanneer ze te lui zijn voor risotto?

1 like

Orzo is Grieks, Italianen eten puntarelle. Het lijkt erop en wordt in bepaalde regio’s meer gegeten dan in anderen. Risotto is meer het noorden van Italië en in het zuiden eten ze meer “gewone” rijst.

4 likes

Ik eet best regelmatig orzo! Puntarelle ook (met alici, ansjovis, vooral) maar dat is groente en niet ter vervanging van granen. In mijn regio eten we trouwens voornamelijk pasta, rijst, en dan pas orzo, polenta, farro etc

4 likes

Iemand ervaring met deze blender? Werkt het goed met ijsblokjes?

Ik heb er nu 1 van de Action, maar die is echt waardeloos eigenlijk.

3 likes

Ik heb sinds kort een ninja blender en die is echt geweldig :heart_eyes: er zit ook een smoothie set bij, heel sterk met ijs!

3 likes

Ik heb een oudere versie van de nutribullet, tenminste dat denk ik. Is al aantal jaar oud. Maar ijsblokjes doet die makkelijk. Heel soms word die warm. Geef ik hem 10 seconden rust en door.

3 likes

Heb mijn nutri bullet al 6 jaar en gebruik ‘m dagelijks, nog steeds blij mee!

1 like

Weet iemand hoe dit zit
Mijn vertrektijd van de vlucht is vertraagd met 30 minuten
Maar de aankomsttijd met 24

Wind gedraaid?

Vooral vreemd omdat de vlucht normaalmaar 1 uur 20 is

1 like

Vluchten duren vaak in praktijk korter. Je krijgt bijv net een gunstigere route, de wind kan meezitten of je krijgt een fijne aankomst/vertrek locatie waardoor taxi’en korter is. Is van zoveel afhankelijk.

10 likes

Ze geven extra gas.

3 likes

Ryanair zegt altijd dat hun vluchten langer duren dan ze werkelijk duren want dan kunnen ze aan het eind dat stomme bandje afspelen met “yet another Ryanair flight arrived on time”
Maar het zal ook wel iets met de wind te maken hebben ofzo

3 likes

Uiteindelijk viel het allemaal mee
Maar het was meer dat het ineens 24 min langer duurder dan er een uurtje ervoor stond

1 like

Hè, het was toch juist zes minuten korter als het vertrek 30 minuten en de aankomst 24 minuten later dan gepland was?

4 likes

Bonbons of gebak?

1 like