Durf te vragen #8

Tenzij het iets als een cowboylaars is, zeg ik dat precies aansluiten perfect is!

2 likes

Kahoot heeft wel een gratis optie, die gebruik ik wel eens, maar dan kun je geen/weinig plaatjes toevoegen, geen open vragen en wat andere beperkingen. Of zit er ook een max aan het aantal deelnemers?
Ik gebruik ook wel eens blooket, daar heb je meerdere spelsoorten die je kunt kiezen. Ik gebruik meestal cryptohack, dan kun je ook punten van elkaar stelen. Dat gaat op tijd en dan gaat iedereen zelf door de vragen heen. Dit is wel altijd een groot succes bij tieners.

3 likes

Ja ik heb de gratis Kahoot een maand geleden gebruikt en daar zat een limiet aan van ik geloof 10 deelnemers.

1 like

Je kunt ook gewoon met gekleurde blaadjes doen, en dan vragen en antwoordmogelijkheden in een powerpoint presentatie zetten.

3 likes

Dan lijkt score bijhouden me nogal een uitdaging als dat met 60 man is

2 likes

Oh lol dacht is minder serieus

Ik gebruik het op m’n werk voor groepen van ongeveer 25, maar 60 zal vast te veel zijn. Echt jammer dat het betaald is geworden. Hopelijk vind je iets anders geschikts.

En dan elkaar laten nakijken. Ik doe elke maand mee met een popquiz met meer dan 150 deelnemers en dan doen wij het ook gewoon zo

2 likes

Ik werkte een paar jaar geleden in marketing en daar was SEO de belangrijkste bron van verkeer richting onze website, iets van 60%. Ik vraag me ineens af, hoe is dat nu met AI? Dat percentage zal toch wel drastisch afgenomen zijn denk ik, nu iedereen alles aan Chat vraagt en Google ook AI resultaten geeft lijkt het net dat veel minder mensen doorklikken naar een website? Is dat dan ook te merken in algemene bezoekerscijfers die dalen?

2 likes

Ja dat geeft inderdaad veel minder verkeer en mensen die doorklikken! Op mn werk, maar ik merk het ook op mn eigen blog en bij bloggers die ik spreek. Dat zorgt ook weer voor een dip in advertentie inkomsten e.d. Bij websites voor hele specifieke doelgroepen is het minder, maar een beetje generieke informatie waar eerder op werd gegoogled, is het verkeer echt flink gedaald.

Frankwatching plaatst er ook nog wel eens artikelen over, dat je nu minder SEO gericht schrijft en meer voor de AI zoekmachine moet schrijven, zodat je daar bij de bronnen nog relevant blijft.

4 likes

Welke laarzen zijn het? (Heb ook dikke kuiten)

4 likes

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar je schijnt veel laarzen ook bij een schoenmaker te kunnen oprekken. Een vriendin van mij doet dat al jaren.

5 likes

Heeft iemand misschien disney kersthanger zegels van de ah over? Karl jr zal je dankbaar zijn.

Ik ben meer in m’n jumbo era op dit moment

• ik heb er genoeg nu :heart:🩷 dankjewel!!
4 likes

Ik probeer maandag nog een Minnie Mouse te scoren, daarna mag je de rest hebben!

Yes, heleboel, komen er aan.

1 like

Yes ik heb er ook over! 4 kaarten vol!

3 likes

Deze!

4 likes

Mijn dochter heeft een vriendinnetje die sinds een jaar in Nederland woont. Het meisje zegt dat ze in Nederland 10 is maar in Syrië 11.

Weet iemand wat ze daarmee bedoelt? Ik weet wel dat de eerste generatie Marrokkaanse mensen vaak als geboortedatum 1 juni of juli hadden maar het lijkt me dat dat nu bij Syriërs niet zo werkt?

Of nu ik zo aan het nadenken ben: is het wel iets soortgelijks, dat sommige Syriërs door het vluchten hun paspoorten niet mee hadden? Maar haar ouders weten toch wel wanneer ze geboren is?

Ik weet niet zeker wat ze ermee bedoelt maar bijv in Iran (en vlg mij sommige andere landen in Azië ook) tellen ze net anders.
Dus toen ik hier vroeger bijv mijn verjaardag had en 10 jaar werd, zei mijn Iraanse oma dat ik 11 was geworden. Omdat ze daar vieren dat je juist je 11e jaar ingaat, en je 10e jaar afsluit.
Ik vond dit zelf altijd heel verwarrend op verjaardagen!
Geen idee hoe dit in Syrië zit

10 likes

Mijn collega is Syrisch. Er staat een andere datum op z’n paspoort dan z’n geboortedatum. Op zijn paspoort staat 1 januari en hij is in oktober geboren.
Z’n vader moest hem aangeven maar dat was een heel eind rijden en ze hadden geen auto. Dit heeft hij toen op 1 januari gedaan samen met een paar andere vaders. Misschien zoiets?

2 likes