Oven niet op heteluchtstand!
Scheelt dat ik de oven niet nodig heb! Maar wel een goeie want nooit geweten dat dat ook impact heeft
Ligt er denk ik aan of diegene coeliakie heeft of āgewoonā niet tegen gluten kan. Zou het ff bij die persoon checken anders? Dan weet je zeker dat het goed gaat ![]()
Geen houten spatels of snijplanken gebruiken. En niet tegelijkertijd iets anders maken met wel gluten erin, want je steekt heel makkelijk onbewust een lepel van het ƩƩn in het ander of je raakt iets met gluten aan en zit daarna weer aan je glutenvrije gerecht, dat komt heel nauw.
Ja het is coeliakie! Kan inderdaad ook nog even met hem checken, maar wilde niet gelijk dat hij dan een hele handleiding moet gaan geven/hem belasten ermee
Eerst de keuken schoonmaken met schone doeken, ook de spoelbak. Daarna met een nieuwe afwasborstel en schone theedoek de afwas doen van spullen die je voor het bereiden gaat gebruiken en natuurlijk servies en bestek. Kruisbesmetting komt inderdaad heel nauw. Let bij ingrediƫnten ook op sporen van etc.
Ik zou even checken of diegene überhaupt ok is met zelfgemaakt eten. Ben daar zelf niet zo moeilijk mee (heb coeliakie, maar als je alles goed hebt afgewassen en de oven idd niet op heteluchtstand en bakpapier op het rooster doet vertrouw ik het wel), maar er zijn mensen die het bij voorbaat niet aandurven als het niet uit een specifiek glutenvrije keuken komt. Zou zonde zijn als je zo je best doet en diegene het dan afwijst!
Verder superlief dat je iets glutenvrij wil maken en zo je best doet om het zorgvuldig te doen!
Alles hierboven, en niet vergeten het handdoekje wat je normaal gebruikt om je handen te drogen ook te verschonen voor je gaat beginnen met koken
Doet me denken aan die keer dat iemand met coeliakie hier kwam eten. Alles gepoetst, overal op gelet. Gooit mijn 5 jarige net voor we gaan eten een m&m crispy in de pan.
Vandaag maakte mn vriend een foto van een rare situatie in Amsterdam. Verse graffiti: een pentagram op een hek met op de 5 punten (tw dieren) vastgebonden dode ratten met de tekst : āeet smakelijkā in het Pools (?). Heeft iemand een idee aan wie het signaal zou zijn? Ik kan niets vinden over een combi van ratten en pentagrammen.
Was het een pentagram met ƩƩn punt omhoog of omlaag? Met de punt omlaag (en dus 2 omhoog) is een symbool voor satanisme. Past wel bij die dode ratten misschien.
1 punt omlaag. Ik hoop dat het een soort graffiti-ruzie tussen twee makers is, aangezien het lijkt alsof iemand een draak maakte, toen een tag eroverheen kreeg en als wraak de rattenpentagram.
Politie was trouwens ook ter plaatste ratten zijn verwijderd
Foto in de samenvatting, pas op:
Ik weet er verder niets van hoor, maar misschien een satanistisch ritueel.
Heeft iemand ervaring met dat jullie/jouw woonadres gebruikt wordt als postadres voor iemand anders? Mijn ouder wil meer on remote gaan wonen, maar heeft wel een postadres nodig. Het lijkt op het eerste oog weinig nadelen voor mij en mijn vriend te hebben, alleen als er sprake zou zijn van een uitkering (en dat is niet zo), maar ik ben bang dat we wat over het hoofd zienā¦
Mijn ouders waren dat voor mijn tante die in het buitenland woonde, zij hadden geen problemen daarmee. Zij stonden bij mijn ouders ingeschreven, dus qua gemeentelijke belasting enz betaalden ze dan wel meer, daar moet je ook wel rekening mee houden denk ik.
Mijn ouders staan bij ons ingeschreven omdat zij tijdelijk in vakantiewoning zitten - tijdelijk is inmiddels 2 jaar haha - en bij ons is er niks veranderd. Moet wel zeggen dat de enige toeslagen die wij krijgen zijn kinderbijslag en kinderopvang toeslag.
Heeft iemand een tip voor een dekbedovertrek met knopen? Liefst een lichte frisse kleur.
Ikea! De nattjasmin is lekker zacht, maar heb niet alle soorten getest